lekkage open dak 404 1973

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

lekkage open dak 404 1973

Berichtdoor gerspee » 05 apr 2005, 16:32

Heb lekkage uit mijn dak . De afvoergootjes zijn verstopt . Wie weet waar deze uitkomen ? Heb zo'n idee dat ze dicht gemaakt zijn . En wat is de beste manier van ontstoppen en waarmee ?

Mvg Ger
gerspee
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 06 maart 2005, 18:45

Re: lekkage open dak 404 1973

Berichtdoor Niek020 » 05 apr 2005, 17:27

gerspee schreef:Heb lekkage uit mijn dak . De afvoergootjes zijn verstopt . Wie weet waar deze uitkomen ? De Afvoergootjes komen uit,achter de scharnieren van de portieren,daar moet,aan iedere kant een gat zitten. Heb zo'n idee dat ze dicht gemaakt zijn .Ik hoop niet dat ze dicht gemaakt zijn!!dat houdt in dat de ijzeren afvoerbuizen verwijderd(verrot)zijn En wat is de beste manier van ontstoppen en waarmee ?

Mvg Ger
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor mance » 22 jun 2005, 22:30

Er zijn, volgens mij, behalve de afvoergootjes aan de voorkant, nog 2 afvoeren langs achter die via rubber slangen uitmonden tussen de ronding van het wielhuis en de binnen zijde van het spatbord, in de koffer. Deze zijn doorgaans nog in goede staat, in tegenstelling tot die aan de voorzijde. Wat nogal eens gedaan wordt: de aflopen vooraan grondig afstoppen en deze achteraan regelmatig controleren op goede werking. Meestal zijn de leidingen vooraan afgerot en moeilijk te herstellen.
mance
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 jun 2005, 22:20

Lekkage open dak 404

Berichtdoor Peter van den Bosch » 24 aug 2005, 20:01

Hoi.
Ik heb nog geen lekkage gehad door het schuifdak. Maar ik heb wel geprobeerd de afvoeren schoon te maken. Eerst heb ik het geprobeerd met een stuk koperdraad (stroomdraad), maar ik kwam het bochtje niet om, toen heb ik er met de compressor gewoon lucht door geblazen. Ik stond er verstelt van wat voor troep eruit kwam.

Succes, groetje: Peter. :wink:
Avatar gebruiker
Peter van den Bosch
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Oudheusden

afvoer regenwater schuifdak

Berichtdoor doehetzelver zonder tijd » 03 jun 2008, 17:50

Hallo,

Wie weet hoe de waterafvoer uit de schuifdak-goot VOOR precies geconstrueerd is?

Is het een buis die vanaf het schuifdak door de voorruitstijl naar beneden loopt en dan onder de voorruit naar buiten komt, of is het eerst een buis, daarna een 'stalen bak' en dan aan het eind weer een eindje buis?

Als ik water in de schuifdakrand giet en ik stop de afvoer aan het eind dicht, dan drupt er op zeker moment water uit het dashboard. Je ziet het uit de carrosserie komen op het punt waar de afvoer een bocht maakt om buiten de carrosserie uit te komen (achter het voorspatbord).

Mijn vraag is dus: kan ik de carrosserie dichtstoppen met kit op de plek waar ik er water uit zie druppelen (en is daarmee de 'bak' waardoor het water afgevoerd wordt hersteld), of zoekt het water zich dan een weg naar andere delen van de carrosserie omdat er een doorlopende buis is die wsch. gescheurd is oid??

En als het laatste het geval is, is dat dan te repareren? Door er een nieuwe flexibele buis doorheen te trekken oid?

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden. De auto staat op dit moment bij een lasbedrijf en de voorruit is er uit, waardoor we er nu misschien vrij simpel iets aan kunnen doen...

Auke Schouwstra
'Verzamel geen schatten voor u op de aarde, waar mot en roest ze verderven, (...) maar verzamel schatten voor u in de hemel, waar geen mot of roest ze verderft.'
(Aldus Jezus Christus in de Bijbel, evangelie van Mattheüs, h.6 vers 19-21)
doehetzelver zonder tijd
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 18 aug 2005, 16:01
Woonplaats: Baarn

lekkage 404 dak

Berichtdoor wilfrid » 25 jun 2008, 08:22

Bij de auto die ik aan het restaureren ben heb ik het hele afvoersysteem gezien. De schuifdakbak is aan de voorkant via korte rubber slangetjes aangesloten op twee buizen die van de dakrand helemaal doorlopen tot de opening tussen deur en spatbord. De bijna 90 graden bocht ergens onderaan de A stijl is vaak het probleem omdat daar verstoppingen optreden en de buizen uiteindelijk daar doorroesten. Dan loopt het water de auto in. Er is dus één doorlopende buis per kant geen goot.

Repareren van de buizen kan eventueel met 2 componenten kneedmetaal. Ik ga ervan uit dat de lekkage in die bedoelde bocht optreedt en niet zeer ernstig is (grote gaten). In elk geval zul je dan op de rug in een vrij onaangename positie te werk moeten en mischien de stoelen eruit. (Die zitten er bij mij nog niet in).

Aan de achterkant van de schuifdakbak worden direkt rubberslangen bevestigd die helemaal doorlopen en achter de wielkast (via de binnenkant) naar buiten treden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik heb zelf nog een 404 met dat zelfde probleem dus ik ga het ook proberen.

Groet Wilfrid
404 1961 turquoise 1006
404 1966 (van mijn vrouw) eau vive 1146
404 1960 rouge tango 1005
504 break 1973 beige metallic 1333
504 break Dangel 1984, nu nog wit nr.?
404 trapauto turquoise 1006
citroen id 19B bordeaux
wilfrid
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 11 nov 2006, 23:05
Woonplaats: wageningen

lekkage 404 dak

Berichtdoor wilfrid » 25 jun 2008, 08:28

Dag Auke, nog vergeten te zeggen dat je de zijpanelen bij de voeten waar vaak ook luidsprekers gemonteerd zijn weg moet halen en eventueel andere zaken zodat je je hoofd daar heen kunt manouvreren om dan naar boven de kijken achter het schot. In feite kijk je dan in de A-stijl omhoog en zie je de afvoerbuis ter plekke van de bocht.

Succes mocht dit niet al te laat zijn. Maar repareren kan ook wel na het spuiten.

Wilfrid
404 1961 turquoise 1006
404 1966 (van mijn vrouw) eau vive 1146
404 1960 rouge tango 1005
504 break 1973 beige metallic 1333
504 break Dangel 1984, nu nog wit nr.?
404 trapauto turquoise 1006
citroen id 19B bordeaux
wilfrid
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 11 nov 2006, 23:05
Woonplaats: wageningen

Berichtdoor doehetzelver zonder tijd » 25 jun 2008, 10:33

Beste Wilfrid,

Dank voor je reactie. Ik ga proberen ondersteboven in mijn auto te ontdekken of ik die buis kan zien.

Ik heb een tussenoplossing bedacht die misschien ook anderen kan helpen: ik heb bij een aquariumhandel een stuk slang gekocht met een doorsnee van 12 mm. Die heb ik ingesmeerd met groene zeep en gekoppeld aan een ijzerdraad. Op die manier heb ik de slang door de bestaande schuifdakafvoer getrokken. Daarna heb ik de opening bij het schuifdak rond de slang dichtgesmeerd met flexibele plamuur zodat het water alleen door de slang weg kan lopen.

Ik moet zeggen dat ik nog geen emmer water over het dak gegooid heb om het te testen, maar ik denk wel dat dit werkt.
'Verzamel geen schatten voor u op de aarde, waar mot en roest ze verderven, (...) maar verzamel schatten voor u in de hemel, waar geen mot of roest ze verderft.'
(Aldus Jezus Christus in de Bijbel, evangelie van Mattheüs, h.6 vers 19-21)
doehetzelver zonder tijd
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 18 aug 2005, 16:01
Woonplaats: Baarn


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten