306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Koffiemolen » 23 apr 2008, 23:19

LION604V6SL schreef:update dinsdag 22 april:
Een van de grootste dilemma's overwonnen! Het gat in het koppelingshuis
netjes dicht met een dikke aluminium plaat. Dat was flink wat pas-meet- en klopwerk, maar ik ben er zéér tevreden mee!
Vanavond nieuwe afdichting gehaald voor tussen uitlaatspruitstuk en voorpijp.
Nog 2 daagjes werken, dan twee-en-een-halve week vrij! Dan hoop ik
er eens flink de vaart in te krijgen.


Harrie, ze zeggen wel eens: Hoor wie klopt daar kinderen..? Maar dat is dus duidelijk... :mrgreen:
Mooi kunststukje, goede oplossing zo.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Alu

Berichtdoor jan eend + » 23 apr 2008, 23:53

LION604V6SL schreef:Ik maak nog wel betere foto als de hogedrukleiding v.d. stuurbekr. vervangen is (Dat is dat verkreukelde buisje op de een na laatste foto...)

Kee dan :mrgreen: Nou snappik ut weer :mrgreen: Helder, 't was de leiding van de stuurbekr. die ik niet herkende . . .
Groetz, Vanjan.
-
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Harrie » 30 apr 2008, 00:05

update dinsdag 29 april:
maandag haken in de muur gemaakt, vanmorgen zeil gespannen:
tijdelijke "carport" c.q. overdekte autoschadewerkplaats.. :mrgreen:
.
Afbeelding
.
na véle uren gemier met de uitlaat, (vooral de aansluiting op het spruitstuk;
waar je op "vlakke" vloer zo lekker bij kunt ), is het gelukt! :D
Nadien de 306 van de oprijbokken af gereden!
.
Afbeelding
.
de kokerbalk en plaatwerk rechts zat nog niet geheel op de goede plek...
daar kon de eerder gebruikte koker en deze hydraulische krachtpatser wel
even het nodige aan verzetten.. :mrgreen:
.
Afbeelding
.
zo nu past alles weer, opnieuw afkitten en bijwerken, morgen in kleur spuiten.
.
Afbeelding
.
neus opgebouwd om alles te passen.
.
Afbeelding
.
komende dagen o.a. subframe vervangen, wordt vervolgd!
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:50, in totaal 3 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor pEus » 30 apr 2008, 09:25

Netjes Harrie, even doorbijten en dan kan de zomer beginnen :wink:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Koffiemolen » 30 apr 2008, 22:25

Het kampeerseizoen is begonnen! Voortentje eraan en gaan! :mrgreen:
Het lijkt nu goed te passen Harrie. En je hebt nog even dus gaat goed komen. Subframe vervangen wordt volgens mij nog wel een flinke fitness-workout. Zaterdag magazijndag, kun je je rug even een dagje strekken... 8)
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 30 apr 2008, 23:29

update 30 april: subframe-dag!
.
Afbeelding
.
eerst het subframe, afkomstig van een 2.0 XSi kaal gemaakt en beter schoon gemaakt.
auto hoog opgekrikt en op bokjes ( met panlathoutes! ) gezet.
.
Afbeelding
.
Ploef! daar ligt de oude, met de krik ondersteund en netjes laten zakken.
De motor met een kettinkje vastgezet, voor de zekerheid.
.
Afbeelding
.
het oude subframe is flink gehavend.. Remmen gaan straks ook in complete revisie..
geventileerde schijfjes :D
.
Afbeelding
.
De extra bevestiging die onder de chassisbalk zit, komt niet los, totaal verroest.
Daar moet ik dus snel een andere voor halen, de XSi staat nog op de sloop, 2 boutjes is al los.
Dit is dus een nieuwe roestgevoelige plek van 306, er komt vocht in, kan nergens heen en roesten maar...
Dat ga ik dus straks in de Owatrol en wax zetten, en dan de naden dichtkitten.
.
Afbeelding
.
Het vervangende subframe gemonteerd. Zelfs de bout van de onderste motorsteun floepte er zo in :mrgreen:
Ik heb de goede beslissing genomen dit subframe te vervangen, blijkt achteraf
toch wel ernstig gehavend te zijn.
Na montage nog even flink aan het stoeien geweest met de schakeloverbrenging
( de kogel was niet in het oog gekomen, zie ook 1e foto ) dus weer los en opnieuw en goed gemonteerd,
daarna een gevecht met het stuurhuis gewonnen.
op korte termijn nog te doen: aandrijfas Rechts, hogedrukleiding stuurbekrachtiging, en remmen.
Mijn rug en schouders vallen nu bijna in 7 delen uiteen,
het pilsje na afloop smaakte Extra goed en de douche was heerlijk.
Nu de massage nog.
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 30 apr 2008, 23:34

Koffiemolen schreef:Subframe vervangen wordt volgens mij nog wel een flinke fitness-workout. Zaterdag magazijndag, kun je je rug even een dagje strekken... 8)

Als ze zaterdag maar niet voor motorblokken en ander zwaar spul komen..
een schuifdakrubber kan ik dan nog wel tillen :mrgreen:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Kip » 30 apr 2008, 23:44

Anders zet je je "personeel" Zaterdag aan het zware werk :mrgreen:

Ziet er anders weer goed uit, goed bezig zeg. :lol: :lol: :lol:
203 C
304S cabrio
304 SLS sedan
205 CT
206 cc
505 sedan automatic
106 automatic
Avatar gebruiker
Kip
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 10 aug 2006, 23:24
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Koffiemolen » 01 mei 2008, 22:50

LION604V6SL schreef:
Koffiemolen schreef:Subframe vervangen wordt volgens mij nog wel een flinke fitness-workout. Zaterdag magazijndag, kun je je rug even een dagje strekken... 8)

Als ze zaterdag maar niet voor motorblokken en ander zwaar spul komen..
een schuifdakrubber kan ik dan nog wel tillen :mrgreen:


Ennuh...2 schuifdakrubbers, zal dat ook lukken? :lol:

Ziet er toch wel kek uit, zo'n nieuw subframepje. Knap werk!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 02 mei 2008, 21:59

update vrijdag 2 mei:
Naar Snuverink geweest, aandrijfas en steunpunten subframe uit de sloop-306XSi gehaald.
Hogedrukleiding van een 306 1.6 meegenomen, past ook niet, er zijn tig verschillende... :cry:
Aandrijfas schoongemaakt, ontroest, gespoten en de blanke delen inge-olied.
.
Afbeelding
^
de aandrijfas, gereed voor montage. De oude kwam er in 2 stukken onder vandaan.. :shock:
.
Afbeelding
^
De subframesteunen van die 306 XSi hebben hetzelfde euvel: roest.
De beste van de twee ontroest en behandeld.
De linker haal ik ook los, om ook te behandelen.
.
Afbeelding
^
heavy body-workout :?: aandrijfas-opsluitingsklemmen vastzetten.
( foto door dochter Angelique, ze had even daarvoor mijn rode bedje in beslag genomen.. )
de rest van de middag met TRX-velgen aan het stoeien geweest en met de uitlaat v.d. 205 XS
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 04 mei 2008, 23:37

update zat. 3 mei:
na heftig, druk magazijndagje PCN, 's avonds de hogedrukspuit klaar gezet.
Eerst de filterinstallatie van de vijver schoongemaakt en toen de
306 cabrio eens van het vele zand in de wielkasten ontdaan..
Nu alle kunststof wielkuipen er uit zijn, kon dat mooi effe.
foto's volgen later.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 05 mei 2008, 23:36

update maandag 5 mei:
"carport"-zeil losgemaakt, kap open gezet, dan kan het interieur beter drogen in de zon, onder de mat rechts staat nog steeds water.. :cry:
.
Afbeelding
^ interieur achter en r.v. stoel verwijderd
.
Afbeelding
^ mooi weer, laat maar drogen, de vochtvreters weer leeggegooid.
Het tapse zwarte ding in het midden is een ventilatiesysteem die het ruitje achter condensvrij kan maken.
Een alternatieve achterruit-verwarming :mrgreen:
ondertussen naar de dealer en de sloop geweest
.
Afbeelding
^ voorruitrubber weer goed gemonteerd, was verschoven.
bij de dealer nieuwe remblokken gehaald en op de sloop een leiding en ook alle oud-ijzer gestort.
.
Afbeelding
^ deuk en gat in de bodem..
.
Afbeelding
^ uitgedeukt, dichtgelast, afgekit.
.
Afbeelding
^ eindellijk de juiste hogedrukleiding gevonden, :D en schoongemaakt.
systeem afgetapt, morgen monteren en afvullen.
.
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 06 mei 2008, 22:41

Kijk, dat zijn de betere berichten, terwijl wij op kantoor zitten is Harrie nuttig bezig! Die wagen heeft toch echt een goede klapperd gemaakt, oa zo'n gescheurde bodemplaat (en de rest...).
Geinig die ventilator voor de achteruit, echt een creatieve Franse oplossing.

Succes morgen!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 07 mei 2008, 00:28

update di. 6 mei:
hogedrukleiding van de stuurbekrachtiging gemonteerd...
.
Afbeelding
^ Dáár kun je goed bij... :evil:
Bij Brezan een open-ring-sleutel 17 gekocht, later mijn startmotorsleutel ook als open-ring verslepen...
Het subframe weer grotendeels gedemonteerd omdat je de leiding anders
niet over het stuurhuis en subrame achterlangs kunt manouvreren.. :?
.
Afbeelding
^@ JanEend: rode pijl is hét zwarte steuntje :mrgreen:
groene pijl: aan de ligging van de leiding is nu wel te zien dat deze leiding moest sneuvelen bij deze schade..
.
Afbeelding
^systeem afgevuld, motor laten draaien, stuur telkens rustig heen en weer draaien
zodat het systeem vult en ontlucht ( volgens WPHB ).
Na een dag ploeteren... zeikt de verse ATF uit de slang... LEK ! :twisted:
Wat nu :?: een nachtje over slapen.....
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 07 mei 2008, 00:33

Koffiemolen schreef:Kijk, dat zijn de betere berichten, terwijl wij op kantoor zitten is Harrie nuttig bezig! Die wagen heeft toch echt een goede klapperd gemaakt, oa zo'n gescheurde bodemplaat (en de rest...).
Geinig die ventilator voor de achteruit, echt een creatieve Franse oplossing.Succes morgen!

op kantoor zitten? Geen denken aan met dit mooie weer :!: Nananananaahhh :mrgreen:
het gaatje en deuk in de bodem zijn veroorzaakt doordat uitlaatdelen er al tuimeldend doorheen prikten. :-|
Franse constructeurs hebben al veel vaker geniale oplossingen bedacht!
De overgrote deel van die genieën werkten bij Automobiles Peugeot :mrgreen:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor ZEN » 07 mei 2008, 10:11

Wat een machtig en zelfs spannend verhaal! Ik heb zo'n respect voor mensen die dit durven en kunnen!
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Harrie » 07 mei 2008, 22:38

update woensdag 7 mei:
de lakspuit ( bovenbeker ) gereed gemaakt en alles wat ik met de kwast rood had gemaakt, nu netjes gespoten.
Ziet er nu als fabrieks-origineel uit :mrgreen:
.
Afbeelding
^veer die de radiator boven vast houdt, was gebroken ( ligt op de grond ). Andere ontroest en gespoten, later gemonteerd.
Dat is wel een voordeeltje, ik heb van alles dat ik vervang, alles dubbel!
Dus subframebouten te koop! :mrgreen:
.
Afbeelding
^ voorfront opgebouwd, ruitespoeiertank en kabelbomen gemonteerd, radiator vast, motorkapslot gemonteerd, motorkap afgesteld.
's avonds nog effe naar de lekkende leiding gekeken, lekt alleen als de pomp maximale druk levert, bij maximale stuuruitslag dus.. :cry:
Bij de spuiter op bezoek geweest, maandag 19 mei gaat de cabrio naar de autospuiterij, dan is ze uiterlijk vrijdag 23 mei gereed.
de Deadline is gesteld! 8)
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 01:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor ruudxs » 07 mei 2008, 22:50

Alle respect, hier ga je eer en plezier van hebben en dat is je van harte gegund. Ik ben wel een klein beetje jaloers, :wink: zeker met het weer van de afgelopen dagen, maar ik hoop voor je dat er nog vele dagen zullen volgen met weer om het dak open te doen en te genieten. :mrgreen:
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Koffiemolen » 07 mei 2008, 23:00

Mooi man! 19 mei...23 mei...zit ik in het diepe zuiden van Frankrijk. Ok, je kunt het slechter treffen, maar geen internet... :cry:
Internetcafeetje opzoeken, want dit verhaal wil ik volgen... :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 08 mei 2008, 00:59

Koffiemolen schreef:Mooi man! 19 mei...23 mei...zit ik in het diepe zuiden van Frankrijk. Ok, je kunt het slechter treffen, maar geen internet... :cry:
Internetcafeetje opzoeken, want dit verhaal wil ik volgen... :roll:

In die week mis je dus weinig...bekleding schoonmaken en zulke dingen.. :roll:
de onderdelen die dan nog thuis liggen zijn in die week aan de beurt.
Dan kunnen we daarna gelijk beginnen met opbouwen.
Geniet jullie dus maar lekker van het mooie zuidelijke Frankrijk :mrgreen:
Ik ga wel maandagavond 19 mei met Iwan de deukjes er uit halen.
Hij is een meester in restylen ( uitdeuken zonder spuiten ) en ik heb hem
vandaag een 206 dak met hagelschade zien doen... superbe!
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 09 mei 2008, 00:56

update donderdag 8 mei:
Remmen voor gereviseerd, ontroest, behandeld, nieuwe remblokken, remvloeistof ververst.
.
Afbeelding
^remschijf ontroest en geslepen, naaf en randen met Owatrol beschermd, klauw gespoten, nieuwe remblokken.
veerschotel ontroest, behandeld en gespoten.
De spoorverbreders ( 22 mm ) zijn straks finito.. :evil:
.
Afbeelding
^even een foto van rechter kant: roest, roest, roest...
.
Afbeelding
^een bekend probleem bij 306: de tussenstang van de stabilisator heeft speling, dus: NIEUW!
.
Afbeelding
^de stofkeerringen van de achternaven vernieuwd, oude zijn defect.
.
Afbeelding
^achterremmen gereviseerd, handrem bleef hangen, trommels zwart gespoten.
Morgen de wielremcylinders vernieuwen, die dure krengen met ingebouwde remkrachtbegrenzer gaan bij 306 maar 15.000 km mee... :cry:
morgen andere stuurbekrachtigingsleiding halen, nieuwe achter-wielremcylinders halen.
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 01:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 10 mei 2008, 00:19

update vrijdag 9 mei:
Verder met de remmen:
de wielremcylinders achter vervangen, en om te voorkomen dat deze weer zo snel lek raken,
een lading vet achter de stofhoes gepropt om corrosie te voorkomen.
.
Afbeelding
.
^ deze (zelfgemaakte) pedaalsteun drukt het rempedaal 2 cm in, daardoor gaat het compensatiegaatje
in de hoofdremcylinder dicht, en loopt er amper of geen remvloeistof meer uit de losgekoppelde leiding. :D
.
Afbeelding
.
^ de brede banden lopen zelfs aan in de wielkasten... :evil:
.
Afbeelding
.
^ nieuwe wielremcylinder met ingebouwde rembegrenzer, met vet achter de stofhoes.
.
Afbeelding
.
^ de wielkasten rondom schoongemaakt en gewassen, er zat heel veel zand in.. :cry:
Wat een rare plaatwerkers daar bij Pininfarina.. lijkt wel lapwerk.. :shock:
.
Afbeelding
.
^ de vulleiding van de tank was verborgen in een emmer vol zand...
dus maar eens schoongemaakt, later nog beter met de hogedrukreiniger.
Die zandbende is het gevolg van het ontbreken van de kunststof wielkuipen achter...
.
Toen ik rechts de remtrommel er af haalde, viel het lager er uit, borgplaat mist... :shock:
En de handremkabel is defect ( APK -eis) dus snel een nieuwe besteld, komt donderdag 15 mei binnen.
.
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 01:03, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 10 mei 2008, 00:48

Mooi man. Wat voor lak gebruik je voor je remklauwen en trommels? Welke lakopbouw hanteer je, of in 1 laag?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 10 mei 2008, 22:15

update zaterdag 10 mei:
De hogedrukleiding die ik vrijdag van een sloop306 heb gedemonteerd,
moet de lekke leiding vervangen. Dus: het subframe er maar weer onderuit... :cry:
Dat ging snel, de bouten zijn er al aan gewend :mrgreen:
De vervangende leiding goed schoongemaakt en gespoten, hopelijk is deze goed en BLIJFT die eronder..
ATF afgetapt, oude leiding gedemonteerd. Nu het subframe eronderuit is, kan ik er
veel beter bij. Nu ook een doordachte werkvolgorde aangehouden.
.
Afbeelding
.
^ het hoesje om de stuurhulpcylinder ( oranje plastic vod ) is kapot, daar had ik nog
een mooi en kwalitatief veel beter hoesje voor liggen, die gemonteerd. Ben er zéér tevreden over :D
.
Afbeelding
.
^ barstjes en een deukje met haarscheurtjes in het differentieelhuis....(opm.: blauwe kleur komt door blauwe zeil onder de auto)
Er hangt telkens een beetje olie aan de aftapplug van het differentieel/versnellingsbak.
Afgeveegd, even later al weer nat.... :?: :shock:
Differentieelhuis goed schoongemaakt. Er zit een barst en een deukje in,
dat gedeelte is door het ongeval hard tegen het subframe geknald..
De olie druipt uit het deukje met haarscheurtjes. Wat nu?
2K Epoxylijm aangemaakt, plek zeer goed schoon en vetvrij gemaakt, en epoxylijm aangebracht.
Die droogt zeer snel, en 's avonds was het nog steeds dicht :!: :D
Alweer een tegenslag overwonnen. En daar heb ik er al een paar van gehad..
Uitlaat lekt nog iets bij overgang kathalysator en middendemper, effe hersteld.
Aan het eind v.d. middag ATF afgevuld, systeem ontlucht. Alles is O.K. en lekvrij. :D
Auto weer op z'n wieltjes gezet. Even heen en weer rijden, plots remmen.
Daardoor zetten de silentblocks van de wieldraagarmen zich, en kon ik de bouten definitief vast zetten.
Tijdens het heen en weer rijden zakte de uitlaat naar beneden... :shock:
Nu DAT weer! Er zit nergens een steun aan de carrosserie of aan de middenpijp, die daar volgens microfiche en ServiceBox wél moet zitten...
Daar moet ik dus zelf maar iets voor maken. grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 01:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 10 mei 2008, 22:24

Koffiemolen schreef:Mooi man. Wat voor lak gebruik je voor je remklauwen en trommels? Welke lakopbouw hanteer je, of in 1 laag?

Ik gebruik veel MOTIP ( haal ik bij Brezan ).
Als basis gebruik ik altijd de zinkspray, die zie je ook op de carterpan en op de remklauw.
Op de carterpan heb ik er blanke lak overheen gespoten omdat de zinkspray niet veegvast is.
Als ik goed lakwerk wil hebben, bouw ik lagen op:
- zinkspray ( op blanke plaat )
- primer ( rode van Motip )
- lak ( spuitbus van Motip )

De remtrommels achter heb ik in 2 lagen met Motip Matzwart gelakt.
Dat gaat dus wel weer eens roesten...dan doe ik het weer over.
De trommels krijg ik namelijk niet eenvoudig roestvrij.
Bij onze 406 Break heb ik gelijk de achterwielen verwijderd en de naven
van de remschijven zwart gespoten. Daar zat al vliegroest op ( nieuwe auto! )
En dat vind ik géén gezicht als je door de ( LM; type Corail ) velgen heen op die naaf kijkt.

Voor lakwerk waar VERF op zit, zoals het sleepoog, leidingsteun onder,
maar ook oude luchtfilterhuizen e.d. gebruik ik Flexa zwarte hoogglans Verf ( Gamma ).
Verf is iets anders dan Acrylllak en verdraagd zich niet met elkaar.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten