R2 naar H4 lampen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

R2 naar H4 lampen

Berichtdoor Edwin404 » 27 aug 2016, 15:24

Ik heb recent nieuwe koplampunits moeten kopen, bij mijn oude waren de reflectoren verroest.

Nu heb ik de nieuwe binnen en zie ik dat er h4 lampen in moeten.

Kan ik dit zomaar gebruiken, de fitting lijkt het zelfde dus zou moeten passen

Alleen het wattage van de lampen is hoger nu 65 wat tegen de oude R2 lampen van 45 wat

Ziet iemand nog problemen of kan ik dit gewoon toepassen?

Alvast bedankt
Mvg, Edwin
Peugeot 404, 1964
Edwin404
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 10 sep 2012, 17:24
Woonplaats: Meppel

Re: R2 naar H4 lampen

Berichtdoor A.B.203 » 28 aug 2016, 23:04

Als je een wisselstroomdynamo hebt zie ik geen problemen, bij een gelijkstroomdynamo kan je bij bijvoorbeeld bij slecht weer elektra te kort komen. Denk aan ruitenwissers, kachelmotor en daar bovenop de 40 watt extra van de sterkere lampen. Mogelijk is er met een gelijkstroom ook niets aan de hand maar dan moet je even uitrekenen wat je zoal gebruikt en wat het vermogen van je dynamo is.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: R2 naar H4 lampen

Berichtdoor Edwin404 » 06 sep 2016, 20:28

Voor de zekerheid heb ik 40/45wat H4 lampen gekocht vanaf internet.
Plaatsen ging prima, maar er ging 1 lamp stuk. Eerst het dimlicht daarna het grootlicht????
De andere lamp doet het prima

Ik hou het maar op een slechte lamp en heb weer nieuwe besteld, als die binnen zijn probeer ik het nogmaals

Of heeft er iemand een idee waarom de lamp stuk gegaan is?
Mvg, Edwin
Peugeot 404, 1964
Edwin404
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 10 sep 2012, 17:24
Woonplaats: Meppel

Re: R2 naar H4 lampen

Berichtdoor A.B.203 » 07 sep 2016, 14:15

Toevallig een slecht Chinees exemplaar? Is de massa nog oke ? Als je een ouderwetse gelijkstroomdynamo hebt kan het zijn dat de los gemonteerde spanningsregelaar een te hoog voltage doorgeeft. Max is ca 14 volt. Ergens rond het dashboard een voltmeter monteren is raadzaam. Kan je altijd zien of de laadstroom op orde is en of je niet boven de 14.4 volt uitkomt. De amperemeter houdt je globaal op de hoogte of er elektra geladen of ontladen wordt. Wordt het voltage te hoog dan branden oa de lampen door.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: R2 naar H4 lampen

Berichtdoor Edwin404 » 10 sep 2016, 21:01

Vandaag nieuwe lamp er in gezet, doet het prima :D
Was dus een slechte lamp.

Nu nog een andere vraag, ik weet hoe ik de koplampunits moet verstellen maar hoe zie ik of ze de juiste kant op schijnen?

Iemand tips, anders moet ik het bij een garage doen, daar hebben ze van die apparaten waarop je dat kan zien.

Tips?

En nog bedankt voor de eerdere reacties
Mvg, Edwin
Peugeot 404, 1964
Edwin404
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 10 sep 2012, 17:24
Woonplaats: Meppel

Re: R2 naar H4 lampen

Berichtdoor pauldevries » 11 sep 2016, 07:33

Beste Edwin

Hier staat een best duidelijke handleiding met tips om koplampen af te stellen

http://nero.frankfokke.nl/updates/verli ... ellen-diy/
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: R2 naar H4 lampen

Berichtdoor A.B.203 » 11 sep 2016, 11:36

Dat is nog eens een duidelijke en heldere beschrijving!
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron