Oude peus in de kou.....

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Oude peus in de kou.....

Berichtdoor Bellaella » 17 maart 2006, 11:39

Dag allemaal, even een leken vraagje. Door de kou van de laatste tijd is mijn peus niet zo blij.
Hij moet namelijk buiten vertoeven daar ik geen onderdak voor hem/haar (ben ik nog niet uit) heb.
Normaal gesproken start ie in 1 keer, maar nu met de kou heeft ie er ernstige moeite mee.
De laatste keer het ie er echt geen zin in...gevolg tikkend geluid...lege accu.
Is er iets wat ik kan doen zodat de accu (deze is helemaal ok en doorgemeten...) minder snel "leegloopt"?

Alvast bedankt voor de reddende tip!
Bellaella
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 22 feb 2006, 11:37
Woonplaats: Amsterdam

accu bijladen

Berichtdoor leo greiner » 17 maart 2006, 11:44

het is heel simpel, accu even bijladen.
leo greiner
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 07 jun 2005, 22:07

Berichtdoor Jeetje » 17 maart 2006, 11:55

In principe, als de accu écht goed is, moet hij gewoon goed geladen blijven en is buiten in de kou staan echt geen probleem. Als de accu dan tóch ontlaadt, heb je óf 'verborgen verbruikers' of een laadprobleem (dynamo stuk?) waardoor de accu tijdens het rijden niet (voldoende) wordt bijgeladen...

Een accu líjkt trouwens vaak wel goed, maar kan toch minder zijn!

Wij hadden een accu die onbelast netjes 13,9 volt aangaf, maar dat kukelde alsie 'belast' werd binnen no time terug naar 5,8 volt... Als je vervolgens de accu weer checkte, gaf hij gewoon weer netjes 13,9 volt aan. Die accu léék dus goed, maar was dat zeker niet meer...

Onze auto's staan in principe ook 'buiten' (dus in de kou) en dat zijn 2 (oude) Peugeots, maar geen van beide heeft startproblemen, hoor...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten