iemand interesse in een joint venture????

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

iemand interesse in een joint venture????

Berichtdoor Jeetje » 22 maart 2006, 20:16

Tja...

Zoals inmiddels wel bekend is, zoek ik voor Griselle een setje met beige leer beklede voorstoelen.

Dat valt nog niet mee! Kunstleren exemplaren (zoals die die er nu inzitten) zijn er zat, maar met echt leer beklede exemplaren (in goede staat) niet...

De stoelen opnieuw bekleden (let wel: alléén de voorstoelen) kost zo'n € 1.000,00 tot € 1.500,00 en dat vind ik véééééél te veel...

Nu weet ik een donkerblauwe 404 te koop met een heel gaaf licht bruin leren interieur.

Het is een exemplaar uit 1973 en heeft een gasinstallatie aan boord. De auto verkeert in een redelijke staat (heeft wat roestplekjes en de balk voor is verrot). Restaureren van die auto zal de waarde ver te boven gaan, dus is het een prima donor-auto voor (goede) onderdelen. De auto in kwestie rijdt overigens wel gewoon. Hij is wel geschorst, niet (meer) verzekerd en er zit geen geldige apk op.

Ik denk dat ie te koop is voor € 1.000,00 (hetgeen altijd nog goedkoper is dan de 2 voorstoelen opnieuw te laten bekleden).

Ik vind het alleen van de zotte om voor een tweetal voorstoelen (en eventueel een achterbank) een complete auto te kopen. Ik heb bovendien geen ruimte om deze auto voor demontage te 'stallen'.

Wellicht zoekt iemand ook nog specifieke onderdelen, plaatwerk, een complete en werkende LPG-installatie, etcetera en heeft de ruimte/mogelijkheid om die auto te plaatsen...

Ik ben dan bereid om een best bedrag voor het interieur (de twee voorstoelen en achterbank) te betalen en de rest van de auto mag dan de 'medefinancier' volledig hebben. Voor mijn part doen we de stoelen die in mijn auto zitten dan in die blauwe. Dan is die auto in principe ook weer helemaal compleet!

Iemand interesse?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Gilletti » 23 maart 2006, 01:13

Probeer deze eens: http://www.cabrioletsch.com/
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Jeetje » 23 maart 2006, 11:55

Áls ik besluit om de voorstoelen opnieuw te laten bekleden, wordt het waarschijnlijk Tresseats in Haarlem...

Ik heb daar destijds ook de stoelen van mijn 912 laten doen en daar was ik héél tevreden over. Ik dacht alleen dat Tresseats niet meer bestond, want ze zaten op een oud kazerne-terrein en dat bestaat niet meer...

Na enig zoekwerk heb ik ontdekt dat ze verhuisd zijn. Ik heb ze inmiddels gebeld en ze kunnen geen prijsopgave doen zonder dat ze de stoelen hebben gezien (en dat lijkt me vrij logisch). Als prijsindicatie -op basis van de door mij verstrekte informatie- denkt hij aan een bedrag van om en nabij de € 750,00 om beide voorstoelen volledig met leer te bekleden...

Dat is nog wel een smak geld, maar dat is misschien wel een overweging waard...

Ik denk dat ik er eerst even twee goede met kunstleer beklede stoelen inzet en dan de stoelen die er nu inzitten opnieuw laat bekleden (op termijn). Misschien loop ik nog wel tegen een setje met leer beklede stoelen aan...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor wowo » 23 maart 2006, 12:02

Jeetje schreef:Als prijsindicatie -op basis van de door mij verstrekte informatie- denkt hij aan een bedrag van om en nabij de € 750,00 om beide voorstoelen volledig met leer te bekleden...


Dat valt me nog mee eigenlijk. Is natuurlijk een klap centen maar toch, wat voor leer gebruiken ze dan eigenlijk? Iets origineel oud-Peugeots of gewoon iets nieuws in de gewenste kleur?
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 23 maart 2006, 12:12

Autoleer (nieuw) in de gewenste kleur... :wink:

Het kan ook voor € 650,00 overigens. Dan wordt alleen het rugpand en het zitvlak met echt leer bekleed en de rest met gelijkgekleurd kunstleer.

Overigens zijn deze bedragen 'slechts indicaties' op basis van door mij verstrekte gegevens (hoe de stoelen eruit zien, etcetera).

Het gaat dan overigens ook alléén om opnieuw bekleden! Aan de stoelen zelf wordt niets gedaan (opnieuw opvullen, nieuwe schuim, etcetera)...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor peppo » 23 maart 2006, 15:12

Antoine, standaard zijn bij de 404 SL alleen die stukken van de zitting die met de opzittende persoon in aanraking komen van leer en de rest van kunstleer. Die aanbieding van 650 EUR lijkt dus heel erg op da twat Peugeot initieel afleverde.
404 Super Luxe uit 1964 (zilvergrijs)
Lease 207 XS Pack 1.6 HDIF (oranje)
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Jeetje » 23 maart 2006, 15:18

peppo schreef:Antoine, standaard zijn bij de 404 SL alleen die stukken van de zitting die met de opzittende persoon in aanraking komen van leer en de rest van kunstleer. Die aanbieding van 650 EUR lijkt dus heel erg op da twat Peugeot initieel afleverde.


Ja, weet ik... :wink:

Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik goede met kunstleer beklede stoelen vind waarvan het kunstleer (én de piping; want die is vaak gebroken en/of vreselijk verkleurd) nog in goede staat verkeert. Ik hoef dan alleen het zitvlak en de rugleunig door echt leer te laten vervangen. Dat is dan misschien zelfs nóg goedkoper voor zover er van goedkoop gesproken kan worden, natuurlijk (maar wel redelijk origineel)....
:?

Nadeel is dan alleen dat dat nieuwe leer er ook 'nieuw' uitziet en niet de 'doorleefdheid' ademt van de achterbank. Een complete originele set zou dus mooi zijn.

Van de andere kant krijgt dit nieuwe leer vanzelf die doorleefdheid, natuurlijk.... :roll:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor leffe 404 » 23 maart 2006, 21:43

Gilletti schreef:Probeer deze eens: http://www.cabrioletsch.com/


Zéér goed adres, doe er voor de zaak regelmatig zaken mee, niet erg goedkoop, wel VAKWERK.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten