Hoe werk je de autoradio weg...

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hoe werk je de autoradio weg...

Berichtdoor Jerroen » 20 maart 2005, 19:51

In mijn 504 met stuurversnelling zit geen vakje in het dashboard voor de autoradio. De vorige eigenaar heeft er eentje los onder het dashboardkastje gehangen. Dat wil ik ook doen maar dan zit ik met het probleem van de bediening.. Ik kom als bestuurder onmogelijk bij het dashboardkastje tijdens het rijden en zou dus nooit zelf de radio kunnen bedienen.

Nu zat ik dus te denken aan iets met een line in zodat ik bijvoorbeeld een mp3 speler op de autoradio kan aansluiten. De speler kan ik dan weer in het vakje tussen de voorstoelen neerleggen, en dan kan ik hem vanaf daar bedienen.

Hebben jullie nog tips? Ik wil de radio eigenlijk ook zo ver mogelijk uit het zicht past niet echt in zo'n auto :D
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Mark » 20 maart 2005, 19:57

Een iPod, met een icelink-verbinding naar je radio, zou cool zijn!
www.apple.nl en http://www.autozine.nl/text/312.html en www.icepod.nl
Laatst bijgewerkt door Mark op 26 maart 2005, 19:03, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Jerroen » 20 maart 2005, 20:00

Tja maar dan moet ik nog iets hebben waar ik die ipod op aan kan sluiten... ik zie bij de conrad wel een goedkoop radiotje staan met casette en een line in. Helaas is die 2 x 7 watt :-|
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Mark » 20 maart 2005, 20:05

Nee, die icelink is een interface (aansluiting direct op achterste van de radio), die ervoor zorgt dat zelfs vanaf sommige radio's de iPod bestuurd, evt. zelfs vanaf het stuur dus 8) Met een cassette-adapter ook een prima optie. Er zijn uitstekende radio's te koop, bijvoorbeeld op Marktplaats, die zijn afgedankt voor een cd-versie.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Bert » 20 maart 2005, 21:14

ik heb vroeger wel radio's gemonteerd ( in de 504) met beugels van bandstaal, ( maar dat waren toen nog radio's die je vast moest maken d.m.v moeren achter de bedieningsknoppen. Later werd er voor het gemak een Originele middenconsole bij verkocht, dat was makkelijker en mooier 8)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten