Deurpanelen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Deurpanelen

Berichtdoor exvw » 03 sep 2016, 21:16

Ik ben op zoek naar beige deurpanelen voor m'n 404 uit 1967. Heb nu panelen van nieuwer type erin, asbak gaten op verkeerde plek....
Zijn ze zelf te maken?
Avatar gebruiker
exvw
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 14 apr 2010, 18:21
Woonplaats: voorhout

Re: Deurpanelen

Berichtdoor RondeB » 03 sep 2016, 21:58

Ik ben toevallig ook net met zo'n klusje bezig voor m'n '67 break.... :D Voordeurpanelen heb ik net klaar, achterdeuren zijn nu aan de beurt.

Ik heb , lui als ik ben, alleen het onderste verteerde deel vervangen. Origineel is het materiaal een soort kartonboard wat moeilijker te krijgen is. 4mm zwarthardbord gaat ook prima. Wel ff impregneren met gewone schoenenspray 8)

Ik heb het slechte deel afgesneden en op maat een nieuw zwartbord deel gemaakt. Voordeel is dan dat je niet het hele, vaak ook in slechte staat verkerende, plastic paneelbekleding hoeft te verwijderen. Het nieuwe deel heb ik verbonden dmv. stroken karton die ik met ruim gebruik van boekbinderslijm vast gezet heb. Het resultaat na drogen is dan eigenlijk gelijk aan eén homogene plaat. Daarna heb ik de plastic bekleding zo strak mogelijk weer vast gezet met tweezijdig tape. Handiger hierbij is als je het plastic lekker warm maakt. Oud plastic verliest z'n flexibiliteit en scheurt snel. Bovendien krijg je daar mee de in de loop der jaren ontstane frommels en vouwen ook weer redelijk weg. Helemaal 100% wordt het nooit meer maar iig beter dan loshangende en/of kapotte portierbekleding.

De achterportieren ga ik anders aanpakken bij wijze van proef. Daar ga ik wel het complete hardbord vernieuwen. Ik heb tenslotte een kartonnage bedrijf https://www.facebook.com/Kartonnage-de-Bie-951473891604463/ :D Ik denk dat ik een stansvorm ga maken en meerdere panelen ga stansen. Is toch al een lopend projectje, ook 203 en 403 zwartbordplaten komen in productie.

Afbeelding
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Deurpanelen

Berichtdoor exvw » 03 sep 2016, 22:09

Mooi hoor, en je site bekijkend moet je het kunnen.... :D
Ik heb te nieuwe panelen.
Achterportieren heb ik niks van. Hou me svp op de hoogte. Heb eventueel wel interesse in kale achter deurpanelen.
Avatar gebruiker
exvw
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 14 apr 2010, 18:21
Woonplaats: voorhout


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten