Waar op letten bij een 306 Cabrio

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Waar op letten bij een 306 Cabrio

Berichtdoor 306Cabrio » 02 jun 2013, 21:03

Beste Peugeot liefhebbers,
Ik rij al jarenlang Franse auto's en nu is het tijd voor een cabrio. Daarom ga ik op zoek naar een 306 cabriolet. Ik denk zelf aan een 1.8 of 2.0 blok handgeschakeld met (bruin) leren interieur. Ik zoek het liefste een 306 van de laatste bouwjaren.

Waar kan ik bij aankoop allemaal opletten. Zijn er punten die van belang zijn bij aanschaf van een 306 in het algemeen en een cabrio in het bijzonder?

Ik hoor graag jullie tips!

Groeten, Arjan
306Cabrio
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 jun 2013, 20:48

Re: Waar op letten bij een 306 Cabrio

Berichtdoor Harrie » 02 jun 2013, 21:30

Welkom Arjan. :wink:
Een 306 cabriolet is een heerlijke voiture 8)

De 1.6 en 1.8 hadden aanvankelijk handbediende kap, 2.0 standaard elektrisch, op 1.8 als optie ;
later is dat aangepast in het leveringsprogramma , en er zijn ook speciale editie's uitgebracht.

Ik vind de 1.8 vlot genoeg voor toeren en rijden, de 2.0 is vlotter, maar daarvan ligt het verbruik hoger !

Bij 306 cabriolet moet je letten op de rubbers en pasvorm van de kap,
kunststof ruit in de kap wordt vaak dof ( zit "geritst" en is op de juiste wijze te vernieuwen );
op de afdekklep zit kunstleder, dat wil wel eens wat loslaten en krimpen.. In Zeeland zit een
enthousiast die dat ( ruitje en kunstleder ) kan vernieuwen, adres ben ik nu effe kwijt..

Een windscherm is wel aan te raden, en kan eenvoudig neergeklapt worden als je de kap dicht wilt doen.
Bij elektrische kap is de electronica voor de hydrauliek beveiligd via oliedruk-contact zodat de kap alleen
met stilstaande motor en op contact kan worden geopend en gesloten, dat is om te bouwen naar handrem,
hetgeen een enorm voordeel oplevert, vooral voor de accu, die flink wat moet leveren als de kap bediend wordt.