Peugeot 306 vragen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 306 vragen

Berichtdoor Steven Oosterhoff » 13 feb 2013, 18:43

Allen,

Ik heb afgelopen zaterdag een peugot 306 hatchback gekocht uit 1999. Deze heb ik vandaag naar mijn plaatselijke garage gebracht. Deze heeft de auto geheel nagekeken en ik zit met enkele vragen/problemen.

1. De airbag rechtsvoor, voor de medepassagier, kan je niet uitschakelen. Klopt dit?
2. De mistverlichting werkt niet. Om dit te verhelpen moet er onderzoek worden verricht en dit kan redelijk in de kosten oplopen. Heeft iemand hier tips of adviezen in?
3. De ventilatie kan (er zit airco op maar dit staat er los van) niet uit. Deze schijnt “doorgelust” te zijn. Hij blijft altijd blazen. Dit kan geheel worden nagelopen maar ook kan in de kosten oplopen. Iemand tips of adviezen?

Alvast bedankt
Steven Oosterhoff
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 13 feb 2013, 18:38

Re: Peugeot 306 vragen

Berichtdoor MarcoPeus » 13 feb 2013, 21:13

Steven,
Welkom op t forum en hopelijk veel plezier met je 306 (tot nu toe valt t min of meer tegen lees ik helaas).
Heb je zelf wat basiskennis (auto)elektro? Je zou dan eens simpel kunnen beginnen met controle van de lampjes (open deur?? :mrgreen: ) het meten van spanningswaardes aan de schakelaar, zekeringen controleren en bedrading nalopen naar de mistlampen. Handig is ook massapunten te checken en desnoods nieuw te trekken. Een goeie garage moet dit binnen een uur kunnen doen allemaal, hoeft niet in de papieren te lopen.
Met de fan heb ik op zich weinig ervaring maar bij veel auto's wordt deze middels een stukje elektronica aangestuurd naarmate je de snelheid wil aanpassen. Daar zou de clou kunnen zitten. Heb zelf al eens een los contact gehad in een soldering aan die transistor/thyristor die daar zit.
Of de airbag wel/niet uit kan zou je in t instructieboekje moeten lezen. ALS het uit kan moet er een schakelaar zitten in t dashboard kastje of tussen t dash en de rechter deur ergens. Die zou je met de sleutel kunnen omzetten. Ik weet echter niet of de 306 zo'n schakelaar heeft.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php


Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten