Amperemeter 404 1967 oude type

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Amperemeter 404 1967 oude type

Berichtdoor exvw » 04 sep 2016, 10:22

Kort vraagje, staat ce amperemeter in de voedingsdraad of parallel?
Mijne geeft geen waarde maar accu laad gewoon op.
Avatar gebruiker
exvw
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 14 apr 2010, 18:21
Woonplaats: voorhout

Re: Amperemeter 404 1967 oude type

Berichtdoor Michael » 04 sep 2016, 10:42

ampere meter altijd in serie , dus in de draad.
ff op tikken, ze slaan weleens vast in de hoek.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Amperemeter 404 1967 oude type

Berichtdoor exvw » 04 sep 2016, 10:51

Net gemeten. Gisteren laadde hij bij, nu niet meer :o
Is de derde mechanische spanningsregelaar.
Als de amp meter kapot is, kan ik dan tussen die aansluitpunten een draad zetten?
Kan een niet werkendee amp meter defecten aan een spanningsregelaar opleveren?
Avatar gebruiker
exvw
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 14 apr 2010, 18:21
Woonplaats: voorhout

Re: Amperemeter 404 1967 oude type

Berichtdoor exvw » 04 sep 2016, 12:57

Net nog wat metingen gedaan. Tussen D+ en de massa meet ik ook bij flink gas geven maar 0,3 V. Ik heb al 2 keer de dynamo bij een bedrijf gebracht, in combinatie met een mechanische spanningsregelaar. Gaat dus om een geljjkstroomdynamo.
Conclusie 2 keer regelaar stuk. Net weer een andere gekocht bij bekend bedrijf.
Deed het 2 dagen.

Mijn vraag, als ik bij gas geven tussen D+ op dynamo en massa o,3V meet, dan ligt de fout toch bij de dynamo?
Ik heb koolborstels vervangen, deden het in het begin goed, als die nu onvoldoende of haast geen contact maken, kan dit dan gebeuren?

Graag advies, ik kom er niet meer uit.
Avatar gebruiker
exvw
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 14 apr 2010, 18:21
Woonplaats: voorhout

Re: Amperemeter 404 1967 oude type

Berichtdoor Pininfarina504 » 04 sep 2016, 18:06

Een analoge ampèremeter is een draaispoelmeter. De meter kan kapot zijn en toch stroom doorlaten, de meter kan kapot zijn en geen stroom doorlaten.
Een ampèremeter is altijd in serie aangesloten, voor de rest heeft de ampèremeter, mits hij stroom doorlaat, 0% invloed op het systeem
Vermoedelijk heb je nog een gelijkstroom dynamo, het is zeker als het allemaal wat ouder is een tamelijk fragiel en storing gevoelig geheel, achterhaalde techniek.
Wil je storingen min of meer uitsluiten, ondervangen, plaats dan een wisselstroom dynamo.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Amperemeter 404 1967 oude type

Berichtdoor jacqabe » 06 sep 2016, 09:06

Zie ook het onderwerp "dynamo probleem" (403 en ouder) hier is veel over dit probleem voorbij gekomen. Zelf heb ik ook veel gedoe gehad en daarom een kleine wisselstroomdynamo van een heftruck gemonteerd. Nu altijd een volle accu en geen gedoe meer.
Succes, Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: Amperemeter 404 1967 oude type

Berichtdoor exvw » 18 sep 2016, 16:24

Heb ondertussen een Marchall wisselstroomdynamo en bijbehorende externe regelaar gescoord. Heb 2 regelaars, een mechanische en een electronische. Alleen stelbeugel dynamo krom, ipv recht zoals bij gelijkstroomdyn. Die moet ik nog scoren.
Ben heel benieuwd.
Oh ja, ook natuurlkjk oliefiltersteun gewisseld.

De Marchall heeft 1 bevestigingsoog, ipv de klem van de gelijkstroom. Zit hij alleen met dit oog vast?
Avatar gebruiker
exvw
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 14 apr 2010, 18:21
Woonplaats: voorhout

Re: Amperemeter 404 1967 oude type

Berichtdoor exvw » 02 okt 2016, 20:31

Alles gemonteerd, de Marshal doet zijn werk, ik rij weer.
Alles opgelost.
Wel stroom voor de regelaar bij de bobine vandaan gehaald.
Bedankt allemaal voor het meedenken!
Avatar gebruiker
exvw
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 14 apr 2010, 18:21
Woonplaats: voorhout


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten