Wie heeft een 404 als dagelijkse auto?

Moderators: risky, Jeetje, jan-03

Wie heeft een 404 als dagelijkse auto?

Berichtdoor 404 » 08 apr 2004, 23:22

Wie gebruikt zijn 404 als enige auto dagelijks? Ik (nog) niet, ik ben bezig met het opknappen van een 404 pick-up. Binnen een half jaar moet hij klaar zijn. Dan wordt het mijn dagelijkse vehikel. Als zelfsleutelaar kun je je bijna geen betere auto wensen.:)
Laat hier eens weten wat je van je 404 vindt als dagelijkse auto, ook als je niet zelf sleutelt.
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor graddus » 23 apr 2004, 14:23

Niet meer, ben (helaas helaas helaas) uit tijdsgebrek een jaar of zes geleden overgestapt op modern (nieuw) vervoer. De 404 staat nog steeds defect te verkommeren achter in een schuurtje. Vorige week de schorsing nog verlengd, maar ik vrees dat dit euvele moed is, gezien de toestand van de auto ondertussen. In elk geval heb ik enkele jaren genoten van de betrouwbaarheid en het comfort van mijn 404 automatique. Nooit gerestaureerd, alleen maar technisch opgelapt, was het eerder een 'ratlook' dan een showauto, maar wel op anderhalf jaar tijd zo'n 100.000 vrijwel probleemloze dagelijkse kilometers mee gereden. Those were the days...

(zeg ik nu, toendertijd heb ik mezelf laten verlekkeren door een veel minder betrouwbare maar zeker zo comfortabele en vooral snelle citroen cx 25 trd turbo II (al was het maar voor die enorme hoeveelheid letters op het koffierdeksel))
Had ik zoveel tijd als plannen, ik was al klaar geweest
graddus
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 06 apr 2004, 13:05
Woonplaats: Overslag

Berichtdoor 404 » 23 apr 2004, 21:34

Een ton in anderhalf jaar met een 404, geweldig :mrgreen:
Is je 404 door roest geveld of heb je een technisch probleem?
Trouwens, alle begrip van mijn kant voor de aanschaf van je CX turbo diesel, geweldige auto en volgens mij de beste CX ooit geproduceerd.
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor graddus » 26 apr 2004, 00:16

Eigenlijk geveld door een combinatie van vele factoren, de toch tanende betrouwbaarheid, de steeds wankeler carrosserie (redelijk zware aanrijdingsschade achter) en een automatische transmissie die het voor gezien hield. Ondertussen staat hij al sinds 1998 in een oud schuurtje onder en achter een hoop bouwmaterialen en rotzooi mijn al veel langer op restauratie wachtend renaultje 4CV uit het begerige oog te houden... Die CX is ondertussen trouwens echt wijlen. Zalige auto en zeker een van de mooiste die ik ken, maar gewoon te duur om op de weg te houden. Ondertussen al opgevolgd door een tweede Citroen Berlingo, goedkoop grijs en altijd starten (maar niet half zoveel charme en romantiek, ondanks de camperconversie)
Had ik zoveel tijd als plannen, ik was al klaar geweest
graddus
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 06 apr 2004, 13:05
Woonplaats: Overslag

Berichtdoor deVreugd » 31 mei 2004, 16:16

Ik ben het wel van plan! Heb onlangs een leuke 404 uit 1966 aangeschaft. Helaas heb ik vlak daarna ook de startmotor zo'n beetje vergruizeld, dus die doet niks meer. Weet iemand er nog eentje te liggen?
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor 404 » 31 mei 2004, 19:12

Daar kan ik je niet aan helpen. Ik weet wel een zaak in Utrecht die zo'n startmotor kan reviseren.
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor deVreugd » 31 mei 2004, 19:49

Nou ben ik bang dat er aan deze startmotor weinig meer te reviseren valt, kan waarschijnlijk beter gewoon een vervangende opsnorren. Maar zo'n adres is natuurlijk altijd welkom! Ik hoop het in ieder geval snel voor elkaar te rijden want het rondrijden in een twaalf jaar oude witte volvo 440 begint met danig te vervelen...
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Hans » 31 mei 2004, 20:03

rij niet dagelijks met mijn 404.
rij met nieuwe Peugeot,s van het werk,maar zo snel het kan kruip ik achter het stuur,want het liefst rijd ik met Louie.
Al moest er 120km van huis vandaag even een ANWB bijkomen, :cry: maar de verdere rit naar huis is het hem weer vergeven,want hij ging weer als een nieuwe,en klopte het weer "JE VOELT JE NOG LEKKERDER IN EEN OUDE PEUGEOT" :lol:
Doe maar gek ,dan doe je al gewoon genoeg
Avatar gebruiker
Hans
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 05 mei 2004, 21:35
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor deVreugd » 03 jun 2004, 22:46

Wie weet trouwens wat voor verzekering je moet afsluiten als je zo'n krasse knar als dagelijkse auto wil gebruiken? Want al die oldtimerverzekeringen die ik nagekeken heb, stellen een tweede, "dagelijkse" auto verplicht! En daar zit ik eigenlijk niet op te wachten, want zo vaak heb ik de auto toch niet nodig..
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor 404 » 04 jun 2004, 10:14

Elaska Verzekeringen in Elst, zie www.elaska.nl
Of Lionclassique, zie www.lionclassique.nl
Bij deze twee kun je je auto verzekeren als dagelijkse auto, bij 12.000 km per jaar betaal je bij Lionclassique 79,50 per jaar, Elaska is dacht ik iets duurder.
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor deVreugd » 04 jun 2004, 12:43

Dank je wel! Dit zijn inderdaad de verzekeringen waar ik naar zocht..
Hoe is het met je pick-up?
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor 404 » 04 jun 2004, 15:37

Dat duurt nog even, er is iets tussen gekomen in de vorm van een witte sedan uit 1969 op LPG met zwart leer en veeel werk die ik geschikt ga maken voor de dagelijkse dienst. :D Deze auto stond bij een handelaar, een aardige man overigens, weg te kwijnen en zag er niet uit, maar was nog goed te redden, dus dat heb ik dan maar gedaan. De kosten zullen meevallen omdat ik al het werk zelf doe. De pick-up wordt een kampeerauto. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor 404 » 04 jun 2004, 19:59

Deze auto heb ik inmiddels gesloopt nadat hij te slecht bleek om nog te restaureren/repareren.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 404 op 08 maart 2005, 11:58, in totaal 1 keer bewerkt.
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor deVreugd » 04 jun 2004, 20:51

Wordt vast een mooie sedan! Helemaal mee eens trouwens: ik hoef ook geen origineel exemplaar, als ik er maar plezier aan beleef. In de mijne zit ook niet het originele motorblok meer, want de nummers op chassis en motorblok corresponderen niet (op de website van de 404vereniging staat een hele lijst met chassis- en motorbloknummers, kun je nagaan van wanneer je motorblok is). Ik heb vandaag overigens een startmotor gehaald bij een particulier, die helemaal nostalgisch werd me overlaadde met goede tips (hij had zelf 7 jaar geleden zijn 404 noodgedwongen van de hand moeten doen, arme drommel...). Deze startmotor had 'ie nog liggen, plus een originele krik en een reservewiel. Voor 25 euro mocht ik't meenemen, dus daar kan ik me geen buil aan vallen..
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor 404 » 04 jun 2004, 20:55

Mooi dat je wat gevonden hebt, wat voor motor zit er dan in jouw 404? Eén van na 1968, of toch een oude? Dit is een wereld van verschil! Ga je de startmotor zelf inbouwen?
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor deVreugd » 04 jun 2004, 20:59

Ik ga meteen ff kijken, dat heb ik nog niet eens gedaan :roll:
Een vriend van me gaat de startmotor inbouwen, dat kun je maar beter niet aan mij overlaten, haha!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor 404 » 04 jun 2004, 21:03

Dat zijn nog eens echte vrienden... :twisted:
Succes met inbouwen!
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor deVreugd » 04 jun 2004, 21:29

Zo! 't Is een ouwe knoeperd die erin zit! Ik kan 'm zelfs nog aanslingeren als het nodig mocht zijn :shock: Ik ga t.z.t. maar eens op zoek naar een slinger dan :D Maar: hij loopt goed (ook stationair), klinkt goed en ziet er goed uit. De motor is ook goed gesmeerd, oliepeil is in orde, hij lekt ook nauwelijks, dat heeft die kameraad van me gelukkig allemaal gecontroleerd. Maar de motor is ouder dan de auto zelf, in ieder geval..
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor deVreugd » 04 maart 2005, 18:23

Dit is hem dan, mijn nieuwe object. (...) De pick-up heeft iets minder prioriteit nu, eerst dit rijdend krijgen.


Is het eigenlijk nog wat geworden met deze auto? Want ik heb je daarna alleen nog maar over je pick-up gehoord.. :?:
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor 404 » 07 maart 2005, 16:10

deVreugd schreef:
Dit is hem dan, mijn nieuwe object. (...) De pick-up heeft iets minder prioriteit nu, eerst dit rijdend krijgen.


Is het eigenlijk nog wat geworden met deze auto? Want ik heb je daarna alleen nog maar over je pick-up gehoord.. :?:

Deze auto leek nog wel wat, maar was in verregaande staat van ontbinding en na het vervangen van de koppakking bleek de motor kapot dus ik heb hem gesloopt voor de onderdelen. Zie mijn topic
bij "onderdelen"
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor deVreugd » 07 maart 2005, 19:58

Het hield dus niet op bij het busje verkeerde remolie zegmaar... :mrgreen:
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft een 404 als dagelijkse auto?

Berichtdoor Luc van Dijck » 27 maart 2005, 18:23

404UXD schreef:Wie gebruikt zijn 404 als enige auto dagelijks? Ik (nog) niet, ik ben bezig met het opknappen van een 404 pick-up. Binnen een half jaar moet hij klaar zijn. Dan wordt het mijn dagelijkse vehikel. Als zelfsleutelaar kun je je bijna geen betere auto wensen.:)
Laat hier eens weten wat je van je 404 vindt als dagelijkse auto, ook als je niet zelf sleutelt.


Sinds 1994 gebruik ik de 404 als dagelijkse auto. In 1993 twee 404's gekocht. Anderhalf jaar sleutelen, slijpen lassen, schuren plamuren, opbouwen enz.
In 2003 heb ik dat over gedaan, maar in 9 maanden. Het blijft een genoegen om in de 404 te rijden en om te blijven sleutelen.
Overigens, hij is heel betrouwbaar. Vakantie naar het Zwitserland hoort er ook bij. Als werkpaard voor een autoambulance ook.
De 404 staat altijd buiten. Mijn vrouw rijdt een lelijke eend uit 1986. Mijn tweede zoon een Daf 66YA. Ik sleutel dus vrij veel!
Enige Puchies en Tomos brommers behoren ook tot het assortiment.
Luc van Dijck
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 17 nov 2004, 15:04
Woonplaats: Tegelen

Berichtdoor ceess » 19 jul 2005, 22:43

wij dus
zomer en winter en een andere moderne auto hebben we niet.
hoewel de sedan(64) een zeer grote beurt nodig heeft, wordt ie dagelijks gebruikt en maakt ts de 15 en 25000 km per jaar (op gas sinds 1995).
De aangepaste break (63), 504 motor, snellere diff en wachtend op een 5 bak, gebruik ik vrijwel dagelijks en zakelijk (sjouwen dus).
De coupe heeft een slapend bestaan. Slechts 1 maal in de laaste 17 jaar is hij ingezet voor dagelijks vervoer.
Momenteel is dat alweer meer dan 2 jaar geleden.
Voor vakanties zijn worden ze ook gebruikt, van sicilie, gribaltar tot noorwegen.
404coupe/sedan/commerciale
ceess
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 19 jul 2005, 22:06
Woonplaats: harmelen


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten