Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met het vervangen van de waterpomp. De demontage van de pomp en de radiator verliep vrij vlot mag ik zeggen (ook al ben ik helemaal geen auto-expert) Alleen, het aflaten van het koelwater was weer miserie. Het lukt me maar niet om dat zonder morsen te doen. De koelvloeistof spuit alle richtingen uit en slecht een deel loopt netjes in de opvangbakken ... grrrrr ...
Daarstraks de ventilator en het magneetcontact van de waterpomppoulie gehaald en de stukken proper gemaakt.
donderdag of vrijdag doe ik verder met het proper maken van het pompvlak op het blok en het terug monteren van alle stukken.
Toch nog 2 vraagjes:
-) ik kwam een ring tegen bij het demonteren van de pomp (zie foto), moet ik die terug monteren bij de nieuwe pomp
(ik vermoed van niet)
-) moet ik bepaalde stukken invetten alvorens de boel terug te monteren
(de oude boel was in elk geval vettig)
oud en nieuw naast elkaar:
de oude pomp met ventilator, als ik ooit meer tijd heb ga ik die pomp wel eens reviseren:
en de oude radiator (die ik als reserve ga houden):
het 'gat' dat in de motorruimte geslagen werd:
later meer, enneuh, alle tips blijven welkom hoor !