gloeipluggen er uit en starten maar..
zonder gloeipluggen dus he. ff een minutje starten.
en de gloeipluggen er weer in. kijken of ie loopt..
wie niet waagt wie niet wint he..
Als ie lopend ten onder is gegaan is de kan vrij groot dat het ook echt is afgelopen.
Hoogst waarschijnlijk kromme drijfstangen, want water kun je niet comprimeren...
Denk wel dat het veel werk is om dat te repareren, maar het ombouwen van een normale 1,9 diesel naar een turbo is ongerveer net zoveel werk denk ik. :)
Je zou van de turbo de cilinder kop in zijn geheel kunnen overbouwen + de dieselpomp, en het uilaatspruitstuk incsief de turbo.
Denk dat je dan ook al het compressie verhaal te pakken hebt, alhoewel dit ook kan door kortere drijfstangen.. ??
Dus het kan maar het is veel werk, het belangrijkste is te achterhalen hoe de lagere compresie van de turbo diesel 1.9 word geraliseerd, of door een andere cilinderkop (zo ja kun je de turbo kop uitwisselen), of door andere drijfstangen...