Topic Rename> Mijn 306 uit 1996

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Topic Rename> Mijn 306 uit 1996

Berichtdoor pauldevries » 26 feb 2014, 19:03

Beste Peugeotliefhebbers

Heb helaas met mijn 306 1.4 TU op lpg G3 sinds vanmiddag een zeer vervelende storing.
Het lijkt wel of het starten steeds moeizamer gaat,
net of iemand de motor een beetje tegenhoudt om aan te slaan, en dan hoor je wat "bonken"
Als ze eenmaal rond gaat start ze perfect, en loopt dan max 650 touren stationeer

Boven de 25 a 30 km per uur begint ze heel hard te stotteren en ploft dan ook af en toe.
Het kost dan zeer veel moeite om haar lopende te houden
en ze leverd absoluut geen vermogen.
Na lang aandringen loopt ze nog ongeveer 50 km per uur
en dan is het echt op.

De lpg installatie is vanmiddag hier in baarlo bij aisb nagekeken en in orde bevonden
dus nu zoek ik het toch in de motor zelf.
Vonken doet ze in ieder geval op 4 cilinders, ze krijgt brandstof en de lpg is nagezien.
Ik heb de temperatuursensor gewisseld voor een nieuwe maar dit blijft hetzelfde,
Heb alle slangen en dergelijke nagelopen op lekkage, niks te zien.

Wat kan hier de oorzaak van zijn dat dit optreedt (vanmorgen liep ze nog perfect, heb er vanmorgen nog 65 km mee gereden.

groeten van Paul
Laatst bijgewerkt door pauldevries op 13 maart 2014, 19:30, in totaal 1 keer bewerkt.
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor joospeugeot » 26 feb 2014, 21:22

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 14 jan 2016, 03:54, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor pauldevries » 26 feb 2014, 23:55

Heb straks de kleppendeksel los gehad om de kleppen te controleren, maar deze staan nog allemaal netjes
en niet te strak. Ook zijn de bougies netjes lichtbruin, iets grijs (maar dat herken ik van vorige lpg-auto,s)
Ook heb ik met een spiegeltje aan een steeltje zo goed en zo kwaad als gaat via het bougiegat in de cilinders gekeken,
maar zie er niks raars aan.
Heb de compessie gemeten en deze zit op cylinder 1 rond 9,6, 2 rond 9,5, 3 rond 9,2, 4 rond 9,3
Heb daarna het koelsysteem onder druk gezet en ook hier geen lekkages, de druk is na een uur nog gelijk.
Ook heb ik geen sludge aan de doppen of dergelijke, al is het hoekje links boven de dynamo heel lichtjes nat,
maar dat is al niet meer of minder geworden in 35xxx.

Ik heb ondertussen de startmotor gewisseld, ook hiermee gaat het de motor zeer zwaar rond
al is ze wel met de hand rond te draaien met moeite.
als ze eenmaal loopt komt ze niet hoger als 650 a 700 toeren.
Koppeling en alles werkt gewoon nog normaal, ook schakelen gaat gewoon goed,
maar ik heb geen vermogen om ook maar enigzins weg te kunnen komen.

Ik heb nu momenteel geen idee :?: meer waar ik het in zoeken moet,
dus als iemand nog tips heeft heel graag

Groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor figlio del commesso » 27 feb 2014, 00:02

Lekkende injector ?
Avatar gebruiker
figlio del commesso
 
Berichten: 374
Geregistreerd: 17 aug 2005, 10:07
Woonplaats: Vught, n-Br

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor pauldevries » 27 feb 2014, 00:14

Beste Figlio del commesso

Het lpg-systeem is nageken door een lpg-specialist.Ook de uitlaatgastest is binnen de waardes.
De benzine injector wordt als het goed is afgesloten door de afsluiter van de lpg-installatie,
Het maakt voor het starten geen verschil of deze op benzine of lpg staat, is allebei gelijk qua lopen.
Ook ruik ik verder geen overdreven benzinelucht of dergelijke met starten.
Ik weet niet of er een manier is om te testen of het de injector is die lekt, dat ga ik nog even uitzoeken
dank je wel voor de tip :D
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor joospeugeot » 27 feb 2014, 03:09

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 10 jan 2016, 06:01, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor MarcoPeus » 27 feb 2014, 21:22

delete
Laatst bijgewerkt door MarcoPeus op 28 feb 2014, 11:50, in totaal 1 keer bewerkt.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor 305 friesland » 27 feb 2014, 23:17

Het verhaal zo te lezen zou ik er haast aan denken dat de distributie een tand versprongen is ,als hij vroeger staat dan loopt hij ook als het ware zwaar ,al zit de ontsteking wel op het vliegwiel dus die zou niet veranderd moeten zijn.
Hoe zijn de andere snaren van dinamo en stuurbekr. soms raakt er materiaal van los en komt tussen de distributie en zo verzet deze de zaak een tandje of meer
maar dan vrijwel altijd vroeger en niet later.
Dus voor de zekerheid zou ik het toch even controleren ,kun je dat gedeelte uitschakelen.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor joospeugeot » 28 feb 2014, 01:19

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 14 jan 2016, 03:54, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor pauldevries » 28 feb 2014, 20:52

Beste Hans en Joos

Dank jullie wel voor jullie aanvullingen.
Hier ga ik dadelijk gelijk naar kijken, Ik heb er helaas geen tijd meer voor gehad,
65 km enkele werkreis op een 50cc Honda Bali is redelijk tijdsrovend,
maar dat is buiten de 306 het enige voertuig wat ik nu verzekerd heb.
-Het is een 306 van 1996 fase-1 1400 TU met 75pk
kan helaas geen motorcode vinden op het blok maar het is er een met monopoint.
-Het Gassysteem is van AG en is lambda gestuurd. (een van de eerste van AG)
en loopt vanaf nieuw op lpg, tenminste de tank is ook van 96.

De 306 heeft nu 338xxx gelopen waarvan de laatse 48xxx bij mij.
Ik ververs elke 8500 de olie + filter (purflux) en koelvloeistof uit zekerheid.
en ook dit ziet er allemaal schoon uit.

De distributieriem + spanners is wel het laatste onderdeel wat ik vervangen heb,
deze zit er nu samen met de waterpomp en nieuwe spanners ongeveer 9000km op.
Heb deze extra van gates gehaald om zeker te zijn van de kwaliteit

Dank voor de tips, ga gelijk kijken nu. :D

Groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor pauldevries » 28 feb 2014, 23:36

Net de distrubutie nagekeken en de riem is gerafeld :twisted: :twisted:
Aan de stand van de spanner te zien is de riem ook versprongen

Is dit met zekerheid einde verhaal voor de motor?
of is de tu een vrijloper?

groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor joospeugeot » 28 feb 2014, 23:48

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 14 jan 2016, 03:54, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor pauldevries » 01 maart 2014, 00:02

Beste Joos.

Dank je wel voor je aanbod, ik ga morgenvroeg de kop lichten dan weet ik meer.
laat het je morgenvroeg gelijk weten :D
___________________
Medeforummer Maan heeft me ook al een kop aangeboden,
zie het nu toch al een stukje vrolijker in. :D
_______
Zit me net af te vragen, zou een kop van een 1.1 tu uit een 90er 205 op een 1.4 uit een 306 passen?
Naar mijn weten zijn de koppakingen in ieder geval gelijk.
Ik heb nog een 1.1 tu in mijn hobbyproject zitten,
daar heb ik voor inbouw de kop van laten vlakken en nieuwe pakkingen.
Tevens zit ik me aftevragen of je een koppaking kunt hergebruiken
van een blok wat max 20minuten heeft gelopen na inbouw.
Ik weet dat dat niet de manier is, maar zou dit eventueel kunnen.
Zou me momenteel financieel een stuk beter uitkomen als dat kan en de 1.1 kop past
Bouw ik de 205 van de zomer wel weer op.

groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor joospeugeot » 01 maart 2014, 05:59

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 14 jan 2016, 03:54, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor pauldevries » 01 maart 2014, 14:44

Beste Joos

Dank je wel voor je tip.
Dat heb ik toch maar eerst gedaan idd :oops:

Heb ondertussen even een ander distrubutieriempje erop gezet.
Ze loopt ermee maar daar is het dan ook meegezegd.
Er komen nu een aantal flinke ratels uit het blok nu die minder worden als ik de koppeling intrap.
Ik ben net even bij de sloop (heinen motors venlo) geweest en kan daar een complete 1400 overnemen,
met alle aanbouwdelen en de bak.
Deze zit nu in een 106 van 1997, met Inruil van mijn oude blok ben ik dan 150 euro kwijt.
Ik denk dat ik voor deze optie ga, dan weet ik zeker dat er verder geen schade meer in het blok zit
en dat er minder km op de klok staan (de 106 heeft 114xxx gelopen).
Ook is van deze motor de distrubutie pas gedaan en zit er een verse koppakking tussen (ongeveer 12xxx geleden)
iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.

Groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor joospeugeot » 07 maart 2014, 02:50

loopt de 306 al weer ?
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor tout est beau avec une... » 07 maart 2014, 09:08

Ik had dit topic al een tijdje niet gelezen maar het grootste probleem is dat er geen juiste diagnose gesteld wordt.

De distributietriem is versprongen want dat kan je zien aan de stand van de spanner?
Gewoon op tijd zetten op de manier die Peugeot voorschrijft, Gaatje in het vliegwiel en nokkenastandwiel.

Kleppen zouden krom zijn, terwijl de klepspeling goed is en de motor heeft normale compressiewaarden?

Het geluid wordt minder als je de koppeling intrapt sluit kromme kleppen volgens mij uit.

Je kunt er een andere motor inbouwen, zeker gezien de kilometerstand van je auto en de staat van de aangeboden motor uit de 106 is dat geen slecht idee.
Maar misschien moet je er een goede monteur eens naar laten kijken, wat je nu doet noemen we hier prijsschieten en dat is wat anders als diagnose stellen.

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor pauldevries » 07 maart 2014, 20:05

Beste Joos

Ze loopt ondertussen weer, nog met de oude motor
Ze gaat als ik de cabrio terug in de verzekering heb staan op schorsing en
dan wissel ik de motor voor de motor van de 106
____
Beste Marco

Ben zeker met je eens dat het geen schoonheidsprijs verdiend.
Ben dan ook geen automonteur maar een hobbyist die al doende leert en bijleerd. :D
Heb hiermee verder ook geen ervaring, dus heb bekeken wat ik gezien heb en dat hier gedeeld
juist omdat ik hier geen diagnose op gesteld kreeg.
Wel heb ik al meermaals groot onderhoud gepleegd aan diverse auto,s
maar met de vraagbaak of haynes in de hand die het duidelijk uitlegd is het een stuk eenvoudiger sleutelen,
als diagnose stellen van een onbekend probleem, dit zal elke hobbyist hier met me eens zijn.
Helaas staat er geen hoofdstuk in de vraagbaak wat te doen als de motor stottert en geen vermogen meer levert.
__________
Tevens was het probleem, deze 306 is mijn dagelijks vervoer
en als je nog 1300 km moet rijden aan afspraken die gepland staan binnen 3 dagen
voor mijn werk gaat het weleens wat hectischer.
- Ook ben ik na ontslagen te zijn bij mijn baas 2 maanden geleden die falliet is gegaan
voor mezelf begonnen een bedrijf op te starten, dit kost me momenteel meer als het opleverd
daar het de nodige investeringen vraagt maar ik ga er vanuit
dat na de investeringsperiode ik een solide inkomen ga krijgen,
dus financieel ben ik momenteel al blij dat ze nog loopt.

-De klepspeling is in orde, dit heb ik duidelijk gecontroleerd aan hand van de vraagbaak,
-Met de stand van de spanner, als je duidelijk kunt zien dat
de spanner dik een cm van de distrubutie afstaat zonder te spannen lijkt me dit niet in orde.
-Wat de oorzaak van het verspringen/rafelen van de distrubutie is ben ik helaas nog niet achter.
Zou bij een gates riem toch niet moeten mogen gebeuren binnen 9000km
Is de 4de keer dat ik bij een tu de riem heb vervangen en de andere drie rijden al jaren probleemloos rond.

De rammel is ondertussen ook opgelost, bleek het druklager te zijn die finaal doormidden gebroken is.
netjes in 2 stukken dus ze schakelde wel nog.
Ook zijn de synchromesh ringen van de 2 en 3 flink hoorbaar maar daar rijdt ze niet minder om.
Heb er een gebruikte koppelingsset ingeduwd van de sloop en het schakelt weer redelijk soepel
Iets heeft dit veroorzaakt en daar ben ik helaas nog niet achter,

Groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor tout est beau avec une... » 07 maart 2014, 21:26

Hallo Paul,

Helemaal goed, ik heb waardering voor "hobbyisten" die door al doende leren.
Mijn opmerking over de goede monteur die er eens naar zou moeten kijken was ook zeker niet bijdehand bedoelt, ik had het idee dat je een beetje aan het verzanden was met je probleem.
Op afstand is het lastig om op het forum de juiste tips te geven, zie de eerste reactie van Joos.
Maar wel een paar simpele tips / opmerkingen.
Als je klepspelingen allemaal kloppen kun je uitsluiten dat je kromme kleppen hebt.
Een kromme klep heeft teveel speling.
Als je compressie goed is heb je waarschijnlijk geen lekke kleppen.
Als je distributie al na 9000 Km. versleten is heb je waarschijnlijk toch een montagefout gemaakt.
De spanner moet je tegen de klok in draaien om de riem op spanning te krijgen.
Mijn ervaring is dat dan het vierkante gaatje in de spanner dan ongeveer recht naar beneden wijst als de riem goed op spanning staat.

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor pauldevries » 07 maart 2014, 21:38

Beste Marco

Dank je wel voor je tips, had het ook niet bijdehand opgevat,
Mijn excuses als het zo over mocht komen :oops:
Was idd de draad een stuk kwijt, en op een hectisch moment voor mij :oops:
________
-Als je klepspelingen allemaal kloppen kun je uitsluiten dat je kromme kleppen hebt.
-Een kromme klep heeft teveel speling.
-Als je compressie goed is heb je waarschijnlijk geen lekke kleppen.
-Was voor mij idd een erg hectisch dagje was de draad een beetje kwijt.

Dit is erg duidelijk, heb het gelijk uitgeprint en in mijn klapper met tips gedaan. :D
______

Ook ga ik de nieuwe riem dadelijk nog eens nalopen en let hierbij op je tips van het spannen,
Een montagefout van mij met de riem sluit ik niet uit.
Al hoop ik dat het er nu goed opzit :D

Voor jou een hele fijne avond gewenst :D

Groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor 305 friesland » 07 maart 2014, 22:12

Een goede diagnose is uiteraard altijd belangrijk ,ook vooral om de kosten niet onnodig op te laten lopen .
Koppeling ,dat gebeurt gewoon een keer ,soms het druklager ,soms de drukgroep door slijtage of een combinatie met een slecht lager en wat bij de 1400 ook nog wel eens gebeurd is dat de gaffel voor de helft af breekt ,dan houd het ook op ,dit komt waarschijnlijk als en koppeling minder word hij zwaarder gaat trappen en dus een hogere belasting op lager en gaffel.
Zo jou verhaal is dan zou de motor toch weer goed moeten kunnen lopen met goede compressie kun je er wel van uit gaan dat de kleppen heel zijn en ook als de speling goed was en is.
Op afstand valt het alleen niet mee om een ander een goed advies te gev en ,controleren van bepaalde dingen kun je doen ,zo ben je er nu toch ook gekomen.
Voor jou minder leuk maar ik vond het voor me zelf toch wel redelijk dat ik wel in de juiste richting zat wat timing betreft maar dat is dan ook weer jaren ervaring en tig reparatie,s dagelijks aan tekkers en thuis aan auto,s .
Maar zo kun je soms toch een ander voorzien van het nodige ,soms niet soms wel nuttige informatie.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor pauldevries » 07 maart 2014, 22:21

Beste 305friesland

Dat is zeker zo,
Ben mede dankzij jouw tip naar de distrubutie gaan kijken
Ik was er van uitgegaan dat dit nog goed was daar pas 9000km oud :oops:

groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: 306 TU 1400 stottert en slecht lopen

Berichtdoor pauldevries » 13 maart 2014, 19:28

Vandaag een positieve update :D :D

Vandaag de versnellingsbak die onder de 306 moet komen geheel schoongemaakt.
(eerst met terpentine en kwast en daarna met dasty en een doekje)
Afbeelding

Afbeelding

Deze komt van een 205tu 1400 met caberateur
Ze ziet er uit nu als een nieuwe, in plaats van pikzwart.
Ook het losslijpen van de niet-willende bout ging probleemloos :thumb:
De koppelingsplaat en drukgroep verkeren nog in nieuwstaat bij deze bak,
dus die gaan mee over in de 306.
Zit me nog af te vragen of het vervangen van de twee aandrijaskeringen en
de kering die op de as van het druklager afdoende is of
dat er nog meer preventief vervangen dient te worden. tips hierover graag welkom.

Zondagmorgen arriveert ook mijn nieuwe 1400 motorblok voor erin,
ga deze dan ook schoonmaken en van de nodige nieuwe delen voorzien
en dan kan de verse motor in de 306.

To be continued :D :D

Groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Topic Rename> Mijn 306 uit 1996

Berichtdoor tout est beau avec une... » 13 maart 2014, 19:35

Kijk hier word werk van gemaakt!
Aandrijfaskeeringen altijd vervangen, kosten bijna niets en gaan vaak lekken als je ze laat zitten.
Prise-as keering (die van de koppelingsplaat dus) kun je gewoon laten zitten.

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Topic Rename> Mijn 306 uit 1996

Berichtdoor joospeugeot » 13 maart 2014, 22:29

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 14 jan 2016, 03:55, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Volgende

Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten