door Yves » 19 apr 2005, 14:29
Ik weet uit evaring(25 jaar Peugeot monteur in Z-Fr) dat versnellingsbakken van een 504 zelden of nooit kapot gaan, zelfs niet als er bijna geen druppel olie inzit of als zij na 25jr of meer en met 300.000km op de teller of meer helemaal nooit ververst zijn.
Dus daar zou ik me maar niet al te sappel om maken.
In een 76-er V6 carburatie zit standaard een 4-bak.
De snelheidsmeters zelf hebben af en toe ook het manco van te weinig aangeven, vervangen hiervan is peanuts, de kabel kan ook voor afwijking zorgen.
Een cabriolet of coupe V6 heeft wel wat meer uitstraling en klasse zijn er veel minder van gemaakt,waren bovendien ook een stuk duurder, hebben i.g.s meer waarde,daarnaast wat meer pk's en vermogen, bovendien in 76 ook al stuurbekrachtiging als ik het wel heb.
Mijn eigen recentelijk aangeschafte 604 vertoont overigens dezelfde kuren(afwijkende snelheidsmeter), nou niet bepaald een ernstige storing of manco, dat lost een beetje vakman snel voor je op.
Gr,
Yves
Ben Peugeot fanaat in hart en nieren en rijd al zo''n 26 jaar oldtimers, voornamelijk peugeot 404 en 504 heb vroeger ook wel Renault en Simca gereden.
Nu ook weer in het bezit van een Renault 16Tx en Citroën Pallas half automaat