Advies nodig mbt kleuren

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Advies nodig mbt kleuren

Berichtdoor leffe 404 » 03 apr 2006, 22:14

Wie kan mij helpen een kleurstelling te bepalen die liefst zo dicht mogelijk bij het origineel in de buurt komt ?

Mijn 404 is lichtgroen van kleur, bouwjaar 1961. Origineel een grafiete vleoertapiijt met wit-roodgeblokt (1x1 mm) stoelbekleding met wit sky paneel delen op de portieren.

Vloerbekleding totaal vergaan, stoelbekleding niet meer te redden.

Lak buitenzijde blijft na overspuiten dezelfde kleur.

Ik denk zelf aan zwarte vloerbekleding icm cognac kleurige leren bekleding, niet origineel , wel mooi.

Iemand een goede tip / idee ?
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Jeetje » 03 apr 2006, 23:24

Bij een lichtgroene auto vind ik -persoonlijk- een cognac-kleurig interieur niet zo fraai, maar dat is een kwestie van smaak...

Bij een lichtgroene auto zou ik bijvoorbeeld kiezen voor een donkergroen interieur (een beetje ton-sûr-ton zeg maar, zoals dat destijds vaak gebruikt werd), of 'gewoon' zwart (dat kan altijd en misstaat eigenlijk nooit).

Gewaagd bij een lichtgroene auto, maar wel erg fraai, vind ik een bordeaux-rood interieur...

De vloerbedekking zou ik sowieso 'gewoon' anthraciet houden. Die vloerbedekking is nog nieuw te leveren, is van geitenhaar en wordt -ik hoop dat ik het goed schrijf- threadford genoemd. Die vloerbedekking heeft een juten rug en is identiek aan het materiaal dat in de 404 werd gebruikt. Elke goede woningstoffeerder kan je die vloerbedekking leveren.

Tegenwoordig is er ook een synthetische variant van threadford vloerbedekking. Ziet er exact hetzelfde uit, maar kost slechts een kwart (ongeveer 50 euro per strekkende meter van 4 meter breed). Bovendien is het véél sterker en stukken slijtvaster.

Om je hele 404 van binnen met dit 'immitatie threadford' (je ziet het verschil echt niet) te bekleden en de matten te laten festoneren, kost ongeveer 150 euri.

Bij mijn 404 heb ik een aantal slechte stukken vervangen door dit immitatie threadford en het ziet er werkelijk exact hetzelfde uit als de overige bekledingsdelen in de auto. Zelfs 'partieel herstel' is nagenoeg onzichtbaar mogelijk...

Je kunt uit ongeveer 20 kleuren kiezen. Je kunt die vloerbedekking dus zelfs op je interieurkleur afstemmen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor leffe 404 » 04 apr 2006, 23:41

Top ! bedankt voor de threadford tip !

wat betreft interieur zelf zijn we er nog niet helemaal uit. Zelf heb ik voorkeur voor zwart leer, maar ben er nog niet uit.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor peppo » 05 apr 2006, 08:21

Geweldige tip, die threadford tip. Ik moet ook nodig iets aan de vloerbedekking in mijn 404 gaan doen, want daar vallen de gaten in. En voor EUR 150 het gehele interieur opnieuw te voorzien van de imitatievariant is prijstechnisch gezien ook nog goed te doen.
404 Super Luxe uit 1964 (zilvergrijs)
Lease 207 XS Pack 1.6 HDIF (oranje)
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Jeetje » 05 apr 2006, 14:56

Ik kan wel even het merk en type van die Threadford-immitatievloerbedekking vragen aan mijn eigen stoffeerder. Dan plaats ik die gegevens wel even in dit topic! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor leffe 404 » 05 apr 2006, 20:29

graag !
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Jeetje » 06 apr 2006, 15:26

Oké... Hier is 't dan:

Merk: Gelasto
Type: Metro

Even wat technische info:

Het is 100% polypropyleen met een poolhoogte van 5,0 mm, een poolgewicht van 350 gr/m² en de deling is 1/10" Bouclé...

Deze vloerbedekking is behoorlijk slijtvast; zelfs slijtvaster dan de 'originele' threatford. Bovendien is het -aangezien het een 'kunststofvezel' betreft- gemakkelijker schoon te houden en heeft een grote(re) vochtwerende werking (het neemt het vocht niet zo op als Threadford).

Het is leverbaar in 10 kleuren. Zo is er een erg fraai 'klassiek' bordeaux-rood leverbaar, een erg mooie traditionele 'tan' en een gedistingeerd 'donker groen'...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor peppo » 06 apr 2006, 16:08

Leuk. Dank je hartelijk voor de informatie. Binnenkort eens een bezoekje aan de vloerbedekkingsboer brengen.
404 Super Luxe uit 1964 (zilvergrijs)
Lease 207 XS Pack 1.6 HDIF (oranje)
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Jeetje » 06 apr 2006, 16:26

Ik heb even zitten rekenen:

De prijs van de vloerbedekking is € 50,00 de strekkende meter (4 meter breed).

Om het interieur van een 404 opnieuw te bekleden, heb je -schat ik- 1,5 meter nodig. Vervolgens moet je de vloermatten rondom laten festonneren (hetgeen € 7,50 per meter kost). De twee voormatten laten festonneren kost derhalve ongeveer € 60,00 en de beide achtermatten zo'n € 40,00.

Dat betekent dus:

vloerbedekking € 75,00
en festonneren € 100,00 (dat is dus duurder dan de vloerbedekking)
Het totaal is dan € 175,00...

Met mijn € 150,00 was ik wellicht ietsjes te optimistisch, maar als je iemand vindt die de matten goedkoper kan omzomen dan het luxe festonneren, ben je -dus- goedkoper uit. Je zou de matten ook -zoals origineel- met een katoenen band kunnen laten omzomen. Dat is wellicht goedkoper dan festonneren, maar daar heb ik niet naar geïnformeerd, omdat ik gefestonneerde vloermatten veel fraaier vindt ogen dan omgebiesde...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

kleur

Berichtdoor KEES404 » 08 apr 2006, 09:55

Als je kijkt op de franse site dan zie je welke kleurcombinaties er geweest zijn.

Met name de superlux modellen zijn voor frankrijk veelal in niet metallic lak afgeleverd in tegenstelling met alle originele nederlandse 404-en

Groet

Kees
Auto's zijn gemaakt om mee te rijden
KEES404
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 15 mei 2005, 23:14
Woonplaats: KROMMENIE


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten