Richard,
De meeste 404's hebben een bronzen worm- wormwiel en daar moet speciale olie in, dus GEEN reguliere cardan olie.
Bij latere versies met hypoide achterbrug kan dit wel.
Dus de eerste vraag is, welk type 404 / bouwjaar heb je.
Op de achteras zitten 2 carterpluggen. Onderop om de olie af te tappen en aan de zijkant om aan te vullen.
Met die laatste kun je vast beginnen en even kijken of er genoeg olie inzit, even met de pink er in.
Je draait hem los met een carterplug sleutel. Ik meen 8mm (bij de 203 in ieder geval). Ik heb er 1 voor de ratel in 2 maten vandaar dat ik twijfel:
https://www.gereedschapland.nl/product/ ... tools-6065Heb ooit de tip gehad, dat een losse deurkruk prima zou passen. Dat deed hij ook, maar plug zat zo vast dat ik deze kapot heb gedraaid.
Ik heb preventief de pluggen (in vrij slechte staat) en koperen ringen vervangen.
Om olie bij te vullen kun je creatief zijn, heb van slagroomspuit blokker tot grote pipet voorbij zien komen als tip.
Uiteindelijk voor deze jongen gekozen. De plantaardige olie is vrij dik, dus vergt nog enige kracht.
Als je de olie compleet wilt verversen eerst een stuk gaan rijden zodat de olie warm wordt. Dit maakt het geheel vloeibaarder en loopt er dus makkelijker uit.
Hope this helps.
Bereid je voor op een claustofobische tijd als je geen brug hebt
Dit is trouwens een 203 geen idee waar de vulplug van een 404 zit.