306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Harrie » 13 feb 2008, 00:36

chr. schreef:mooi Harrie,
ts dus toch gelukt.
knap om het op deze manier op te lossen. 8)
succes verder en ik denk dat je zeker
in het voorjaar zult rijden. :wink:

ik verlang er nu al naar! :mrgreen:
ben zeer druk op het werk, en ook met de club, anders zou ik snipperen om weer naar de sloop te gaan... :-|
rustigaan verder bouwen, komt goed.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 24 feb 2008, 00:20

update vrijdag 22 febr.:
een snipperdag genomen om onderdelen te halen bij Snuverink.
Maar, eerst naar het werk :shock: :D naar onze staalafdeling om de achterdemper waarvan de eindpijp is dubbelgevouwen, te repareren.
Warmgestookt en buigen maar.
Bleef ovaal, ook door de scherpe knikken, dus doorgeslepen, beide uiteindes rondgeklopt en daarna weer aan elkaar gelast.
Na de koffie naar Snuverink gereden.
De katalysator lag klaar, netjes gedemonteerd. Kraag ( trompetje ) is slecht, daar moet een nieuw stuk aan.
Subframe onder een 306 XSi vandaan gehaald en de rechter motorsteun.
Naar mijn favoriete autowasplaats gereden, de 205 XS gewassen en het subframe ontvet en schoongespoten.
Ook nog een reparatie-trompetstuk gehaald voor de katalysator.
.
Afbeelding
.
verrroeste trompet eraf geslepen, reparatietrompet op maat gemaakt en gelast. Diverse lassen van het hiiteschild waren gescheurd, dus meteen gelast.
.
Afbeelding
.
alles in de zink en daarna in hittebestendige lak.
.
Afbeelding
.
update zaterdag 23 febr.:
motorkap weer gedemonteerd, het bevestigingspunt van het rechter-motorkapscharnier
is vervormd, dus herstellen. Een van de moeren was los, hoe krijg ik die weer vast?
Door dit haakse stuk ijzer, een M6-bout en een elastiek wordt de moer op plaats gehouden,
en kon ik het plaatwerk weer in het groefje van de moer drijven met een bijteltje.
.
Afbeelding
.
Het sleepoog had al flinke roestplekken, dus ook even behandelen. Met de 3M-schijf ontroest,
en met verf uit de spuitbus gelakt. ( Flexa hoogglans zwart, Gamma ).
.
Afbeelding
.
de gerepareerde gedeeltes onder handen genomen: lasrupsjes afgeslepen, in de zink gezet, nadenkit aangebracht en afgelakt in Rouge Lucifer.
.
Afbeelding
.
nogmaals het sleepoog, nu laten drogen.
Wel vreemd, 2 sleepogen boven elkaar ( bij cabrio en XSi )
.
Afbeelding
.
Dit is het rechter schermsteuntje. Terugbengen in originele vorm bleek véél lastiger dan gedacht,
maar toch gelukt. In de zink gezet en 's avonds gelakt in Rouge Lucifer.
.
moe en voldaan een lekker pilsje gepakt, het waren weer 2 leuke klusdagen.
tot zover voor vandaag, grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 26 maart 2008, 22:26

[quote="LION604V6SL"]. In de zink gezet

als je je spulletjes in de zinkspray hebt gezet
en je gaat ze na enige tijd spuiten in wat voor kleur dan ook,

de zinkspray NIET ontvetten met siliconen ontvetter oid.
lost nl. op en kan je weer beginnen.
beter om met een watergedragen ontvetter aan de gang te gaan.

blijft de zink wel zitten en haalt ook het handzweet en vuil weg.

zomaar een gedachte.

keep up the good work :wink:
.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor ruudxs » 27 maart 2008, 00:37

Ben trouwens wel benieuwd hoe het met het project gaat. Ik heb mijn project 306 net afgerond (m'n zus is erg blij met me).
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Harrie » 27 maart 2008, 01:17

chr. schreef:
LION604V6SL schreef:. In de zink gezet

als je je spulletjes in de zinkspray hebt gezet
en je gaat ze na enige tijd spuiten in wat voor kleur dan ook,
de zinkspray NIET ontvetten met siliconen ontvetter oid.
lost nl. op en kan je weer beginnen.
beter om met een watergedragen ontvetter aan de gang te gaan.
blijft de zink wel zitten en haalt ook het handzweet en vuil weg.
zomaar een gedachte.
keep up the good work :wink: .

Thankzzs to the Pro! :D ik raak nooit pas gespoten oppervlaktes aan en spuit z.s.m. over, vaak zelfs nat in nat.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 27 maart 2008, 01:26

Ruudxs schreef:Ben trouwens wel benieuwd hoe het met het project gaat. Ik heb mijn project 306 net afgerond (m'n zus is erg blij met me).

Je zus boft maar met zo'n handige broer :D
Dit project staat door het natte weer al sinds 23 maart STIL... auto onder zeil :evil:
Ondertussen wel bij de dealer nieuwe reservewielkooi ( 129 euro ex BTW :shock: ) en de nieuwe mistlampen + houders en carterplaatje opgehaald, weer een flinke mep geld afgetikt. :(
De reservewielkooi van 3/5 deurs pastte niet, dus nieuw besteld.
Hopelijk a.s. zaterdag beter weer. Ik ga het zeil ophangen tussen de garagemuur en de schutting, dan kan ik doorwerken.
Nu was de lak al flink beschadigd door het schuren van het zeil, ik heb, toen ik dat 5 weken geleden zag, snel doeken op de auto gelegd, zodat dat beperkt blijft. Nooit meer doen dus..:-(
Zeil was noodzakelijk omdat de auto inwendig ook heel erg vochtig was, vochtvreters 1 maal leeggegooid.
Laatst bijgewerkt door Harrie op 29 maart 2008, 21:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Edzo » 27 maart 2008, 02:55

Zeil is sowieso niet lekker hoor op een cabrio......ik heb zelf enige tijd een autoafdekhoes gebruikt toen de CT nog buiten stond, maar dat was het ook niet helemaal. Vocht dat er in komt, kan ook niet meer weg......en ook nog de schuurverschijnselen op de lak. Staat nu altijd binnen in een goed geventileerde schuur, is hardstikke droog.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Harrie » 29 maart 2008, 22:07

update za. 29 maart:
De zon schijnt! Aan de slag! Eerst 3 vochtvreters geledigd.
.
Afbeelding
.
De kathalysator gedemonteerd. De Lambda-sonde overgezet. De oude kathalysator en Lamda-sonde bewaar ik.
.
Afbeelding
.
Alle onderdelen van de uitlaat klaar gelegd voor montage, middelste hitteschild vervangen.
.
Afbeelding
.
Eerst de steunen van de reservewielkooi weer in fatsoen gebracht en vastgelast.
Hiervoor moest het achterste hitteschildje gedemonteerd worden, dus de uitlaat moest effe wachten.
Alle roest behandeld en toen alles in de zinkspray gezet.
.
Afbeelding
.
Nieuwe reservewielkooi en achterste demper gemonteerd. Haak van de reservewielkooi moet nog ontroest of vervangen worden.
Wel vreemd dat het valhaakje niet meer past.... :shock:
.
Afbeelding
.
Tussenpijp gemonteerd. Toen de kathalysator.... oeps, 9 cm te lang.
De kathalysator komt van een '94-er 1.8 automaat is dus goed, de tussendemper is van een 2.0 cabrio van latere
bouwjaren, en is anders dan 1.6 en 1.8.
Ik pas toch de kathalysator aan, die had ik al bewerkt, wordt dus ingekort,
als dat tenminste lukt met het dikteverschil... :?
Zondagmorgen wederom zonnig weer, dan wil ik de motorkap gaan spuiten ( binnenkant ).
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 29 maart 2008, 22:11

wat een klus is het maar het komt goed.
succes morgen met de binnenkant :wink:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Harrie » 29 maart 2008, 22:29

chr. schreef:wat een klus is het maar het komt goed.
succes morgen met de binnenkant :wink:

thankszz, alles doet me nu pijn, het is erg krap werken onder de auto,vooral achter, mede
omdat ze voor op oprijbokken staat.
Nadat ik de reservewielkooi eronder had hangen moest ik de linkse steun,
die ik op het aambeeld weer in model heb gemaakt, weer vastlassen....
Ik kon er niet meer goed bij door die kooi en lassen werd toen wel errug lastig. :-|
Ik moest alles met 1 hand doen, vasthouden én lassen.... :oops:
want ik lag met beide schouderbladen op de grond, het leek wel een dwangbuis :mrgreen:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 29 maart 2008, 22:32

je bent ook geen 20 meer :mrgreen: .

morgen spierpijn maar je hebt gedaan wat je wilde doen
en daar gaat het om 8)
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Koffiemolen » 29 maart 2008, 23:17

Hey Harrie, dat was dus een heavy body workout, maar met resultaat en dat op de oprit, petje af!

Ik kijk al weer uit naar de volgende plaatjes!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor ruudxs » 30 maart 2008, 18:33

Inderdaad petje af, het ziet er netjes uit. Heb zelf nog een middag in de regen zitten etteren om de radiateur en het voorfront met de lampen er weer op te krijgen. Wat mensen al niet overhebben om een Peugeot op de weg te houden. :mrgreen:

Daarna kon er weer met de auto gereden worden en heb ik de rest binnen kunnen doen bij m'n oud collega's in een volledig uitgeruste werkplaats. Heb dus voor deze klus echt wel respect. Jammer dat het vandaag slecht weer was maar veel succes.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor chr. » 13 apr 2008, 18:47

en Harrie,

is de cabriolet al gespoten :?: 8)
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Harrie » 13 apr 2008, 22:43

chr. schreef:en Harrie,
is de cabriolet al gespoten :?: 8)

de 306 staat al weer weken onder zeil.... regen, regen en nog eens regen :evil: :evil:
En in de maand april ben ik elke zaterdag voor de club in touw :cry:
Komt dus geen streep verder zo :cry:
schuifdak en carburateur 205 XS moet nog, 604 GTI staat te wachten, project 604 V6 SL staat al 4 jaar stil.
bestaan er dagen van 48 uur? :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 13 apr 2008, 22:47

LION604V6SL schreef:bestaan er dagen van 48 uur? :mrgreen:
grt, Harrie


Tja...dat verzucht ik nu ook regelmatig... :cry:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor chr. » 14 apr 2008, 21:22

LION604V6SL schreef:
chr. schreef:en Harrie,
is de cabriolet al gespoten :?: 8)

de 306 staat al weer weken onder zeil.... regen, regen en nog eens regen :evil: :evil:
En in de maand april ben ik elke zaterdag voor de club in touw :cry:
Komt dus geen streep verder zo :cry:
schuifdak en carburateur 205 XS moet nog, 604 GTI staat te wachten, project 604 V6 SL staat al 4 jaar stil.
bestaan er dagen van 48 uur? :mrgreen:
grt, Harrie


nou, dat schiet lekker op zeg :oops:
ik had toch stellig de indruk dat ie al klaar was(geintje)
nee ff serieus, t's natuurlijk véél werk zo'n klus en
nu komen er weer andere activiteiten bij in April + al het andere wat
nog in de wachtrij staat. :-|

tja, dagen van 48 uur zit ik persoonlijk niet op te wachten :wink:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Harrie » 20 apr 2008, 00:06

update zaterdag 19 april:
eerst schuifdak in de 205XS gebouwd, toen de kathalysator eens ingekort, past nu:
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
ook de steun van de hogedrukleiding hersteld, was ernstig verfrommeld, daarna gespoten.
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:43, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 20 apr 2008, 10:06

hee mooi man.
dus eerst op hoogte gewerkt (schuifdak) en toen weer
het lage werk (uitlaat) :mrgreen:

trouwens zag ik daar weer een cameo :?: :wink:


succes Har,
ik volg je project met veel belangstelling :wink:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Harrie » 20 apr 2008, 11:18

chr. schreef:hee mooi man.
dus eerst op hoogte gewerkt (schuifdak) en toen weer
het lage werk (uitlaat) :mrgreen:
trouwens zag ik daar weer een cameo :?: :wink:
succes Har,
ik volg je project met veel belangstelling :wink:


Tja, soms zoek ik het hogerop :mrgreen:
Cameo was ook opgevallen, spiegeling in onze pui. :D
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Frank 205 » 21 apr 2008, 11:27

Ha Harrie,

Je was op zoek naar een dag van 48 uur?
Ik zie dat je op 17 april al aan de zaterdag toe was! Maakt al gauw en dag van 72 uur!! :wink: :mrgreen:

Succes met de verdere werkzaamheden!
Peugeot, groot of klein, altijd fijn!
Frank 205
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 05 nov 2004, 12:09
Woonplaats: Hengelo (O)

Berichtdoor Harrie » 21 apr 2008, 22:59

Frank 205 schreef:Ha Harrie,
Je was op zoek naar een dag van 48 uur?
Ik zie dat je op 17 april al aan de zaterdag toe was! Maakt al gauw en dag van 72 uur!! :wink: :mrgreen:
Succes met de verdere werkzaamheden!

ik heb een byzondere kalender gemaakt om dat te faken, maar het helpt niet :cry:
datum daarom maar aangepast van 17 naar 19 april
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 23 apr 2008, 22:14

update dinsdag 22 april:
rechter motorsteun vervangen:
.
Afbeelding
.
en de rand in de steun aan het binnenscherm schoongemaakt en in de tectyl-wax gezet.
Dit wordt een roestgevoelig punt voor 306 denk ik! En lastig te herstellen indien verroest...
.
Afbeelding
.
de oude is geheel aan barrels.... de motor was een aardig eindje opgetild..
.
Afbeelding
.
Zo, dat zit weer. Alles in lekker in de tectyl-wax gezet.
.
Afbeelding
.
De gerepareerde steun en de nieuwe vliegwielhuisdeksel gemonteerd.
.
Afbeelding
.
Een van de grootste dilemma's overwonnen! Het gat in het koppelingshuis
netjes dicht met een dikke aluminium plaat. Dat was flink wat pas-meet- en klopwerk, maar ik ben er zéér tevreden mee!
Vanavond nieuwe afdichting gehaald voor tussen uitlaatspruitstuk en voorpijp.
Nog 2 daagjes werken, dan twee-en-een-halve week vrij! Dan hoop ik
er eens flink de vaart in te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 00:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Alu

Berichtdoor jan eend + » 23 apr 2008, 23:00

Heeydieharrie, Eg wel mooie oplossing bedacht voor dat gat in het vliegwielhuis :!: Sowieso goed bezig met dit project 8) :lol: Dat van die steun ( niet die boven de D-riem, da's duidelijk, maar onderaan ) krijg ik niet helemaal mee :? Uitleg :?: :oops:
Groetz :wink: Vanjan.
-
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Re: Alu

Berichtdoor Harrie » 23 apr 2008, 23:11

jan eend schreef:Heeydieharrie, Eg wel mooie oplossing bedacht voor dat gat in het vliegwielhuis :!: Sowieso goed bezig met dit project 8) :lol: Dat van die steun ( niet die boven de D-riem, da's duidelijk, maar onderaan ) krijg ik niet helemaal mee :? Uitleg :?: :oops:
Groetz :wink: Vanjan.
-

het steuntje onderaan is het zwarte steuntje van de foto ietsjes terug (met Cameo).
Ik maak nog wel betere foto als de hogedrukleiding v.d. stuurbekr.
vervangen is ( dat is dat verkreukelde buisje op de een na laatste foto...)
De onderste motorsteun zit al aan het nog uit te wisselen subframe,
die is dus straks ook vanzelf vervangen.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten