306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, matthijs-b

Berichtdoor Harrie » 23 jul 2008, 23:24

update woensdag 23 juli:
kentekenplaten besteld en 's middags opgehaald en gemonteerd.
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Daarna een lekker stukkie gereden, na als eerste bij de pomp de tank vol gegooid te hebben.
Het weer viel tegen, bewolkt en regelmatig lichte regen...om 15.15 even wat zon ( zie foto's ) en 's avonds ook nog ruim baan voor de zon...
was toch anders ( beter ) voorspeld. :oops:
Vanavond de 306 cabrio naar de stalling gebracht en de caravan weer meegenomen, volgende week relaxen in Spa. :D
Morgen moet het zonnig en warm worden, dan gaan we nog effe lekker toeren met de 306 cabrio.
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 19:57, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Gillettiño » 24 jul 2008, 08:22

Netjes, netjes!

(in de zin van: ziet er goed uit! (geen bagagenetje o.i.d. :wink: ))
Peugeot peper- & zoutstel
20** Renault Zoe
2008 Triumph Speed Triple
Avatar gebruiker
Gillettiño
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 09 jul 2006, 12:47
Woonplaats: Wilnis

Berichtdoor chr. » 24 jul 2008, 12:10

ik moet wel wennen aan het nw type kenteken.
maar ts wel een mooi nr wat je nu hebt 8) .

btw, zit je uitlaat iets uit het lood of is het gezichts bedrog :roll: :wink:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor MichelDV » 24 jul 2008, 15:06

mooi, mooi, mooi!!!
bij gelegenheid zal ik mijn exemplaar eens komen spiegelen.
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

Berichtdoor Harrie » 24 jul 2008, 19:22

chr. schreef:ik moet wel wennen aan het nw type kenteken.
maar ts wel een mooi nr wat je nu hebt 8) .
btw, zit je uitlaat iets uit het lood of is het gezichts bedrog :roll: :wink:

idd, dat komt door het doorzagen en aan elkaar lassen, kijk de foto's van de einddemper nog maar eens..
ik corrigeer dat nog wel.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 24 jul 2008, 19:42

update do. 24 juli:
De 306 cabrio weer opgehaald en de 'bekende' mooi-uitzcht-foto vanuit het keukenraam ziet er dan zo uit:
.
Afbeelding
.
Daarna naar Ruurlo gereden en foto's gemaakt bij Kasteel Ruurlo.
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
op de laatste 2 foto's zie de kleurschakering het mooist.
Rouge Lucifer komt het best tot z'n recht in de zon 8)
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 19:59, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Gilletti » 24 jul 2008, 21:24

Harrie, ik was al fan van de 306c maar als ik dit zie moet die motorfiets volgend jaar misschien nog maar even wachten. 8) :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral
404 Automatique 1969 Vert Fusain
Avatar gebruiker
Gilletti
 
Berichten: 4299
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mockenrue » 24 jul 2008, 23:27

Complimenten, Harrie !
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2531
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Harrie » 25 jul 2008, 13:17

thankszz :D
En ik heb nu weer dezelfde fout gemaakt als destijds bij het fotograferen van de 304 S cabrio
op ditzelfde grasveld, ik heb de voorstoelen niet gelijk staan, en dat lijkt raar...
Voor de fotografen onder ons, iets om op te letten?
.
Vanmorgen de 306 cabrio maar weer opgehaald uit de stalling. Ik kan het niet laten.. :mrgreen:
Ik moest een onderdeeltje voor de caravan halen bij Bruggink, en dat is naast Snuverink,
dus ook even bij de gebroeders langs geweest om de auto te showen.
Vanavond gaat ze weer naar de stalling, vandaag nog lekker genieten van het mooie weer,
en ondertussen de caravan inpakken, morgenvroeg vertrekken we naar Spa.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Gillettiño » 25 jul 2008, 14:27

WOW! Hij/zij ziet er echt mooi uit! :shock:
Ik heb elders op het forum wel eens een keer aangegeven dat ik niet zo'n fan ben van de 306 fase 1, maar ik denk dat ik mn woorden (v.w.b. de cabrio) terug moet nemen.

Vooral de kleur doet het hem hè :wink:
Peugeot peper- & zoutstel
20** Renault Zoe
2008 Triumph Speed Triple
Avatar gebruiker
Gillettiño
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 09 jul 2006, 12:47
Woonplaats: Wilnis

Berichtdoor Leeuwtje » 25 jul 2008, 17:53

C'est Magnifique Harrie!

plaatje geworden. Jammer van het nieuwe kenteken maar ach hele volksstammen zien dat niet eens. Wat me opvalt is dat de 306 achter zo laag ligt. Is dat altijd zo of is deze verlaagd of ligt er wat van die nieuwe stenen vloer onder de achterklep? :mrgreen:
Avatar gebruiker
Leeuwtje
 
Berichten: 1046
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Harrie » 25 jul 2008, 23:56

Ja, ze is inderdaad verlaagd.. :shock: Staat ook vermeld op de documenten.. ik kom er nu
moeilijk met de krik onder, nu de bumpers weer gemonteerd zijn.. :?
Lijkt wel aardig maar rijdt minder comfortabel...
Als het me tegen gaat staan zet ik haar weer op originele hoogte!
Kenteken..ach destijds moesten we wennen aan 2 cijfers vooraan, dit zal ook snel wennen.
Qua letters en cijfers heb ik het niet slecht getroffen, 30-GLT-6 was leuker geweest.. :-)
grt, Harrie

Leeuwtje schreef:C'est Magnifique Harrie!

plaatje geworden. Jammer van het nieuwe kenteken maar ach hele volksstammen zien dat niet eens. Wat me opvalt is dat de 306 achter zo laag ligt. Is dat altijd zo of is deze verlaagd of ligt er wat van die nieuwe stenen vloer onder de achterklep? :mrgreen:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 13 aug 2008, 22:49

Zondagavond even een retourtje Enschede..
Op een hoge puist in een 30 Km weg was het einde uitlaat... :twisted: :evil:
En de versnellingsbak jankt en giert, die kan er dus uit, daar moet dan toch maar een andere in. :cry:
De nieuwe banden dreunen en trillen, zwaar shit.
Comfort is met verlaagd onderstel beneden de maat.
....
Ze staat dus voorlopig stil in de stalling. Einde genieten voorlopig.. :?
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Gilletti » 14 aug 2008, 23:47

Dat zijn onverwachts trieste berichten Harrie. :(
Even laten rusten en later met goede moed weer verder! Je hebt er inmiddels al heel veel in geïnvesteerd met positief resultaat. Dus kop op!
403 Berline 1961 Bleu Amiral
404 Automatique 1969 Vert Fusain
Avatar gebruiker
Gilletti
 
Berichten: 4299
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

306

Berichtdoor Bas Bleijenberg » 28 aug 2008, 16:27

He Harrie, denk je te gaan genieten en dan dit....
Verlaagd zijn is leuk maar tegenwoordig met 35 drempels, bulten, etc. per strekkende kilometer in dit land schiet het niet op (spreek uit ervaring..)
Je ophanging heeft ook enorm te lijden, er trilt en klapt steeds van alles los.

Welk merk banden heb je gemonteerd?..

Bas
Bas Bleijenberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 31 jul 2008, 12:32
Woonplaats: Vleuten

Berichtdoor Fritschy 605 » 28 aug 2008, 16:59

Harrie schreef:Zondagavond even een retourtje Enschede..
Op een hoge puist in een 30 Km weg was het einde uitlaat... :twisted: :evil:
En de versnellingsbak jankt en giert, die kan er dus uit, daar moet dan toch maar een andere in. :cry:
De nieuwe banden dreunen en trillen, zwaar shit.
Comfort is met verlaagd onderstel beneden de maat.
....
Ze staat dus voorlopig stil in de stalling. Einde genieten voorlopig.. :?


Enschede is niet de beste stad voor een verlaagde auto inderdaad! (merk het zelf ook wel eens). Amsterdam trouwens ook niet moet ik zeggen. Maar eh, mooi klote weer inderdaad! Kan je de auto niet "verhogen"zelf? Echt mooi staan vind ik het namelijk ook niet, dat verlaagde.
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor Harrie » 29 aug 2008, 02:18

@ Bas: nieuwe Interstate banden...idd, geen Michelin :roll:
.
@ Fritschy605: op originele hoogte zetten betekend vóór de originele veren monteren,
en achter.... de draagarmen L + R één of twee tandjes verzetten t.o.v. de torsiestang..
Geen prettige en makkelijke klus, wordt misschien zelfs uitproberen..
Ik zal eens in het WPHB kijken of er een referentie-stand is, er zal toch een merkteken moeten
staan als je 1 draagarm vervangt, of een lager in de buis?
( ik heb het jááááren geleden gedaan bij een 306 Dturbo schade, duurde wel effe voor ik het goed had, maar is gelukt! )
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Bart-Peugeot » 29 aug 2008, 10:46

@Harrie: Ik twijfel niet aan al je technische kennis, maar als leek wil ik je toch een tweetal tips meegeven. Misschien heb je er wat aan, misschien weet je het allemaal al lang:

- Bij de 205GTI verlaagd (of verhoogd) men de achteras vaak door de torsie staven te verdraaien. Hoe en wat lees je hier: http://www.205gti.com/techslamrearNL.htm

- Als je toch je draagarmen eruit haalt en een positie verzet (dit is zover ik weet de officiele methode) dan in ieder stapje ongeveer 3 cm. (Bij de 205GTI dus)

Aangezien de 306 een vergelijkbare achteras heeft als de 205, heb je misschien nog wat aan mijn tips.

Overigens heb ik de laatste methode ook zelf een keer toegepast (samen met een ervaringsdeskundige) en dat was in een uur of 2 gepiept.
Wel had ik een vers gereviseerde as, dus alles was lekker gangbaar.

Succes.
In bezit van een 106, 307 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Michelin

Berichtdoor Bas Bleijenberg » 29 aug 2008, 20:55

Mwa....Michelin is ook niet altijd alles. Had onder mijn Gti's meestal Michelins maar die gingen vaak al snel cuppen:(. Volgens mij heb ik nu Conti's rainsport...die zijn wel ok, hoewel ze redelijk wat afrolgeluid maken bij hogere snelheden.

Grt, Bas
Bas Bleijenberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 31 jul 2008, 12:32
Woonplaats: Vleuten

Berichtdoor Puggie_205 » 29 aug 2008, 21:01

principe van achteras is zelfde als, 106, 206, 205, partner, ...
korte uitleg:
- wielen van de grond
- wielen eraf
- schokdempers los
- plaatje eraf ( die op die dikke as zit, met torx boutje)
- en dan om links los te doen, rechts het boutje losmaken dat de torsie-as vast zet van de linkse arm
- dikke hamer nemen, en een paar slagen verkopen :wink:, aftekenen hoe hij stond, en dan 1 tand verdraaien ( lijkt op foto alsof hij maar 1 tand gezakt is)
voor de rechterkant is het hetzelfde, maar dan de aan de linker kant de as losmaken.

mss is het ook nodig om de steuntjes van de remleidingen en handremkabels los te maken. en opletten dat je je lager niet uit elkaar klopt ( weet niet of dat mogelijk is bij een 306)

heb het alleen gedaan bij men 205 op minder dan een uur :wink:

grt Tom
Puggie_205
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 18 aug 2005, 19:53

Berichtdoor Harrie » 29 aug 2008, 23:31

ok, bedankt!
zoals gezegd, ik had het al eens gedaan ruim 10 jaar geleden, wist even niet meer hoe..
:oops: 8)
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor jon » 30 aug 2008, 00:24

Zo'n mooie fotolokatie he'j niet in Grolle he... :D

Maar, hij ziet er mooi uit hoor. Ik zie de foto's nu pas. Succes met de achteras. Bij Snuverink kunnen ze het inderdaad wel waarderen als je een beetje zorg aan je Peugeot besteedt. :-)

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Harrie » 03 sep 2008, 01:22

jon schreef:Zo'n mooie fotolokatie he'j niet in Grolle he... :D
Maar, hij ziet er mooi uit hoor. Ik zie de foto's nu pas. Succes met de achteras. Bij Snuverink kunnen ze het inderdaad wel waarderen als je een beetje zorg aan je Peugeot besteedt. :-)

Groet, Jon.

Wi'j hept dan wal gin groot kasteel, moar wal mooie fotolokaties heur! Dan zet ik um wal effen bi'j ut kanon! :mrgreen: :mrgreen:
Herman en Johan hebben zelf ook een 306 cabriolet, donkerblauw metallic.
En een 304 S cabriolet, vollédig gestaureerd, en een 505 SX, en..en.. :mrgreen:
idd, ze hebben een grote liefde voor Peugeot, en waren zéér verheugd toen ik de 306 C even kwam laten zien.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor 504ronnie » 12 sep 2008, 20:30

Succes met de reparatie Harrie ik hoop dat ie snel weer op de weg te bewonderen is


Afbeelding
Inderdaad een schitterende lokatie.
205 CTi 1.6 105 PK 29-04-1986 nr 993
404 Berline 1972
206 16 16V Roland Garros 2000
(VW Caddy 2.0 SDI 01-10-07)


Groeten
Ron
Avatar gebruiker
504ronnie
 
Berichten: 989
Geregistreerd: 25 maart 2006, 15:36

Berichtdoor Harrie » 12 sep 2008, 23:20

504ronnie schreef:Succes met de reparatie Harrie ik hoop dat ie snel weer op de weg te bewonderen is
<KNIP>foto 504 cabriolet bij Kasteel Ruurlo</KNIP>Inderdaad een schitterende lokatie.

Heej Ron, dat was tijdens Verrassingsevenement 2006 :mrgreen: Geweldige dag was dat!
op de achtergrond een mooie 604 vóór het kasteel, die 604 stond op de clubkalender 2007.
306 cabriolet ga ik morgen, zat. 13 sept. uit de stalling halen, versnellingsbak-olie verversen
( lekte, hopelijk is met verversen het geluidje in 3e opgelost vanwege te weinig olie nú ? );
daarna even bij de dealer op de 4-kolomsbrug en de uitlaat fixen.
Zondag wordt het kiezen: 306 cabrio of 304 S cabrio.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten