306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Mike » 06 jul 2008, 00:36

[offtopic]
Harrie schreef:
Mike schreef:Het komt zo weer aardig richting nieuwstaat, Harrie :-).
Vraagje: welk middel heb je gebruikt om de kunststof interieurdelen op te frissen ?

Valma Plastishine, zwarte flacon 250 Ml.
niet op dashboard, stuurwiel, stoelbekleding gebruiken, het oppervlakte wordt
glad en glanzend. Een glanzend dashboard weerspiegelt dan zeer irritant in de voorruit ( ook door cockpit-spray ).
cockpit-spray is rotzooi en stinkt, over dit spul ben ik zeer tevreden.
succes, Harrie

Ik heb de flacon gehaald en ben er gisteravond en vanmiddag eens voor gaan zitten. Meesterlijk spul! De lichtgrijze deurklinken als ook de spiegels zijn weer donker. Eigenwijs als ik ben heb ik het toch op het dashboard gebruikt. Nog geen last van weerspiegelingen gehad. Het stuur NIET gedaan, maar wel goed ontvet erna, die was toch nogal glibberig geworden 8)
+1 voor Harrie :-)
[/offtopic]
'89 1.4Evo TU3S P3XY ~ '91 1.9GTi DKZ M0MY-alike
Avatar gebruiker
Mike
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 05 feb 2007, 15:29
Woonplaats: Kedichem

Berichtdoor Harrie » 06 jul 2008, 22:36

updat 6 juli: exact een half jaar in restauratie... 8)
vandaag maar eens met de cabriokap in de weer..
De stalen strippen waar de zijrubbers op zitten, popnagelresten verwijdert, bijgewerkt, bijgespoten.
3M 2-zijdig superklevend band aangebracht en de rubbers gemonteerd.
Ik had gepland, alle lijmwerk met PU-ruitenkit in 1 keer te doen, dus vandaag:
.
Afbeelding
.
de uiteinden van de zijrubbers zitten vóór vastgelijmd met PU-kit ( niet zichtbaar, zit onder de tape).
.
Eindstukken gemonteerd. Deze zitten op de lak gekit, daarom moest ik destijds deze zeer voorzichtig lossnijden.
.
Afbeelding
.
het plakbandje houdt de boel op z'n plaats tot de kit droog is ( 2 uur, na 24 uur rotsvast).
.
Afbeelding
.
ook de eindstukken van de portierrubbers weer vastgelijmd als origineel.
.
Afbeelding
.
en zo ziet dat er dan weer uit. Nog wel een beetje de lak bijwerken..
.
Afbeelding
.
De eerste kras doet altijd de meeste pijn: BINGO: vrijdag met de stoelrail een diepe kras in de vers gespoten dorpel.. :(
De rest v.d. dag bezig geweest met het cabriodak: hemel hersteld en met de afstelling aan het klooien geweest...
Aan het eind v.d. dag het elektrisch weer aangesloten, dak ge-reset, doet nog steeds nix.. :evil:
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 19:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Gilletti » 06 jul 2008, 22:46

Goeie voortgang en toch ook weer niet... :?
Sterkte met de laatste lootjes (of is het nou loodjes? :?: ).

Gisteren viel er ook een klapstoel tegen het portier van mijn cabrioletje.
Na veel gevloek de poetsdoek toch maar ter hand genomen en gelukkig is het onzichtbaar verwijderd.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Kip » 06 jul 2008, 23:32

Gaat zeker weer de goede kant op Harrie,

Wel vreselijk jammer van dat Krasje, inderdaad de eerste doet het meest pijn.
Maar wees eerlijk elk krasje (hoe klein dan ook) zijn er twee te veel.
Zeker als je er zoveel tijd en werk in gestoken hebt, ben je in staat om dingen te roepen die je niet in het openbaar moet doen!!
203 C
304S cabrio
304 SLS sedan
205 CT
206 cc
505 sedan automatic
106 automatic
Avatar gebruiker
Kip
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 10 aug 2006, 23:24
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Harrie » 08 jul 2008, 23:36

update 8 juli:
een zware onweersbui heeft het "dak" van mijn buitengarage geveld..
als er zo'n 160 liter water op blijft staan in een kuil..... plof!
Ik had het al verwacht, en uit voorzorg al regelmatig doeken over de auto gelegd, ook voor het geval
als vandalen de elastieken, die aan de buitenkant van de schutting, dus bij het trottoir, zitten, door zouden snijden.
De auto-pyama was de beschermer, want als dat zeil over de lak schuurt... :shock:
Ik hang het zeil niet meer op, ik wil volgende week naar de RDW en daarna kan de 306 ook in de stalling bij de 304 cabrio en 604 GTI staan.
Wel iets veiliger...
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 13 jul 2008, 21:56

Mooi werk Harrie! Maar wat gaat een cabrio in een stalling doen? Het is toch zomer? Je moet RIJDEN! 8) 8) 8)
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 14 jul 2008, 00:01

Koffiemolen schreef:Mooi werk Harrie! Maar wat gaat een cabrio in een stalling doen? Het is toch zomer? Je moet RIJDEN! 8) 8) 8)

ik schreef ook "KAN"... als ik de caravan ophaal, staat die altijd op de plek waar nu de 306 cabrio staat.
Dan mag de 306 wel even binnen slapen bij z'n familiegenoten. :D
Vandaag nog even ( na leuk bezoekje van Walle69 en z'n vrouw ) aan het sleutelen geweest:
De afdekklep kan handmatig met de 'wielsleutel' via een gat, bereikbaar via de kofferbak,
worden geopend en gesloten. De klep wilde niet sluiten, de nok waar je een kwart slag aan moet draaien, draait dol.. :shock:
Vandaag dat mechaniek gedemonteerd en de oorzaak gevonden..
.
Afbeelding
.
Er is al eens aan geknoeid, en zelfs gelast :evil: Dat kan niet, want de as is weliswaar staal, maar de hevel die er op zit, is gegoten gietmetaal.
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Dat ga ik dus repareren, want losse delen zijn niet leverbaar, slechts een complete unit...
.
Doordat de klep niet goed sluit, komt de hydraulische cylinder niet in de nulstand.
Op elke cylinder aan de rechterkant zitten 3 draden, een massa en 2 voor uit / in positie.
Die signalen gaan allemaal naar de "Packer", een elektronische unit die de gehele in- en uitvouwbeweging van de kap bestuurd én beveiligd.
Ook bij al die cylinders heb ik de massa-verbindingen blank gemaakt en met Kontakt-60 ingespoten.
Hopelijk is de nu foute cylinderpositie van de afdekklep dé oorzaak van het niet-functioneren van de elektrische kap.
Dan heb ik die zware hobbel ook genomen en komt het einde in zicht! :D :D :D
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 19:46, in totaal 6 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 14 jul 2008, 20:12

Dan heb ik die zware hobbel ook genomen en komt het einde in zicht! :D :D :D

grt, Harrie



zo zie je maar weer,

de aanhouder wint :wink: .

succes Harrie 8)
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Koffiemolen » 14 jul 2008, 22:50

Great job Harrie!

Ziet er beter uit dan je internetprovider!
Laatst bijgewerkt door Koffiemolen op 15 jul 2008, 21:10, in totaal 2 keer bewerkt.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 15 jul 2008, 00:25

E U R E K A :!: :!: :!: :mrgreen: :mrgreen:
De elektrische kap WERKT ! H O E R A ! :D
Ik had er sinds januari al de smoor over in dat die niet werkte...
Packer defect? dat wordt een duur grapje..
NEE dus, mijn recente diagnose was gelukkig de juiste!
Een pak van m'n hart!
Vanmiddag de lasproppen weggeslepen, 2 gaten 4,2 geboord op de rand tussen as en arm, tegenover elkaar, en daarin M5 draad getapt,
boutje ingedraaid, rest afgeslepen en het armpje opnieuw gespoten.
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Later de unit weer in elkaar gezet en weer gemonteerd.
.
Afbeelding
.
Kap gereset volgens WPHB en dus volledig openen en sluiten met de hand
om de "Packer" de posities in te leren.
Daarna kontakt af, kontakt aan, voorste gedeelte van de kap opgelicht,
op de schakelaar gedrukt..... en: het werkt! ik ben waanzinnig blij en opgelucht!

Daarna zijpanelen en achterbank ingebouwd.
Nu nog te doen:
- stoelrails LV stoel
- kapje onderzijde stuurkolom vervangen
- emblemen achterop monteren

en dan naar de RDW en Douane.. joepie! ze is bijna rijklaar! :D :D
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 19:48, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Mike » 15 jul 2008, 07:54

GEFLICITEERD !!
Dat is toch een hele opluchting, dat het probleem achteraf zo 'simpel' is opgelost :D
'89 1.4Evo TU3S P3XY ~ '91 1.9GTi DKZ M0MY-alike
Avatar gebruiker
Mike
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 05 feb 2007, 15:29
Woonplaats: Kedichem

Berichtdoor ruudxs » 15 jul 2008, 09:27

Kijk dat zijn mooie berichten Harrie. Dan word het harde werken toch nog een beetje beloond.
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Harrie » 15 jul 2008, 17:11

dank voor jullie support en reakties! :mrgreen:
.
update dinsdag 15 juli:
naar Snuverink geweest en stoelrails uit een 3-deurs gehaald, hopelijk kan ik er wat mee,
want een 306 cabrio heeft brede dorpels, dus zit de buitenste rail verder naar binnen...
Tevens een onderste stuurkolomkap gedemonteerd, de 1e was verkeerde kleur, net ietsjes lichter, 2e poging was wel goed. Gelukkig had ik de oude bij me :D
Vandaag de kofferbakbekleding schoongemaakt, gerepareerd en gemonteerd.
Slotbedieningen in de portierbekleding van beide portieren gemonteerd, dat zijn rotdingen. Juiste methode is portier op slot doen alsof hij dicht en op slot is,
dan met een dun touwtje het pennetje naar je toe houden en de knop met de clip in onderste positie, er op drukken. Touwtje er tussen uit trekken, klaar!
Vroeger deed ik het met een punttang, en dat lukte nooit goed.
Truk met het touwtje is de enige goede manier om het in 1 keer te monteren.
werkvakantie-groet, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 16 jul 2008, 22:06

update woensdag 16 juli:
stoelrails LV stoel vervangen, ze passen! Blijkbaar is het stoelframe smaller.
Hevel aan de zijkant van de stoel vernieuwd, oude was beschadigd en 1 gedeelte miste.
.
Afbeelding
.
De spatkuipen voor gemonteerd. De RV die ik bij Snuverink had meegenomen ( lag los in de blauwe sloop 306cabrio ) past niet :shock:
Bleek dus een Citroën wielkuip te zijn..
Bij de dealer nieuwe emblemen opgehaald en gemonteerd.
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Nieuwe wielkuip RV besteld..? Ze hadden 'm op voorraad! Ooit fout besteld, dus voor een mooi prijsje een nieuwe! ( en meteen meenemen ):D
Luchtfilter-element vernieuwd, alles schoongemaakt ( huis en slangen ).
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Met de Douane gebeld om meer info over de BPM.
Ambulance geregeld voor transport:
MORGEN, donderdag 17 juli presenteer ik de 306 cabrio aan de RDW in Almelo!
JA, ze is "klaar" , al blijven er altijd nog kleine dingetjes, ze is nu 99,5 % gereed! :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 19:50, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor peugeot-304 » 16 jul 2008, 22:24

Harrie,

Succes morgen.

Naar wat ik hier gelezen heb en wat je allemaal gedaan hebt zal het heus wel goed komen.

Dieter
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Gilletti » 16 jul 2008, 22:25

Mooi werk Harrie!
Succes ook morgen.

Vraagje, waar kan je die PU kit kopen?
Ik heb nog twee nieuwe rubbers die voor op de portieren bevestigd moeten worden. Echter de bekende Bison kit houdt niet echt op de gladde gespoten ondergrond.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor BRAM » 16 jul 2008, 22:37

Harrie,

Heel veel succes in Almelo.

Met jouw precissie zal het wel een eitje worden.

Groet, Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor 504ronnie » 16 jul 2008, 22:45

Succes Harrie, en nu genieten van je cabrio he :-)
Ik drink er nog een wijntje op( Lekker Bourgondisch)
205 CTi 1.6 105 PK 29-04-1986 nr 993
Groeten
Ron
504ronnie
 
Berichten: 990
Geregistreerd: 25 maart 2006, 15:36

Berichtdoor Harrie » 16 jul 2008, 23:57

thankszz voor jullie Support!
ik zie het met vertrouwen tegemoed bij de RDW.
Douane moet ik overtuigen van "schade-aankoop", dan krijg ik korting op de BPM ( normaliter 404 euro).
Dat zal toch wel? Ik ga geen BPM betalen over m'n eigen werk en investeringen.. :shock:
dus gaat een vracht documentatie en notebook met foto's mee.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Walle69 » 17 jul 2008, 00:02

succes Harrie! Binnenkort is Nederland een duivels rode 306 Cabriolet rijker :twisted: :twisted:
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Harrie » 17 jul 2008, 00:08

Walle69 schreef:succes Harrie! Binnenkort is Nederland een duivels rode 306 Cabriolet rijker :twisted: :twisted:

Tja, JIJ hebt 'm recent live gezien, gelukkig had je je zonnebril op... 8) :mrgreen:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor jan eend + » 17 jul 2008, 00:10

Harrie schreef:MORGEN, donderdag 17 juli presenteer ik de 306 cabrio aan de RDW in Almelo!
JA, ze is "klaar" , al blijven er altijd nog kleine dingetjes, ze is nu 99,5 % gereed! :mrgreen: :mrgreen:


Heedieharrie. En met wat ik ( bijna dagelijks ) gevolgd en gezien heb van jouw bezigheden met de cabrio moeten ze niet zelfs maar durven . . .
En bovendien : Soms is beter de vijand van goed :twisted:
Na vijf werkdagen vanaf nu gewoon ff naar het postkantoor :!: :lol:
Veel plezier ermee&degroetz, Vanjan.
-
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor chr. » 17 jul 2008, 10:06

suc6 Harrie.

moet goed komen :wink:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Harrie » 17 jul 2008, 17:00

Vanmorgen met ruim 1650 kg aan de trekhaak van de 406 Break ( :shock: :shock: :!: )
koers gezet naar Almelo ( daar kun je zonder afspraak terecht, Arnhem is drukker ).
.
Afbeelding
.
Gemeld bij de aardige dames van de RDW, paperassen mee, even later waren we aan de beurt.
Tegelijk APK laten doen.
En: met de complimenten 8) van de beide ( :shock: ) keurmeesters is de 306 cabriolet
GOEDGEKEURD !
Bij de charmante dame de papieren afgehandeld, toen naar de douane.
Zo vlot en netjes als het bij de RDW ging, zo stug en traag ging het bij de Douane... :cry:
Ik kreeg ook geen korting op de BPM vanwege schade-import, al was me dat
gisteren telefonsich bevestigd dat dat geen probleem was.
Bot antwoord "...maar dan hebt U niet met ONS gebeld ?!!" :roll: Nee, met je collega :!:
Daar ga ik nog wel een briefwisseling aan wagen.
BPM betaald, over 2 dagen heb ik het kenteken in huis per post, wordt vannacht door de RDW-computer aangemaakt.
Zaterdagmiddag kan ik geen kentekenplaten meer regelen, dus dat wordt volgende week.
Blij? JA,ik ben er erg blij mee en kan nu niet meer wachten om er samen lekker mee te gaan toeren :D
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 19:51, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Bart-Peugeot » 17 jul 2008, 17:18

Gefeliciteerd Harrie! :lol:

Veel rijplezier de komende week. ;-)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

VorigeVolgende

Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten