remlichten + garage

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

remlichten + garage

Berichtdoor paragoensia » 01 apr 2005, 11:03

Hallo,

Ik zal me even voorstellen want ik ben nieuw hier. Ik ben Tim, 21 jaar en sinds kort de trotse (of ongelukkige dat weet ik nog niet) bezitter van een Peugeot J7 campertje. Zoals sommige van jullie vast zullen begrijpen, het was liefde op het eerste gezicht.

Natuurlijk een aankoopkeuring bij een bovag garage want ik ben niet voor 1 gat te vangen. Volgens de garage geen grote problemen te verwachten.

Toen ik de camper ging ophalen reed deze niet harder dan 50 en werden de remmen (voor) gloeiend heet. Afin, remmetjes gedemonteerd een weer gangbaar gemaakt. Toen reed de camper 60 (al bijna net zo hard als m'n brommertje vroeger!). Knallen ploffen etc. Deed 'ie overigens bij m'n eerste testrit niet. Uiteindelijk aangeland bij een peugeot dealer(waalwijk) en die hebben hem snel en goed gerepareerd(afgesteld). En de top is nu +/- 100km/h

Thuis er nog wat dingetjes aan gedaan, claxon inbouwen Alarmlicht schakelaar demonteren. Daarna APK. Hoogte 2.75m blijkt voor veel garage's een probleem te zijn. Na mezelf een plakkerig oor gebeld te hebben kwam ik uit bij peugeot Zaanstad. Daar heb ik gevraagd of ze mn remolie konden verversen (er zat lucht in). En of ze de banden die ik zelf mee had er om wilde leggen. En een APKtje. Dat kon alllemaal wel. Ding daar gebracht, krijg ik na een paar uurtjes een telefoontje. APK kon niet doorgaan, chassisnummer was onleesbaar. De J op het begin (die van J7pz10) was een O volgens hem. Dus ik moest volgens hem bij de RDW een nieuw nummer laten inslaan. Maarja wat doe je er aan, dus toch de banden en remolie laten doen APK maar laten zitten. €150,-! lichter. Thuisgekomen even een fijn schuurpapiertje over de O gehaald en verrek toen werd het ineens een J. Het was nl een kloddertje verf. RDW afspraak dus maar afgezegd.

De remmen zitten nu wel hoger en zijn zonder lucht maar worden wel weer rood heet na een paar honderd meter rijden(slepende remmen). Remlicht dat vroeger wel werkte maar wat ver weg zat werkt nu helemaal niet meer. Kan iemand me vertellen waar ik de remlichtschakelaar kan vinden???

Ook vraag ik me af, weet iemand in de buurt van Amsterdam een betrouwbaar keurstation dat ook evt. nog reparaties zou kunnen uitvoeren (voor als het remlicht zelf fixen niet lukt.) Want die gasten in Zaandam hadden volgens mij nog nooit een auto ouder dan 5 jaar onder handen gehad.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een garage die gewoon ff wat meer met oude auto's doen. Volgens de peugeot in zaandam werd de apk nog een probleem want die auto was niks meer volgen hun. Dan ga je vragen wat is er fout dan? en dan komen ze met: ruitenwissers, claxon, accu zit niet vast en er zit roest op de drager van de bak achterop (maar niet op de dragende delen) Volgens hem moest ik er zonder APK mee op vakantie gaan en hem daarna dumpen. De punten die hij wist op te noemen zijn volgens mij de kosten niet. De bodem is mooi (geen roest) het motortje loopt als een naaimachine 1x starten en hij loopt. Hij remt, hij stuurt, wat wil je nou nog meer? (gegalvaniseerd plaatwerk aub!?!?)

Dit weekend nog maar eens nakijken en dan volgende week ergens anders voor de APK.

gr,
Tim
Avatar gebruiker
paragoensia
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 01 apr 2005, 10:11

Re: remlichten + garage

Berichtdoor wowo » 01 apr 2005, 11:32

Hoi Tim,

In Amsterdam Noord zit Garage Jotham Gast, hij houd zich voornamelijk bezig met moderne Peugeots en Citroens. Ik heb nooit aardiger garagisten ontmoet en als aan kwam rijden met een kapotte eend of 204 dan stonden ze glimlachend te kijken :-)
Hij is niet goedkoop, wel goed en erg aardig. Wie weet is het iets voor je, ik vermoed dat je bus wel naar binnen past.
http://www.jothamgast.nl/

Gefeliciteerd met je bus trouwens, leuk!

Wouter
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor jos overvliet » 01 apr 2005, 19:57

De remlichtschakelaar zit op je hoofdremcilinder aan de onderkant van je wagen,en wordt door de druk op je remsysteem (als je de rem intrapt)aangestuurd.
Als hij wel werkte voor het verversen ,is hij niet stuk,maar zit er nog een beetje lucht in,of de draadjes zitten los.
even controleren dus.
vr gr jos.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Mark » 01 apr 2005, 20:59

Ten Noorden van Amsterdam? www.ilbrink.com
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor JT » 01 apr 2005, 21:18

Beste Tim,

Laat je niet ontmoedigen.
Je valt in dezelfde val als ik, in den beginne.
Moderne garagisten schrijven de iets oudere techniek snel af.
Ik heb, ten onrechte blijkt achteraf, vermogens gestoken in het vervangen van onderdelen.
Probeer inderdaad een garagist te vinden die wel die "krakbakken" kan onderhouden.

Laat je niet ontmoedigen. De techniek wordt roestig, maar gaat zelden kapot!!

Als je zelf iets wilt doen, lees dan de opmerkingen en tips op dit forum, of vraag erom. De zoekfunctie op dit forum zorgt ervoor dat je af en toe op plaatsen op dit forum komt die je minder verwacht, maar wel de juiste info verschaft, zo niet, vragen stellen!

Groet, van iemand met toetsenbordhandjes, die tot 2 jaar geleden bang was om olie te verversen, maar die nu twee 504's heeft en komende vakantie waarschijnlijk 2500 km vol vertrouwen gaat rijden in een auto van 35 jaar oud, terwijl zijn vrouw dat in een moderne Peugeot gaat doen (hoezo gestoord)...
;-)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Jeetje » 01 apr 2005, 23:51

Dot4 remolie in zo'n oud systeem mikken, is ook niet verstandig. Daarmee sloop je je systeem (de remcilindertjes kunnen er niet tegen, de leidinkjes niet, etcetera, etcetera)... Dat wordt er bij de meeste garages echter wel gewoon ingemikt (of zelfs bijgemikt). Max Dot3!!!!

Dot3 versus Dot4, zie ook deze topic:
www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=938

Ennuuuuhhh... Welkom inderdaad!!! Wéér een J7 erbij! Super! Plaats eens wat fotootjes!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 02 apr 2005, 08:52

JT schreef:en komende vakantie waarschijnlijk 2500 km vol vertrouwen gaat rijden in een auto van 35 jaar oud, terwijl zijn vrouw dat in een moderne Peugeot gaat doen (hoezo gestoord)...
;-)

Het misverstand ligt op de loer, maar jij bent natuurlijk degene die gestoord is, prettig gestoord maar toch :wink:. Maar even serieus: wel een leuk vooruitzicht (of voorruitzicht, zo je wilt).
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor JT » 02 apr 2005, 09:56

Goudenleeuw schreef:Het misverstand ligt op de loer
Goeie, Mark, jij kent me al langer en kent mijn "humor". Dank voor het aanstippen!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor paragoensia » 02 apr 2005, 11:47

Hallo,

Bedankt voor alle reacties. Daar ben ik echt erg blij mee! Ik ga vandaag maar eens onder dat ding om naar die remschakelaar te kijken. Dat van die remolie dot 3 wist ik gelukkig. Dus dat moet goed gegaan zijn.

Die garage's ga ik maandag achteraan. Ik ga dit weekend even alle puntjes nalopen waarvan ik zelf denk dat ze niet zo netjes zijn.

De foto's komen nog.......

Gr,

Tim
Avatar gebruiker
paragoensia
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 01 apr 2005, 10:11

Berichtdoor paragoensia » 03 apr 2005, 12:58

Hallo,

Inmiddels even bezig geweest met de remlichtschakelaar. Hij werkt wel maar hij zit te ver weg. Ik moet met al mn kracht het rempedaal indrukken om remlicht te hebben(er zit overigens geen lucht in!). Weet iemand hier een "doe het zelf oplossing" voor?

gr,
Tim
Avatar gebruiker
paragoensia
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 01 apr 2005, 10:11

Berichtdoor paragoensia » 06 mei 2005, 10:08

Hallo,

Het is een mirakel, er is wat remvloestof uit het reservoir (staat nu precies tussen min en max)en ineens werken de remlichten ook weer. Inmiddels begin ik ook echt lol in te krijgen in het sleutelen. Ik heb nu de bak aan de achterkant wegggesloopt zodat er niet over gezeurd wordt met de apk .De apk komt nu steeds dichter bij, ik ben bijna "apk klaar". Althans ik ben op een punt aangekomen waarbij ik niet meer weet wat ik er zelf aan kan doen. De foto's komen nog maar eigenlijk wil ik haar dan eerst netjes hebben, verfje etc.

Iemand nog tips voor de apk? Ik ben zelf tegengekomen dat er nog al verschil tussen apk keurmeesters zit. Met mijn porsche 924 uit '79 ben ik net afgekeurd op een roestige remleiding. T valt allemaal best wel mee maarja na het schuren blijven er een paar dingetjes over dus dat moet vervangen. Kom ik later die dag bij een andere garage (die ook keuren) daar werd me verteld dat ze hem daarop niet zouden afkeuren (volgens ehh hunnie was het niks). Maar....daar zouden ze hem afkeuren op speling op de aandrijfas. Zijn de verschillen in keurmeesters zo groot? De apk eisen staan toch vast?

gr,
Tim

[/img]
Avatar gebruiker
paragoensia
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 01 apr 2005, 10:11

remlichten

Berichtdoor rovado » 09 jun 2005, 18:34

Mijn remlichten deden het plots ook niet meer. Ik ben eens onder de bus gaan liggen, heb de contactjes van het remlichtschakelaartje even schoon gekrabt, beetje siliconenspray achteraf, terug monteren en.... het werkt weer perfect.
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten