aankoop 404; nog even wat vraagjes aan de kenners!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

advies bij aankoop 404 van 1975

Berichtdoor leo greiner » 01 maart 2006, 09:52

Met verbazing heb ik je relaas gelezen. Mijn advies is als volgt. Zoek uit welke type 404 je wilt hebben. Oud of nieuw schakelschema. Dan zoek je een auto die je leuk vindt, dus sedan break of familiaal. Dan ga je selecteren op prijs. Er tsaan zo ontzettend veel 404's te koop dat ik moeite zou hebben met kiezen. Wat ik zelf zou willen hebben is een 404 break super luxe. Dat doe ik niet want ik heb een familiaal.
Om af te sluiten. Eerst je type, dan het bouwjaar, dan evt. de kleur.
Technische staat is interessant maar roest is veel belangrijker.
leo greiner
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 07 jun 2005, 22:07

Berichtdoor peppo » 01 maart 2006, 14:28

Jeetje, waarschijnlijk heb je ze zelf allang gezien, maar ik heb even op Marktplaats zitten kijken en een lijstje van de 404's gemaakt die ik zelf eens zou gaan bekijken als ik er een zou zoeken. Misschien heb je er iets aan.

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/oldtimers/14614961.html
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/oldtimers/20451869.html
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/oldtimers/22575339.html
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/oldtimers/23113135.html
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/oldtimers/23894386.html

Dit is ook de manier waarop ik te werk zou zijn gegaan toen ik bijna een jaar geleden een 404 zocht. Helaas was het aanbod toen niet zo overweldigend als nu, dus na een bezoek aan Garage de l'Est in Vlaardingen heb ik er eentje bekeken die door een particulier werd aangeboden en dat is hem geworden. En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad (misschien wel nadat hij over twee weken naar de garage is geweest voor een grote beurt :-) ).

Overigens maakte het mij (in tegenstelling tot Leo Greiner) helemaal niets uit of het nou om een nieuwe of oude versnellingsbak ging, ik had slechts een lichte voorkeur voor de Berline, maar met een Break zou ik ook heel erg gelukkig geworden zijn en de kleur vond ik ook niet belangrijk.

Succes met de zoektocht!
404 Super Luxe uit 1964 (zilvergrijs)
Lease 207 XS Pack 1.6 HDIF (oranje)
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Brownie » 01 maart 2006, 14:44

Die vierde is toch al behoorlijk roestig bij het linker achterspatbord geloof ik. Het ziet er aardig bobbelig uit in elk geval.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Jeetje » 01 maart 2006, 15:09

@Peppo: 3 van die 5 auto's heb ik inderdaad al bekeken. Die auto's zagen er -inderdaad- mooi uit op de foto's, maar in werkelijkheid viel een en ander toch behoorlijk tegen; zeker wat roest betreft!

Ze hadden alledrie hier en daar roestbobbeltjes en bij een van die spoot het water onder zo'n bobbeltje vandaan toen ik erop drukte!

Die auto's zagen er -in real life- zelfs minder goed uit dan die rode die hierboven staat! En veelal was de prijs best hoog...

Ik wacht nu even die zilverkleurige even af die hier op het forum te koop staat, want daar ga ik aanstaande zaterdag naar kijken. Dat is er eentje 'uit de hogere prijsklasse'. Dat moettie dan ook waarmaken natuurlijk! :wink:

Bij Garage de l'Est heb ik ook al gekeken en geïnformeerd, maar ik wil 1) geen witte (daar ben ik nu toch wel achter) en 2) die auto's zijn wel héél duur... :oops:

Het type versnellingsbak en/of de uitvoering (Berline of Break) maakt me ook niet uit.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bellaella » 01 maart 2006, 16:41

Wil je even veel succes wensen met je zoektocht. Zelf ben ik beginnend liefhebber en heb dus een hele goedkope 404 gekocht.
Tegelijk dus ook bergen roets etc. Zelf had ik ook zo'n roestplek op het achterspatbord, tijdens schoonmaken werd dat groter en groter....nu "proffessorisch gefixed".... :oops:
Tis dus net wat je wil een strakke bak of een leuk bakkie om in te rijden... Op de site van de 404 vereninging staan heel veel aankooptips, maar dat heb je vast ook al gelezen. In ieder geval veel succes en we zien wel welke het geworden is!
Bellaella
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 22 feb 2006, 11:37
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 01 maart 2006, 17:35

En wat heb jij voor je 404 betaald?
(je mag me dat ook pb'en :wink: )
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor peppo » 01 maart 2006, 20:40

@Brownie: je hebt helemaal gelijk. Thuis op een goede monitor zie ik dat nu ook. Ik vroeg me ook al af waarom hij vrij goedkoop was.

@Jeetje: gezien de vraagprijzen vind ik dat wat je aangetroffen hebt een trieste zaak. Die gebroken witte bij de l'Est stond er vorig jaar ook al, zij het 100 euro duurder, en die is wel helemaal gaaf, maar de lak is erg dof en hij heeft ook kleurverschil. Ik hoop dat die zilvergrijze helemaal is wat je zoekt en anders is die rode misschien toch nog niet zo'n gekke keus als je hem voor heel weinig kan krijgen.
404 Super Luxe uit 1964 (zilvergrijs)
Lease 207 XS Pack 1.6 HDIF (oranje)
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Jeetje » 01 maart 2006, 21:38

En anders blijf ik gewoon nog even doorzoeken...

Ik heb namelijk ook nogal wat noten op mijn zang wat de uitvoering en kleur betreft, zo heb ik inmiddels wel in de gaten... :oops:

Zo is er een aantal kleuren dat mijn voorkeur heeft:

- Bordeaux rood
- Zilverkleuring
- (heel) licht blauw

En een aantal kleuren die ik liever niet wil:

- Wit (ik heb al 1 witte auto -de Porsche- en dan wordt het wel een heel saaie bedoening... Al zou ik het wel gaaf vinden om een witte 404 in rally-uitmonstering te gieten (matzwarte motorkap en bovenkanten van de spatborden, 3 mistlichten voorop, etcetera, etcetera)
- Goudmetallic (vind ik écht niet mooi :oops: )
- Zwart (vind ik te 'doods' voor een 404... Dat is persoonlijke smaak; ik weet 't. Al vind ik een zwarte auto met een rood interieur wel weer heel fraai) :-|
- Donkerblauw (doet me niets)

Ach we zien wel waar het uiteindelijk op uitdraait...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor vreugden » 02 maart 2006, 20:22

Enige maanden geleden heb ik een 404 aangeschaft. Ik heb de keuze gemaakt een erg goed exemplaar aan te schaffen (Franse import). Kost in eerste instantie meer maar uiteindelijk ben je er volgens mij goedkoper mee uit.
Bij mij moesten er alleen nieuwe deurrubbers en kofferbakrubbers in. Die zijn bij de vereniging overigens gewoon verkrijgbaar.
Heeft Wim van Boekel geen 404 meer staan?? Zou hem eens bellen.
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Jeetje » 02 maart 2006, 21:51

Nee, helaas niet...

Ik heb echter geen haast met het kopen van een 404, dus ik loop er nog wel eentje voor een prijs en in een kwaliteit die mij aanspreekt tegen het lijf...

Wellicht is die auto waar ik aanstaande zaterdag in Friesland naar ga kijken wel wat ik zoek!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Evert G.D » 02 maart 2006, 22:25

Jeetje schreef:En anders blijf ik gewoon nog even doorzoeken...

Ik heb namelijk ook nogal wat noten op mijn zang wat de uitvoering en kleur betreft, zo heb ik inmiddels wel in de gaten... :oops:

Zo is er een aantal kleuren dat mijn voorkeur heeft:

- Bordeaux rood
- Zilverkleuring
- (heel) licht blauw

En een aantal kleuren die ik liever niet wil:

- Wit (ik heb al 1 witte auto -de Porsche- en dan wordt het wel een heel saaie bedoening... Al zou ik het wel gaaf vinden om een witte 404 in rally-uitmonstering te gieten (matzwarte motorkap en bovenkanten van de spatborden, 3 mistlichten voorop, etcetera, etcetera)
- Goudmetallic (vind ik écht niet mooi :oops: )
- Zwart (vind ik te 'doods' voor een 404... Dat is persoonlijke smaak; ik weet 't. Al vind ik een zwarte auto met een rood interieur wel weer heel fraai) :-|
- Donkerblauw (doet me niets)

Ach we zien wel waar het uiteindelijk op uitdraait...


Helemaal mee eens. Dé 404-kleur is voor mij bordeauxrood
In ivoorkleur vind ik 'em ook mooi, gevolgd door donkergroen en babyblauw, maar da's een écht Franse kleur 8)
Zwart vind ik daarentegen wel chique voor een 404, zeker met het witte dashboard :lol: Gek, maar donkerblauw vind ik op de 404 oerlelijk :roll: en goudmetallic...nee, dank u... :x Drie x nix :cry:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Michael » 02 maart 2006, 22:42

vanmiddag bij een belgische vriend geweest, heeft een mooie 404 super lux staan.
goud metalic echt geen verkeerde auto en ......betaalbaar
hij heeft net een 404 familiale diesel gekocht best uniek exemplaar.

intresse? laat maar weten.

ps hij zit vaak op dit forum dus....
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor Niek020 » 03 maart 2006, 19:16

Bellaella schreef:. Zelf had ik ook zo'n roestplek op het achterspatbord, tijdens schoonmaken werd dat groter en groter....nu "proffessorisch gefixed".... :oops:


Gelukkig ben ik daar vanaf.ik heb de holle ruimte's gevuld met warme tectyl! :D
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 04 maart 2006, 18:04

Uiteindelijk is het tóch een andere geworden: een zilverkleurige SL uit 1962 in uitmuntende staat...

I'm happy! :lol:

Op dit topicje kan -dus- een slotje!

De auto van dit topic is zo slecht nog niet... Als iemand geïnteresseerd is, hoor ik het wel. Ik weet van wie deze rode 404 is en je kunt dan wellicht even contact met de eigenaar opnemen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Vorige

Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten