probleem koppeling 306 HDI

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

probleem koppeling 306 HDI

Berichtdoor macnail » 24 jul 2012, 18:32

Hallo allemaal,

Krijg net een berichtje van m'n zwager uit Oostenrijk. Helaas nergens een Peug-garage in de verre omtrek dus daarom maar via dit forum:

Als hij het koppelingspedaal intrapt hoort hij soms een klik en blijft het pedaal ingetrapt vastzitten. Dit is nu een paar keer gebeurt. Als hij daarna met de hand het pedaal op en neer beweegt schiet het op een gegeven moment weer op z'n juiste plaats en werkt de koppeling weer. Het lijkt dus alsof het pedaal soms ergens achter blijft hangen.
Heeft iemand hier een idee wat dit zou kunnen zijn en of dit simpel te verhelpen is?
Alle tips en tricks zijn welkom!! M'n zwager heeft gelukkig niet twee linkerhanden dus met wat aanwijzingen op afstand zou het misschien te verhelpen zijn.
Aan alle meedenkers en oplossingvinders/aandragers: Alvast hartstikke bedankt!!!!!
macnail
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 07 jul 2010, 13:54
Woonplaats: arnhem

Re: probleem koppeling 306 HDI

Berichtdoor marcel p » 24 jul 2012, 19:40

Hallo,
Zeer waarschijnlijk dat de zelfstellende koppelingskabel stuk is. Dit gebeurd nl. wel vaker. De problemen die je beschrijft passen hier prima bij.
Dus een nieuwe koppelingskabel monteren Liefst orgineel. Is wel te doen voor iemand die een beetje handig is.
Wel is het zo dat de koppeling niet erg zwaar mag gaan bij het intrappen,anders gaat de kabel op korte termijn weer stuk.Gaat het zwaar,dan is je koppeling versleten.
Heb even gekeken naar de onderdeelnummers,maar er zijn meerdere soorten. Als je het onderdeelnumer wilt,geef dan even het chassisnr. of het zog. damnr. Deze staat op de sticker in de linkerdeurstijl en is een getal van 5 cijfers.Dan kan ik de nummers wel voor je opzoeken.
Veel succes.
Groeten Marcel
marcel p
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 19 nov 2006, 17:32
Woonplaats: Scheemda

Re: probleem koppeling 306 HDI

Berichtdoor joospeugeot » 24 jul 2012, 20:53

vermoedelijk de kabel maar dat stond er ja al.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: probleem koppeling 306 HDI

Berichtdoor EH Autoservice » 25 jul 2012, 09:56

Ik sluit me aan , bij de kabel :lol:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: probleem koppeling 306 HDI

Berichtdoor macnail » 26 jul 2012, 11:53

Heren,
Allen hartelijk dank voor het meedenken/oplossen van het probleem. Het bleek idd de kabel te zijn. Die is inmiddels vervangen en snort mijn schoonfamilie weer vrolijk rond in Oostenrijk.
Vielen grussen und auf wiederschauen!!!!!
macnail
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 07 jul 2010, 13:54
Woonplaats: arnhem

Re: probleem koppeling 306 HDI

Berichtdoor MarcoPeus » 26 jul 2012, 12:07

Het doel van t forum in optima forma.
Veel plezier nog gewenst aan de familie op vakantie en een behouden thuiskomst.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: probleem koppeling 306 HDI

Berichtdoor M. van der Meulen » 05 okt 2012, 19:34

Bij mijn 306 momenteel eenzelfde probleem. Ik merkte vorige week al dat de koppeling wat slipte bij fors gas geven, vanmorgen om 5:15u in the middle of nowhere begon een forse hapering bij het op- en afschakelen. Ik ben er met veel moeite nog mee op het werk geraakt, en dankzij omzeiling van de vrijdagspits ook nog bij de garage. Daar kreeg ik te horen dat het heel goed aan de koppelingskabel kan liggen, maar op (mijn) gevoel ook best mogelijk dat de plaat versleten is. Ik hoor komende week het resultaat, maar heb alvast aangegeven dat, nu de boel er misschien toch af moet, ik de plaat wil vernieuwen, en zonodig de verbindingen tussen pook en bak, want die hebben het vandaag flink voor de kiezen gehad :cry:

Opsteker: de eigenaar van de garage (Klaver te Niekerk) bracht me ongevraagd netjes thuis (kilometer of zes heen en weer) in z'n eigen zeer luxe V6 608, rondom heerlijk in het leer 8) En hij hoefde me niet eens de weg te vragen, dus klantenbinding en service bestaan nog bij Peugeot :!: Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: probleem koppeling 306 HDI

Berichtdoor MarcoPeus » 05 okt 2012, 20:13

Goeie service van Dhr Klaver. Heb je ook eens in een 607 (denk dat je dat bedoelt) kunnen zitten.
Ben benieuwd naar de uitkomst en de kosten.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: probleem koppeling 306 HDI

Berichtdoor joospeugeot » 05 okt 2012, 23:33

indien de kabel niet goed was dan ben ik ben dat je te lang gewacht hebt. doorrijden met een slippende koppeling is funest. dus waarschijnlijk nu wel een versleten koppeling. heb alleen dat je nu geen blauw vliegwiel hebt :shock:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: probleem koppeling 306 HDI

Berichtdoor M. van der Meulen » 12 okt 2012, 15:55

''T is weer klaar. Er is een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep gezet. Kabel mankeerde naar verluid niks aan, evenmin de verbinding tussen pook en bak.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: probleem koppeling 306 HDI

Berichtdoor jan-03 » 18 okt 2012, 22:42

M. van der Meulen schreef:''T is weer klaar. Er is een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep gezet. Kabel mankeerde naar verluid niks aan, evenmin de verbinding tussen pook en bak.

Mooi dat het weer in orde is Marcus.. Hoeveel kilometer heb je nodig gehad om de plaat te poetsen?? Ik bedoel heb je al veel kilometers gereden dat de koppeling versleten was?
IK kan me niet herrinneren dat ik ooit eentje heb moeten vervangen en in jou omgeving is het ook niet veel filerijden lijkt me..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum


Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten