Voorserie 404 te koop ?

Moderators: risky, Jeetje, jan-03

Voorserie 404 te koop ?

Berichtdoor Mockenrue » 06 okt 2004, 16:59

Een vreemd verhaal in de advertentie tekst.

http://www.auto.2ehands.nl/markt/auto/a ... 404&per=50

1961 en dan voorserie ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2476
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Veghel

Berichtdoor 404 » 06 okt 2004, 18:22

Misschien bedoelt hij eerste type, maar het is geen eerste type want de deurlijsten zijn niet van RVS, maar gespoten.
Ik zal hem eens mailen wat hij bedoelt met "voorserie".
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Niek020 » 06 okt 2004, 19:15

Kenteken uit 1964???..............volgens mij staat er: AE-@@-@@??maar dat is toch een"oldtimerkenteken"
Mijn 404 heeft als letters:JM-@@-@@,en dat is echt uit 1964!
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor 404 » 07 okt 2004, 00:59

AE is inderdaad oldtimerkenteken, ik snap het niet, verwachten ze dan dat niemand dat weet? :?:
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Jeetje » 07 okt 2004, 09:04

Vergeef mij mijn wellicht domme vraag, maar...

Vanaf welk jaar is de 404 dan leverbaar?

Ik heb zelf een Porsche 912 gehad uit (januarai) 1965 en dat was inderdaad een exemplaar uit de 'voorserie'. Men was met de 912 in 1964 begonnen (samen met de eerste 911) en had er nog opgeschroefd wat men zoal in het magazijn had liggen (van de 356). In de loop van 1965 werden al die onderdelen vervangen door de échte 911/912 onderdelen (want die waren toen geleverd door de toeleveranciers). Zo kon het dus gebeuren dat ik een nieuw schakelaartje nodig had (ja, niet alleen bij de J7 gaan die dingen stuk) en ik veel geld betaalde voor een 'vroeg' 911/912 schakelaartje en dat bleek vervolgens niet te passen. Ik moest -zo bleek- een 356 schakelaar hebben (anders paste ie niet op het blokje)....

Los van deze anekdote:

Je ziet wel vaker op dit soort sites dat auto's te koop worden aangeboden met bijzondere (en duidelijk onjuiste 'informatie'). Het lijkt wel of de regel 'whatever sells' opgeld doet: heb je een wrak, maak er een bijzonder wrak van en mensen zijn soms bereid om er veel geld voor te betalen!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
Moderator
 
Berichten: 4247
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor 404 » 07 okt 2004, 09:49

De 404 werd geintroduceerd in mei 1960, ik heb nog nooit gehoord van het bestaan van een voorserie.
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Bert » 07 okt 2004, 14:42

De "oudere " types 404 hebben ook grote ventilatieroosters op de hoeken van het dashboard en niet van die ronde zoals op de foto
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1190
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Gilletti » 08 okt 2004, 21:20

Volgens het boek "La 404 de mon père" (te koop bij o.a. Peugeot Experience) had de 404 bij zijn introductie in mei 1960 ronde ventilatieroosters en een gewone metalen achterstijl.

Leuk boek overigens met veel foto's. :D
Er zijn ook titels van de 504 en 604 verkrijgbaar.

@404:
Al een reactie gekregen op je email?
Klassiek: 403 berline 1961 Bleu Amiral - 404 automatique 1969 Vert Fusain
Jonkies: 206 Gentry 2004 Vert Ceylan - 3008 GT-line 2017 Metallic Copper
Avatar gebruiker
Gilletti
 
Berichten: 4113
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Martijn » 08 okt 2004, 22:44

404 schreef:De 404 werd geintroduceerd in mei 1960, ik heb nog nooit gehoord van het bestaan van een voorserie.


Ieder Peugeot model heeft auto's in de voorserie, de "pre-series". Je hebt o.a de handgebouwde exemplaren, die gebruikt worden voor de eerste testen,ontwikkelen van productiegereedschap etc. Deze worden allemaal vernietigd en hebben geen serienummer.Als de auto definitief is krijg je serie PRS-1 oftewel de eerste auto's van de lopende band. Deze worden gebouwd om de band af te stellen, ondergaan kwaliteitstests, worden gefotografeerd voor reclamedoeleinden (folders, instructieboekjes) en hebben wel een serienummer. Deze auto's worden bijna allemaal vernietigd, enkele exemplaren "ontsnappen" als trainingsauto,of als tentoonstellingsauto.Zijn echter niet bestemd voor de verkoop! Dan krijg je serie PRS 2, waarbij de lopende band op hoger tempo draait. Deze auto's worden gebruikt voor de introductie, testritten etcetera. Om een idee te geven : de 407's die voor de introductie werden gebruikt hadden een serienummer tussen de 6000 en de 8000. En waren preseries..... en moesten terug om vernietigd te worden.... Ten tijde van de 404 waren dat er heel wat minder.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2028
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor leffe 404 » 11 okt 2004, 19:56

Gilletti schreef:Volgens het boek "La 404 de mon père" (te koop bij o.a. Peugeot Experience) had de 404 bij zijn introductie in mei 1960 ronde ventilatieroosters en een gewone metalen achterstijl.

Leuk boek overigens met veel foto's. :D
Er zijn ook titels van de 504 en 604 verkrijgbaar.

@404:
Al een reactie gekregen op je email?


Dat boek klopt dat niet. 1960 en 1961 had inderdaad de vierkante luchtroosters in het dashboard. die heb ik nl. ook (1961). Dit in combinatie met de bandtelr zou dus inderdaad wel eens een type tot max. 1964 kunnen zijn dan. Dat het geen eerste type is moge duidelijk zijn. Alleen de eerste types hadden de brede chromen stootlijsten op de portieren, hier zitten al de smalle op (vanaf 1962). De chroomlijsten rond de portieren kunnen ook met een niet 100% originele spuiter verwijderd zijn, deze zijn nl. voor sommige mensen nauwelijks over te zetten na het spuitwerk, een vakman zal dit echter wel lukken.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten