Sierstrip voorruit 404 ....

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Sierstrip voorruit 404 ....

Berichtdoor Ivovanduijn » 12 jan 2019, 21:27

Wie kent "de manier" om de sierstrip in het voorruit rubber van een 404 te monteren ?
Het is voor mij een klusje wat uiteindelijk wel lukt maar met zoveel gehannes dat ik me niet kan voorstellen dat ze dat vroeger in de Peugeot fabriek ook zo deden.
Ik ben heel benieuwd.
Groet Ivo.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Sierstrip voorruit 404 ....

Berichtdoor b.bles » 13 jan 2019, 00:50

In ieder geval lastiger in de winter. Herinner me van de kever (ook strip in het rubber) dat het makkelijker ging na een middag in de volle zon...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Bob Bles, Bussum, Peugeot 201 1930 & Peugeot 404 1968
Avatar gebruiker
b.bles
 
Berichten: 193
Geregistreerd: 24 sep 2016, 19:17

Re: Sierstrip voorruit 404 ....

Berichtdoor Kees » 13 jan 2019, 12:45

Het is altijd een heel gehannes ja... De laatste keer dat ik het gedaan heb heb ik eerst de sierstrip in het rubber gedaan en met gaffertape vastgeplakt en pas daarna de ruit in de auto geplaatst.
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Re: Sierstrip voorruit 404 ....

Berichtdoor johnssons » 14 jan 2019, 00:58

.... ja, gewoon met hetzelfde touwtje waarmee je de voorruit monteert ...
Voor de echte knutselaars, neem een houten handvat van een grote vijl, neem een stukje remleiding en boor in de lengte van het handvat een gat iets kleiner dan de diameter van de remleiding, tik de remleiding in het handvat tot net iets buiten het handvat, vervolgens touw door de remleiding drukken en voila een mooi hulpmiddel om het touw in het raamrubber te geleiden ... aluminium raamlijsten in de open rubber duwen en het touw langs de raamlijsten wegtrekken ... de raamlijsten druk je dan in het raamrubber ...
Ook handig ding om een raam te plaatsen ..

Je kunt het touw natuurlijk ook met een schroevendraaier in het raamrubber geleiden, alleen meer kans op uitschieten met je schroevendraaier ...

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Sierstrip voorruit 404 ....

Berichtdoor Ivovanduijn » 14 jan 2019, 21:28

Dank voor het meedenken !
Het is gelukt, ruit gemonteerd en met een touwtje. 2 diktes touw geprobeerd en met een "dik dun" touwtje ging het het beste, 3mm ?.
Als door het touwtje het profiel net een beetje open gaat staan kan de strip er al ingedrukt worden en met stukjes tape op zn plaats gehouden worden.
Dan het touwtje voorzichtig eruit trekken, steeds weer een stukje tape verwijderen en later weer opplakken.
Om het proces wat te begeleiden had ik een klein schroevendraaiertje.
Al met al een klusje van een uur ? Ik ben er voor mijzelf heel tevreden over maar zou graag het een pro zien doen.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten