ook even voorstellen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

ook even voorstellen

Berichtdoor ronnie.b » 25 maart 2015, 19:52

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ron. al vanaf 1996 404 rijder en fan.
Na een korte 404-loze periode weer een exemplaar gekocht. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
hopen op een mooie zomer.

Na de blijdschap komt er altijd weer een minpuntje :-). Nu na een dag miezerregen ontdekte ik dat de achterbank nat is geworden.

Ik zie dat er water binnenkomt bij de scheiding van de binnenbekleding, bij de achterruit.
Ik weet alleen niet of dit vanuit de achterruit komt of dat het schuifdak de boosdoener is.
Is dit een bekend euvel of moet ik als het allemaal droog is met de tuinslang aan de slag om er achter te komen (of is er een simpeler methode).

groet,

ron
ronnie.b
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 18 mei 2013, 14:46

Re: ook even voorstellen

Berichtdoor Kees » 26 maart 2015, 20:56

Hallo Ron,
Welkom op het forum. Misschien kun je een foto plaatsen van je nieuwe aanwinst? Vindt iedereen leuk.
Wat je lekkage betreft, ik denk dat je schuifdak een goede verdachte is. Je zou het kunnen aftapen met ducktape en dan een paar emmers water er over om te kijken of het dan nog lekt. Misschien zit er een kanaal verstopt, of erger, is er al wat doorgeroest. Is het rubber van de achterruit nog in goede staat?
groeten van Kees
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Re: ook even voorstellen

Berichtdoor 404noir » 27 maart 2015, 00:25

misschien kan je voorzichtig met wat perslucht de waterafvoer slangen van het dak kunnen doorblazen? Misschien zit een slang verstopt/dicht?
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: ook even voorstellen

Berichtdoor johnssons » 27 maart 2015, 12:23

Of met een trekveer (metalen spiraal om elektrodraden mee te trekken) de afvoerslangen inwendig doorsteken en schoonmaken, met luchtslang bestaat de kans dat de afvoerslang er af wordt geblazen ...

Welkom John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: ook even voorstellen

Berichtdoor ronnie.b » 27 maart 2015, 19:10

Hallo allen,

Ik zal van het weekeinde een foto plaatsen. het is een witte met rode bekleding uit 1966.
erg origineel nog.
Ik was van plan er mee naar de ledenvergadering te komen maar gelet op de weersvoorspellingen en het lek laat ik dat maar even zitten. Ben bang voor de nog erg mooie bekleding.

dank voor tips tot nu toe. Ik heb met de tuinslang wat gecontroleerd. Het is niet de achterruit, daar zit ook een nieuw rubber.

Dan blijft het schuifdak over. ik heb eerst rechtstreeks met een gieter water in de afvoerbak gegoten. dat leidde niet direct tot water in de auto.
Daarna water over het dichte schuifdak. en jawel water in de auto. gekke is dat er volgens mij ook water door de afvoer gaat. althans er gaat water bij de wielkast naar beneden (misschien toch van het dak af?)

Hoe kom ik bij de afvoergaten? ik zie ze niet. moet dan de hemelbekleding er af of nog meer? Kan zo'n slang ook gescheurd zijn (en kan dat enigszins eenvoudig worden vervangen)
Hopelijk geen roestschade. Ik kan me dat moeilijk voorstellen want de auto heeft praktisch geen roest.

Tja, toch maar eens in de zomer naar een technische bijeenkomst komen. Ik heb zelf helaas last van twee linkerhanden.

met vriendelijke groet,

ron
ronnie.b
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 18 mei 2013, 14:46

Re: ook even voorstellen

Berichtdoor Frank.04 » 27 maart 2015, 23:50

Het zou leuk zijn je morgen te zien bij de ALV/technisch evenement.

De dag zal in het teken staan van technische dingetjes, en er lopen diverse kenners rond die je graag willen helpen.

Laat je niet afschrikken door wat druppeltjes!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: ook even voorstellen

Berichtdoor ronnie.b » 28 maart 2015, 23:50

Net een tijdje geprobeerd een foto te plaatsen maar het lukt me niet.
Kan iemand kort uitleggen hoe dit te doen. (de help-functie maakt het mij ook niet helemaal duidelijk).

groet,

ron
ronnie.b
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 18 mei 2013, 14:46

Re: ook even voorstellen

Berichtdoor 404noir » 29 maart 2015, 12:25

Ron,

het is de bedoeling dat je zelf je foto's ergens online zet (bv flickr.com of een andere foto-site) , je moet wel de rechten op die foto op 'public' zetten.
Je typt je peugeotforum-post en gebruikt de IMG knop om je foto in je forum-post te plaatsen.
Kopieer de locatie-URL (selcteer en ctrl-C)van je foto en plak (ctrl-V) deze in je forum post tussen de 2 IMG codes.
Dan post je je forum-post.
Als alles klopt is nu je foto in je posting te zien.

grt,
Jan
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: ook even voorstellen

Berichtdoor Kees » 29 maart 2015, 12:31

Je moet een account aanmaken bij b.v. flickr of photobucket, daar upload je de foto's. Dan klik je met de rechter muistoets op de foto die je hebt geupload en selecteer je 'copy image location'
Dan klik je op het knopje [ Img ] boven het tekstvlak waar je aan het typen bent voor je bijdrage aan het forum. Je krijgt nu de tekst [ img ] [ /img ] te zien. Daartussen knippert de cursor. Daar plak je de 'image location', met crtl-V of rechtsklikken en dan plakken.
groeten van Kees

p.s
zie nu dat Jan ongeveer tegelijk aan het posten was!
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Re: ook even voorstellen

Berichtdoor ronnie.b » 01 apr 2015, 16:27

Dit is 'm

Afbeelding Afbeelding
ronnie.b
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 18 mei 2013, 14:46

Re: ook even voorstellen

Berichtdoor 404noir » 01 apr 2015, 22:41

Mooie auto! Ik vind die extra lampen voorop erg cool. Ze zitten precies op de goeie plek (net zoals je vaak ziet op een Ferrari 250GTE, keurig in de hoeken van de grille)
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten