Cilinderkop xc5/6/7 welke?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Cilinderkop xc5/6/7 welke?

Berichtdoor janentamara » 09 apr 2014, 21:14

Hy allemaal /Vraagje over type cilinderkop .Waaraan kan ik zien welk type cilinderkop ik heb ? Onderblok is xc5 (404.1966).Maar toen ik klepgeleiders aan het zoeken was .blijkt er bij mijn motor een xc7 ! kop op te zitten .Deze heeft dus klepseals en een xc5 (kop) waarschijnlijk niet ? Er staan nog wat nrs in :
0810102 2
67 18
1277
En bij mijn klepgeleiders zit bovenaan dus een klepseal van wit nylon met kleine veertjes erom heen .Bovenaan de geleider is de geleider dunner buitenmaat 10.4mm (voor de klepseal).De rest van de geleider is buitenmaat 14.2mm .lengte +- 58mm en inwendig ongeveer 8mm (En de uitlaat kleppen hebben een 45 graden klepzitting en de inlaat 30 graden klepzitting) ,Ik wil ze dus vernieuwen ivm te veel geleider speling +- 0.35mm Wie weet het ? gr jan
janentamara
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 06 jan 2012, 22:05

Re: Cilinderkop xc5/6/7 welke?

Berichtdoor johnssons » 13 apr 2014, 23:36

Mogelijk kan je het beste even langs een revisiebedrijf gaan en nieuwe klepgeleiders laten plaatsen .... heb je altijd de goede maat voor je kleppen en je hebt klepgeleiders met hoedjes ....
Mogelijk ook gelijk geharde klepzittingen laten plaatsen en de kop laten vlakken ... alles weer perfect ..

Ik snap dat met de goede en juiste onderdelen alles gerepareerd kan worden ... maar als de onderdelen moeilijk te vinden zijn, is dit een goede oplossing

succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 727
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cilinderkop xc5/6/7 welke?

Berichtdoor janentamara » 18 jul 2014, 15:55

Hallo dhr Johnssons inmiddels de juiste onderdelen bij een revisie bedrijf gevonden (biggelaar in made nbr) voor 4 euro per stuk dus dat is redelijk .de oude geleiders kon ik "koud' uit de cilinderkop persen .maar de nieuwe geleiders erin persen ging net .dankzij eigen ervaring bij DEUTZ motoren waar ik ong 13 jaar heb gewerkt .en waar ik veel luchtgekoelde motors repareerde .Deze hadden ook een aluminium cilinder kop .dus alle onderdelen de je wilt monteren Oa:klepzittingen/ geleiders enz gaat het beste als je de kop flink verwarmd (met brander bijvb) ik had de geleiders in het vriesvak van de koelkast gelegen .om zo een kleinst mogelijke buiten maat te hebben (geleiders dus) en dan zo snel mogelijk er in PERSEN onder een pers .erin slaan gaat echt niet .Dit gaat wel als je stikstof hebt dan kun je de onderdelen echt goed afkoelen maar daar kon ik niet meer aankomen .Ik had 2 mallen gemaakt zo dat de kop schuin lag en de geleider presies recht onder de pers .maar ze gingen zwaar tot het laast toe .ik had een hulp gereedschap gemaakt zodat hij presies op de goed diepte lag ,maar het ging dus net dat hoor je wel aan de pers .maar het is allemaal gelukt .alle 8 .inmiddels de klepzittingen gefreest en de kleppen ingeschuurd .radiaal 0ngv 0.09 mm speling was 0.35 mm! (geleider speling ).maar inmiddels is de motor compleet klaar .en ga ik de versnellingsbak (c3) aanpassen deze maakte op het laatst wel echt veel herrie .maar dat is een ander verhaal mvg janne
janentamara
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 06 jan 2012, 22:05


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten