Probleem: 306 valt uit stationair.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Probleem: 306 valt uit stationair.

Berichtdoor Nick306 » 14 feb 2015, 23:26

Hallo mede peugeot'ers.

Ik ben al bijna een jaar trotse eigenaar van een Peugeot 306 1.4 uit '97.
Eerste halfjaar zonder problemen gereden en er erg blij mee.

Maar nu toch na de APK in oktober van het afgelopen jaar ging alles bergafwaarts. Moest al een paar honderd euro lappen voor de apk helaas, maar goed ik heb een auto nodig in verband met werk dus ja het moest maar.
Toen het weer wat grauwer en kouder werd begon hij af en toe te stotteren tijdens het terugschakelen wat in principe aan het lage toerental zal hebben gelegen. Maar ook stationair voor het verkeerslicht kan ik er donder op zeggen dat die uit valt. Je voelt hem dipjes hebben en soms bijna wegvallen en dan weer terugkomen en daarna is die gewoon uit. Dan moet ik hem weer opnieuw starten wat ook niet elke keer van harte gaat, door een beetje gas te geven constant hou ik hem meestal aan de praat. Toen hebben 'mijn' monteur(buurman die al tig jaar in het vak zit) en ik in eerste instantie de accu en bougie kabels doorgemeten. De weerstand van bougie kabels vloog alle kanten op dus even een nieuw setje erop gedrukt, mocht niet baten helaas ook de bougies zelf vervangen, iets wat ook niet hielp.

Toen hebben we vacuümslangen gecontroleerd door die in te spuiten met remreiniger ook dat was het niet. Vervolgens het gaskleppenhuis schoongemaakt en gecontroleerd ook daar was het probleem niet te vinden. Nou deed het feit zich voor dat de vorige eigenaar er een powerfiltertje erop had zitten dus in eerste instantie dachten 'mijn' monteur en ik dat het misschien de aangezogen lucht was en dat de auto smoorde daardoor. Dus toen maar een originele filter op de kop getikt en die erin gedaan maar ook dat mag niet baten. Het probleem zit hem alleen maar in het stationair lopen en optrekken/terugschakelen. Op snelheid op de autoweg en/of snelweg geen enkel probleem. Aan jullie de vraag of er nog meer dingen zijn die ik kan controleren/nagaan? Ik word compleet gestoord van het constante uitvallen en het levert me weinig rijplezier op ik zat te denken dat het aan het koude weer lag maar afgelopen dagen was het 11 graden met een heerlijk zonnetje ook toen gaf die er de brui aan.

Alvast bedankt voor de eventuele hulp en tijd.
Groeten,

Nick
Nick306
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 14 feb 2015, 22:59

Re: Probleem: 306 valt uit stationair.

Berichtdoor MarcoPeus » 15 feb 2015, 00:48

Bobine?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Probleem: 306 valt uit stationair.

Berichtdoor Henk50 » 15 feb 2015, 10:53

Een TU motor neem ik aan? Ik zou de stappenmotor (die het stationair regelt) eerst eens schoonmaken en als dat niet helpt vervangen. Als je wat op internet zoekt vindt je ook nog wat andere mogelijke oorzaken.
Citroen Berlingo 1.6 TU5JP4 2001
Peugeot 206 1.4 automaat 2001
Niet meer: Peugeot 205 1.4 Generation 1998
Niet meer: Peugeot 309 Diesel 1993 'bleu d'arabie'
Henk50
 
Berichten: 410
Geregistreerd: 29 jun 2008, 11:33
Woonplaats: Veenendaal

Re: Probleem: 306 valt uit stationair.

Berichtdoor Keezx » 17 feb 2015, 00:12

306 Forum of Problemcar , daar zit ook veel know how.....
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04


Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten