startprobleem 205

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

startprobleem 205

Berichtdoor Steven » 16 feb 2005, 10:03

Help... ik krijg onze 205 niet meer gestart. We zijn nu enkele maanden bezig om hem helemaal te demonteren en af te schuren. Nu hij eindelijk klaar staat om naar de spuiter te gaan wil hij niet meer starten. Batterij is volledig geladen met batterijlader, maar er is gewoon niets uit te krijgen.
Iemand een idee hoe we haar weer aan de praat krijgen. 't Is een 205 met XY8 motor uit een 104.
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor jon » 16 feb 2005, 13:15

Wat doet hij wel? Tussen starten en niet aanslaan zit een groot verschil.
Draait de startmotor? Zo ja, zit er benzine in? Zo ja, krijgt hij ook benzine? Zo ja, krijgt hij ook een vonkje en op tijd? Zo ja, dan moet hij lopen. :)

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Steven » 16 feb 2005, 14:20

Wat doet zij wel??? Goeie vraag: niets eigenlijk. Startmotor draait niet en alle controlelampjes op het dashbord gaan uit als je probeert te starten. Enerzijds zou je denken platte batterij, maar die is met batterijlader opgeladen, of is de batterij gewoon defect??
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor jon » 16 feb 2005, 16:42

Accu kan stuk zijn. Meet 't 's. Meten is weten. Als je accu stuk is, kun je net zo lang laden als je wil, maar dat helpt niks.

Je startmotor kan ook nog defect zijn. Dat hij zo'n stroom trekt dat alles uit gaat. Maar ik denk eerlijk gezegd de accu.

1 van die 2 moet het dan zijn.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Gerard2 » 17 feb 2005, 00:21

Bij 'Elektrische en elektronische systemen' staan een paar threads over accu problemen en speciale acculaders om accu's te conserveren.

Meten is weten, maar hoe moet ik de meetwaarde interpreteren. Hayes (peugeot 205, pagina 5A.2) geeft 12.5V slecht; 12.6V normaal; 12.7V goed. Andere websites geven 12.0V leeg; 12.2V 25%geladen; 12.4V 50% geladen 12.6V 75% geladen en 12.8V 100% geladen.

Mijn accu geeft 12.5V bij koud weer. Kan ik nu beter een nieuwe accu kopen of nog niet?
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor veen » 17 feb 2005, 10:41

Sluit een multiemeter aan op je accu, doe je verlichting aan als dan het voltage daald is volgens mij je accu kapot, maar dit kun je bij de garage ook laten kontroleren
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor Steven » 17 feb 2005, 12:22

Gisteren goede andere batterij geplaatst:
- contact aan: alle controlelampjes branden
- starten: startmotor geeft 1 tik
- alle controlelampjes gaan uit en weer niets meer.
Ook na het opnieuw loskoppelen en aansluiten van de batterij geeft de auto niets meer
?????
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor 205GRIFFE » 02 maart 2005, 03:49

Zekering(en) allemaal goed?
Is de massa wel goed?
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor Steven » 02 maart 2005, 09:22

't is in orde gekomen hoor, de motor draait weer: probleempje met de massa. de 205 is nu naar de carrosserie voor om herschilderd te worden, ik ben benieuwd naar het resultaat.
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 25 gasten