306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Harrie » 20 jan 2008, 21:44

chr. schreef:Harrie, aan jou kunsten te zien is er aan jou een spuiter verloren gegaan :mrgreen: ziet er goed uit :wink:

Door de glans kun je nog zien wat ik uitgedeukt heb.. :shock:
Viel nog tegen om die dikke plaat uit te deuken, ondanks gebruik van mijn superaambeeldje, een stukje spoorrail ! :mrgreen:
Dat kan ik eenieder aanbevelen, regel een stukje spoorrail, heeft allerlei vormen en de baan is bikkelhard, dus een ideaal aambeeldje voor klein plaatwerk, maar ook voor klinken, drukkknopen in kleding maken :oops: , etc.,.
.
Afbeelding

grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:27, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor vreugden » 20 jan 2008, 21:53

Hoe kom je nu in vredesnaam aan een stukje spoorrail.........
Ik neem aan dat je niet een keer in de nacht met je slijpschijf bezig bent geweest :mrgreen:
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Harrie » 20 jan 2008, 21:58

vreugden schreef:Hoe kom je nu in vredesnaam aan een stukje spoorrail.........
Ik neem aan dat je niet een keer in de nacht met je slijpschijf bezig bent geweest :mrgreen:

SSSSSSSSSSSSSssssssttttt!! 8) tegenwoordig alleen nog voor het koper :mrgreen:
.
een oom van m'n vrouw werkte bij de NS, hij had er verschillende in de schuur liggen, dus eentje van hem gekregen.
Ik zal de erven eens vragen of er nog wat zijn.. of zijn er forummers met vrienden/familie bij ProRail ?
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 20 jan 2008, 22:33

Ok, we raken off-topic, maar: ik weet nog wel ergens 150 km dubbelspoor te liggen. Globaal van Rotterdam naar Duitse grens, wordt niet gebruikt, ligt dus maar wat te roesten. Enne...we hebben er allemaal flink voor betaald, dus we hebben RECHT op een stukkie! PS: er hangt ook veel ongebruikt koper boven.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor 307204XSI » 20 jan 2008, 23:42

Harrie wrote;

Dat kan ik eenieder aanbevelen, regel een stukje spoorrail, heeft allerlei vormen en de baan is bikkelhard, dus een ideaal aambeeldje voor klein plaatwerk, maar ook voor klinken, drukkknopen in kleding maken , etc.,.


Kan ik inderdaad beamen, mijn vader heeft dat wel een jaar of 50 gebruikt in de tijd dat hij een zeilmakerij had voor allerlei klussen op de werkvloer........ :wink: :wink:
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Esses » 21 jan 2008, 11:01

LION604V6SL schreef:
Esses schreef:Verder, mooie auto.. rijdt fantastisch.. ik zou hem voor geen goud willen missen.. hier de mijne:
En met hardtop (nog voor ombouw en complete respray):
Alle foto's, ook schade + herstel: http://www.swinkelsracing.com/gallery/306cabrio
Sander

hoi Sander, ik heb effe je uitgebreide website ( foto's ) bekeken, geweldig!!
Mooi en snel spul! 309 4x4 is wel heftig! Oude schuur heb je prachtig omgebouwd tot werkplaats/stalling, complimenten!
grt, Harrie


Thnx.. de 309 4x4 vorderd nu redelijk.. Eindelijk eens begonnen.. :mrgreen:

Sander
Avatar gebruiker
Esses
 

Berichtdoor Harrie » 26 jan 2008, 00:12

update Vrijdag 25 januari: vanmiddag gesnipperd :D en weer naar Snuverink geweest voor de laatste onderdelen:
- katalysator
- leidingen stuurbekrachtiging
- reservewiel
- reservewielkooi
- R. Koplamp
- LV mat
Resultaat: alles gevonden, al had ik me vergist in de LV-mat, vekeerde kleur en structuur, die ruil ik later wel om.
De katalysator onder een 306 XT 1.8 autom. is exact die ik nodig heb, maar op vlakke vloer
is die niet te demonteren mede omdat de voorste bevestiging boven het subframe zit.
De gebroeders zijn zo vriendelijk deze voor mij onder deze auto vandaan te halen. :mrgreen:
Hier enkele foto's van verzamelde onderdelen:
Afbeelding
.
ruitsproeiertankje+pompje; reservewielkooi, reservewiel, R-koplamp. middendemper, achterdemper.
Van de achterdemper is de eindpijp omgeknikt, moet warm gestookt en recht gemaakt worden.
.
Afbeelding
.
A-bumper ( ook met schade...maar wel Rouge Lucifer ), voorfront, wielkuip RV en RA gebruikt.
Vanmiddag alles met de hogedrukspuit schoon gemaakt, vandaar dat het wat nat lijkt.
.
Afbeelding
.
De leidingen van de stuurbekrachtiging, ik had mijn olie-aftapbak meegenomen, dat was
maar goed ook, want er loopt altijd nog wat ATF uit.
Het hitteschild boven de middendemper en andere onderdelen staan niet op deze foto's.
Eind volgende week komen de nieuw bestelde onderdelen binnen.
Zaterdag 26 januari is het droog in mijn buitenwerkplaats, dus we gaan BEGINNEN!
Ik heb afgelopen week ook al gereedschap gemaakt om het plaatwerk RV te trekken, later meer met foto's !
afgelopen avond de R. koplamp uit elkaar gehaal en schoon en droog gemaakt.
nu nog benodigde onderdelen:
2 banden ( achter zijn glad ); LV wielkuip, achterruit softtop.
Bandjes regelt mijn grote vriend Henk de bandenspecialist, en
misschien had Berry Kooijman nog een LV wielkuip :-) , die is n.l. nieuw niet meer leverbaar.. :shock:
en ik zoek nog een hardtop.... WIE :?: grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:28, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 26 jan 2008, 21:35

nou Harrie,

je hebt weer aardig je portemonnee leeg geschut :wink:
aardig aantal onderdelen

die achterbumper, is ie gescheurt oid :?:

scheuren kun je heel mooi repareren dus....... geen zorgen.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Harrie » 26 jan 2008, 23:07

chr. schreef:nou Harrie,
je hebt weer aardig je portemonnee leeg geschut :wink:
aardig aantal onderdelen
die achterbumper, is ie gescheurt oid :?:
scheuren kun je heel mooi repareren dus....... geen zorgen.

portomonnee is dicht gebleven bij Snuverink, alleen de onderdelen die ik bij m'n dealer besteld heb, moet ik wel afrekenen...
Van deze a-bumper is aan de rechterkant de bevestiging er uit gescheurd, en als gevolg daarvan scheuren in de zijwang.
Ik ga die bumper herstellen en voor reserve bewaren, en de a-bumper van de cabrio ook herstellen. Scheurtje onder de nummerplaat is i.d.d. zo gefixed... Aan de linkerzijkant is het zwarte vlak van de bumper geschaafd, moet ik eruit föhnen...
Laatst bijgewerkt door Harrie op 26 jan 2008, 23:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 26 jan 2008, 23:33

update zaterdag 26 januari:
Mijn rode BED buiten gezet en lekker geslapen :mrgreen:
.
Afbeelding
.
Vanmorgen eerst de cabrio met de voorwielen op mijn oprijbokken gelierd. Dan kan ik er beter bij :D
Daarna de leidingen van de stuurbekrachtiging schoongemaakt want ik had de aftapbak nodig
om de motorolie af te tappen. Ahum, bleek maar 7 druppels te zijn.. :shock: Oude carterpan is gescheurd. Het zal wel een lekker
zootje op de weg geweest zijn na dat ongeval: motorolie, 2,5 meter uitlaat, reservewiel... ravage noemen ze dat toch :?:
Carterpan vervangen. Ik had me al afgevraagd waarom er in de "Reparatietijden"tabellen 2,30 uur voor stond...
Tja dat werd snel duidelijk, de steun met spanrol en stuurbekrachtigingspomp
belet het losdraaien van 1 carterpanboutje. Bovendien kan de carterpan niet tussen die steun en de oliepomp door weggenomen worden. Zie bruine nok linksboven op onderstaande foto
Dus spanrol teruggesteld, dynamo demonteren, steun+pomp los gedraaid ( 3 M8 -boutjes ).
De mulitriem had heel veel scheurtjes, dus nieuwe gehaald bij de dealer, ook een nieuw oliefilter, degene die er op zit is geen originele. Nieuwe motorolie erin.
.
Afbeelding
.
Het subframe blijkt ernstiger beschadigd dan gedacht, dus die wil ik ook vervangen.
Van de sloop-306XSi vanwaar ik de stuurbekrachtigingsleidingen heb gedemonteerd, zou ik die gemakkelijk kunnen demonteren, daar is de 2.0 motor al uit, en de veepoten en draagarmen waren ook al gedemonteerd. Ik moet er toch weer heen want ik heb de lange leiding van stuurbekrachigingspomp naar verdeelhuis nodig, die langs het carter loopt. De 2 leidingen die ik nu heb, heb ik niet nodig... :oops: SUKKEL heh :?:
Bovenste motorsteun rechts blijkt ook kapot, de motor is opgetild door het obstakel... :shock:
Zelfs een schakelstang was los geschoten.....
.
Afbeelding
.
Toch even geprobeerd de motor te laten lopen.... :cry:
tank leeg, 5 liter uit jerrycan erin, nog nix...
Ik hoor de elektrische pomp niet lopen als ik het contact aan zet..
Alle zekeringen e.d. gecontroleerd, zijn OK.
Morgen verder puzzelen. Als ze om 10 uur loopt, is gelijk de HELE buurt wakker :mrgreen: :mrgreen:
( dit maakt meer herrie dan een Sebring.. :D )
grt, Harrie ( edit: typefoutjes gecorrigeerd )
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:30, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 27 jan 2008, 17:03

update zondag: benzine bij gehaald, nog eens 10 liter erbij, de tank is nu 1/4 vol.
de achterbank gedemonteerd, spanning gemeten..: geen spanning. :shock:
In het vooronder een tijdje gefriemeld, losse vacuumslang weer aangesloten, stekker relais 1304 los en vast geklikt.
Sleutel omdraaien: ZZZZZZZzzzoem, de pomp loopt !
Starten, en gelijk lopen! :D :D De motor loopt prachtig, en accellereerd goed.
Er lekt nergens iets, ik ben heel tevreden ! Joepie! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 29 jan 2008, 02:15

update maandag 28 jan.:
motorkap schoongemaakt en ontvet, ontroest.
bekend bij 306: de scherpe braampjes van het binnenframe gaan roesten...
alles wat "wit" lijkt op de foto heb ik dus blank gemaakt
.
Afbeelding
.
mat gemaakt en nogmaals ontvet, daarna in de zinkspray gezet:
.
Afbeelding
.
we kregen nog bezoek, dus verder niets meer gedaan aan mijn project, morgen verder.
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

update

Berichtdoor Harrie » 30 jan 2008, 22:06

update dinsdag 29 januari:
.
Afbeelding
.
motorkap uitgewisseld ( de ducktape op het r. scherm moest beschadiging door de oude motorkap voorkomen, die schraapte er langs);onderste balk ( onder de radiateur ) rechtgetrokken en uitgedeukt.
.
Afbeelding
.
Er wordt slecht weer voorspeld, dus een nieuw dekzeil eroverheen gemaakt.
update woensdag: lier repareren, trekgereedschap voorbereiden.
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 30 jan 2008, 22:17

ts nog een aardige schade achteraf, maar zoals
ik het kan beoordelen dmv je verhaal en de foto's
moet ik zeggen dat ik veel respect heb voor hoe
je het aanpakt. 8)
zeker ook omdat je buiten staat en aangezien de temp.
niet gunstig is.

goed bezig Harrie en succes :wink:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Koffiemolen » 08 feb 2008, 23:34

LION604V6SL schreef:update maandag 28 jan.:
motorkap schoongemaakt en ontvet, ontroest.
bekend bij 306: de scherpe braampjes van het binnenframe gaan roesten...
alles wat "wit" lijkt op de foto heb ik dus blank gemaakt
.

.
mat gemaakt en nogmaals ontvet, daarna in de zinkspray gezet:
.

.
we kregen nog bezoek, dus verder niets meer gedaan aan mijn project, morgen verder.


Harrie, hoe/ met welk gereedschap heb je dat binnenframe roestvrij gemaakt?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 09 feb 2008, 21:38

update vrijdag 8 februari:
de bestelde onderdelen opgehaald bij de dealer.
Peugeot SeviceBox heeft me op het verkeerde been gezet... :shock:
alles op chassisnummer uitgezocht, en toch de verkeerde lampen in de bumper besteld... :oops:
Achteraf MIJN fout, bij deze bumper stonden blinde afdekkapjes, en dat klopt, op een 1.8 waren vérstralers niet standaard.
Ze zullen er dus later op gezet zijn.
Als je op 306 phase 1 zoekt, zonder chassisnummer dus, zie je wel alle mogelijke uitvoeringen..Ik hoop dat ik ze retour kan doen.

update zaterdag 9 februari: HEERLIJK weer! :D
Dus: aan de slag ! Voorzijde rechts voor onder handen genomen:
.
Afbeelding
.
Van de voorplaat de 3 puntlassen uitgeboord zodat ik wat beter kan trekken en kloppen.
Die hoek is zo sterk dat er geen beweging in te krijgen is als het 1 geheel is.
.
Afbeelding
.
het stukje spoorrail kwam zeer goed van pas. Is wel erg wit door de flits, sorry.
.
Afbeelding
.
alles terug gebracht in de richting zo het ooit gemaakt is ( zo ongeveer ).
.
Afbeelding
.
snel naar de Brezan geweest, Zink-primer gehaald, Helaas heeft Motip geen Rouge Lucifer in de spuitbuis :x
Op de voorgrond mijn oude MIG-lasapparaat. Mijn rode bedje kan ook als zitje gebruikt worden, Superding!
.
Afbeelding
.
Vroeger lastte ik met CO2 van de biertap, en je ziet wel WELK bier er getapt werd :mrgreen:
.
Afbeelding
front gemonteerd, om e.e.a. te passen, oeps, dat had ik eerder moeten doen.. :evil:
De rechter chassisbalk staat een centimeter naar rechts, dat wordt dus lastig richten
nu ik alles al vastgelast heb... :roll:
Zondag verder, elektrische kap werkt niet, onderzoeken en resetten.
Gelukkig heb ik het complete werkplaatshandboek :mrgreen:
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 09 feb 2008, 22:04

LION604V6SL schreef:update vrijdag 8 februari:

.
snel naar de Brezan geweest, Zink-primer gehaald, Helaas heeft Motip geen Rouge Lucifer in de spuitbuis :x


zal denk ik ook niet (snel) gebeuren. ekq rouge lucifer is namelijk
een 3 laag systeem, dus eerst een grijze ondergrond en dan de transparante rode kleur :wink:




front gemonteerd, om e.e.a. te passen, oeps, dat had ik eerder moeten doen.. :evil:
De rechter chassisbalk staat een centimeter naar rechts, dat wordt dus lastig richten
nu ik alles al vastgelast heb... :roll:


tja dat wordt lastig. eigenlijk moet er aangetrokken worden .
is het geen optie om dit te laten doen :roll: als je chassisbalk om staat
zal je het subframe er niet netjes onder krijgen,krijg je hem niet uitgelijnd
e.d.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Harrie » 09 feb 2008, 22:06

Koffiemolen schreef:
LION604V6SL schreef:update maandag 28 jan.:
motorkap schoongemaakt en ontvet, ontroest.
bekend bij 306: de scherpe braampjes van het binnenframe gaan roesten...alles wat "wit" lijkt op de foto heb ik dus blank gemaakt.

Harrie, hoe/ met welk gereedschap heb je dat binnenframe roestvrij gemaakt?

De scherpe randjes met een nieuwe verfkrabber, ontroest en ontbraamd tegelijk :mrgreen:
Vlakke gedeeltes met 3M (R) Scotch Brite (TM) XT-DC (TM) disk
rond 150 x 13 mm, artikelnr. 07934 ( verpakking van 2 stuks )
Ik heb bij een ijzerwarenhandel ooit een Wolfcraft asje gekocht, 14 mm, met linkse draad, daar span ik ze op. Zie foto, past in boormachine.
3M heeft ( had :?: :!: ) deze disks ook met een as, dan kostten ze 38 gulden per stuk, losse schijven zonder as destijds bij de Brezan 13,50 gulden, dat scheelt nogal.
Deze heb ik bij een autoschadebedrijf gekocht. ( is uit het assortiment bij Brezan :cry: )
Met deze disk kun je superglad polijsten, ontroesten, etc.,. Beter dan stralen :!:
Niet te lang op een plek, dan wordt het te heet en zet je plaatwerk uit ( golven ).
.
Afbeelding
.
succes! grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:35, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 09 feb 2008, 22:22

chr. schreef:
LION604V6SL schreef: Helaas heeft Motip geen Rouge Lucifer in de spuitbuis :x

zal denk ik ook niet (snel) gebeuren. ekq rouge lucifer is namelijk
een 3 laag systeem, dus eerst een grijze ondergrond en dan de transparante rode kleur :wink:

front gemonteerd, om e.e.a. te passen, oeps, dat had ik eerder moeten doen.. :evil:
De rechter chassisbalk staat een centimeter naar rechts, dat wordt dus lastig richten,nu ik alles al vastgelast heb..
tja dat wordt lastig. eigenlijk moet er aangetrokken worden .
is het geen optie om dit te laten doen :roll: als je chassisbalk om staat
zal je het subframe er niet netjes onder krijgen,krijg je hem niet uitgelijnd
e.d.

Zo erg is het niet, alleen het voorste stukje is ietsjes kromgetrokken doordat het naastliggend plaatwerk flink opgekruld was.

Ik krijg dit wel terecht :mrgreen:

Is Rouge Lucifer een parelmoer-achtige?
Voor de onderlagen / motorruimte hoef ik alleen maar een kleur die er op lijkt. Ik laat de spuiter wel wat mengen. BEDANKT voor de tip.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 09 feb 2008, 22:29

LION604V6SL schreef:
chr. schreef:
LION604V6SL schreef: Helaas heeft Motip geen Rouge Lucifer in de spuitbuis :x

zal denk ik ook niet (snel) gebeuren. ekq rouge lucifer is namelijk
een 3 laag systeem, dus eerst een grijze ondergrond en dan de transparante rode kleur :wink:

front gemonteerd, om e.e.a. te passen, oeps, dat had ik eerder moeten doen.. :evil:
De rechter chassisbalk staat een centimeter naar rechts, dat wordt dus lastig richten,nu ik alles al vastgelast heb..
tja dat wordt lastig. eigenlijk moet er aangetrokken worden .
is het geen optie om dit te laten doen :roll: als je chassisbalk om staat
zal je het subframe er niet netjes onder krijgen,krijg je hem niet uitgelijnd
e.d.

Zo erg is het niet, alleen het voorste stukje is ietsjes kromgetrokken doordat het naastliggend plaatwerk flink opgekruld was.

Ik krijg dit wel terecht :mrgreen:

Is Rouge Lucifer een parelmoer-achtige?
Voor de onderlagen / motorruimte hoef ik alleen maar een kleur die er op lijkt. Ik laat de spuiter wel wat mengen. BEDANKT voor de tip.
grt, Harrie



zo parelmoer 8tig als het maar kan :mrgreen:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Koffiemolen » 10 feb 2008, 19:38

LION604V6SL schreef:De scherpe randjes met een nieuwe verfkrabber, ontroest en ontbraamd tegelijk :mrgreen:
Vlakke gedeeltes met 3M (R) Scotch Brite (TM) XT-DC (TM) disk
rond 150 x 13 mm, artikelnr. 07934 ( verpakking van 2 stuks )
Ik heb bij een ijzerwarenhandel ooit een Wolfcraft asje gekocht, 14 mm, met linkse draad, daar span ik ze op. Zie foto, past in boormachine.
3M heeft ( had :?: :!: ) deze disks ook met een as, dan kostten ze 38 gulden per stuk, losse schijven zonder as destijds bij de Brezan 13,50 gulden, dat scheelt nogal.
Deze heb ik bij een autoschadebedrijf gekocht. ( is uit het assortiment bij Brezan :cry: )
Met deze disk kun je superglad polijsten, ontroesten, etc.,. Beter dan stralen :!:
Niet te lang op een plek, dan wordt het te heet en zet je plaatwerk uit ( golven ).
.

.
succes! grt, Harrie


Dank Harrie, ik ga komend voorjaar e.e.a. aan mijn 'nieuwe' aanwinst de 505 berline doen.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor peugeot-304 » 11 feb 2008, 11:00

Goed bezig Harrie........ :wink:

Dit komt helemaal goed. Met de zomer in het vooruitzicht natuurlijk een extra motivatie om de auto klaar te krijgen.

Suc6 verder :!:

Dieter
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Harrie » 11 feb 2008, 23:32

update zondag 11 febr.:
a-bumper gedemonteerd, div onderdelen schoongemaakt, en met de cabriokap bezig geweest.
De kap wil niet elektrisch openen, er klinkt geen signaal ( Piep ) als de kap voor geopend is, microswitch getest, is OK.
Alle zekeringen zijn OK, de kap resetten lukt niet want ik kan de kap niet volledig wegvouwen,
ze blijft zo'n 25 cm boven de auto staan. De hydraulische groep reageert niet met als gevolg dat
de hydraulische cilinders tegen gaan werken onder oliedruk die niet weg kan.
Dat denk ik tenminste dat de oorzaak is, het WPHB geeft hierover geen uitsluitsel.
Om het elektrische systeem te testen heb ik een testapparaat AP3000 nodig, laat ik die nu effe niet hebben.. :shock:
Tijdje in de auto zitten te genieten, 17 graden, radio aan, motor even laten lopen.
.
update maandag 12 febr.:
Op het werk een dikwandige stalen koker 70x30x4 mm geregeld, 2 meter lang.
Deze past exact in de langstraverse. 4 mm dik rubberstrook er op geplakt.
breedte opgemeten, koker 40 cm inschuiven, en buigen maar.
.
Afbeelding
.
wederom meten en buigen, net zolang tot ik die ene centimeter afwijking er uit heb.
meten, passen, en: HET PAST :D
.
Afbeelding
.
Bij de dealer vanavond alsnog de juiste vérstralers besteld.
Zo, ook weer geklaart. snel naar school, voorlichtingsavond voor ouders :evil:
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 11 feb 2008, 23:43

peugeot-304 schreef:Goed bezig Harrie........ :wink:
Dit komt helemaal goed. Met de zomer in het vooruitzicht natuurlijk een extra motivatie om de auto klaar te krijgen.
Suc6 verder :!: Dieter

Thankzz, afgelopen weekend was het al heerlijk weer, de spirit is er dus!
Morgen lak regelen, en daarna beginnen met opbouwen onderzijde.
Daarna kan ze naar de spuiter.
P.S. er zijn "hier" meer mensen GOED bezig :mrgreen: laat het cabrioweer maar komen :D grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 12 feb 2008, 21:13

mooi Harrie,

ts dus toch gelukt.
knap om het op deze manier op te lossen. 8)

succes verder en ik denk dat je zeker
in het voorjaar zult rijden. :wink:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

VorigeVolgende

Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten