'Krimplak' van tellerkast laat los... Oplossingen???

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

'Krimplak' van tellerkast laat los... Oplossingen???

Berichtdoor Jeetje » 15 maart 2006, 15:08

Even een afsplitsing van een ander topic waar ik in gereageerd had...
Om de discussie zuiver te houden, dacht ik "ik maak er even een nieuw topicje over"...

Hier dus mijn vraagjes:

Die 'option compteurs Jaeger' vind ik wel héél erg fraai! Was dat ook een optie in 1962? Ik zou dit dash zo in m'n 404 zetten, hoor! Prachtig gewoon...

Afbeelding

Al zou het wel jammer zijn om die klassieke bandteller eruit te (moeten) halen.

Met betrekking tot de behuizing van die bandteller heb ik nog een vraagje, trouwens...

Ik zie dat bij de 'option compteurs Jaeger' er een soort met leer beklede kap overheen zit. De kap bij de bandteller is van plastic die voorzien is van zo'n speciale lak (die er zo 'gebobbeld' uitziet als de rest van het dashboard). Die is er bij mij op een paar plaatsen vanaf (niet storend, maar toch)... Is die lak -ik dacht dat dat 'krimplak'heet, nog ergens te koop? Is zo'n 'tellerkap' gemakkelijk te vervangen? Zijn er nog goede (onbeschadigde) kappen te koop?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor 404 » 15 maart 2006, 16:59

Dat is krimplak, volgens mij niet meer te krijgen. Ik heb ooit bij zo'n teller alle krimplak voorzichtig verwijderd en toen hield ik glimmend plastic over, meer éénheid dus minder storend. Gaat het er bij jou makkelijk vanaf?
De teller kun je van onder het dashboard bereiken, zit met twee boutjes vast en dan je km-kabel losdraaien.
Naar een exemplaar in goede staat moet je wel even zoeken denk ik.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Bert » 15 maart 2006, 21:59

het 404 dashboard zit vast met 1 bakelieten vleugelmoer ( midden achter het meterpaneel)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor deVreugd » 16 maart 2006, 00:25

Ho. Dit topic maakt mijn recente reactie bij een ander topic totaal overbodig! :mrgreen:
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten