Nuttige info over poetsmethodes

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Nuttige info over poetsmethodes

Berichtdoor M. van der Meulen » 28 maart 2010, 22:07

In aanloop naar de meeting in Lisse volgende maand wil ik de 104 er piekfijn uit laten zien, en daarvoor heb ik via de zoekknop tips gezocht om het lakwerk onderhanden te nemen, maar zonder succes.

Probleem is dit: vooral op de horizontale vlakken als dak en motorkap zitten donkere vlekken van een eerder gebruikte wax, en ook ingetrokken druppels. Met een D2 caravan/boot cleaner heb ik vandaag het middendeel van de motorkap en de paravan nat ingewreven en met een droge doek gepolijst. De donkere vegen zijn nu wel weg, maar niet de vloeistofplekjes. Op de laatste foto zie je ze als lichte plekjes op de rechterkant van de kap, in het middendeel zie je ze head-on niet echt zitten, maar wel als je er met tegenlicht schuin overheen kijkt. Wie heeft er tips, en zouden deze in een sticky onder dit forum bijeen kunnen worden gebracht, mocht dit elders nog niet al gedaan zijn? Groeten, M.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Harrie » 28 maart 2010, 22:26

Dat mag wel eens gepolished worden..
Dan haal je er dus een paar micron af.
Dat kan met middelen van Meguairs, ook zachte varianten van Commandant, of met 3M Finesse-It.
De laatste is mijn favoriet. Dat polysten moet met een redelijk harde poetspad van 3M, op een speciale klit-houder,
in een hoogtoerige luchttol of boormachine. Daarbij nooit op een plek blijven poetsen vanwege verbranding door warmte-ontwikkeling.
Met heen en weer gaande of roterende bewegingen kun je zo polysten.
Nadien stevig afnemen met zachte poetsdoeken, en daarna meteen in de wax zetten.
Meguairs heeft er een compleet programma voor, en ook een Zwitsers merk waarvan ik de naam even kwijt ben,
maar ja, dan moet je niet schrikken van de prijs.. :shock:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor M. van der Meulen » 28 maart 2010, 22:35

Merci! Ik vermoed dat ook na een intensieve behandeling met genoemde middelen en gereedschap dak en motorkap niet zo glad en op kleur blijven als de zijkanten, dus verschil zal wel enigszins zichtbaar blijven. Vind ik bij originele lak van 32 jaar ook niet zo erg, maar zoals-tie er nu bijstaat is nogal treurig, terwijl ik graag het perlé-effect zou terugtoveren. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor eri©on » 29 maart 2010, 19:23

Je bedoeld waarschijnlijk Swissvax Harrie.
Wat betreft die boormachine :shock: , pas daar mee op!, gebruik dan een roterend exentrisch schuurmachine (bosch PEX), daarmee verbrand je de lak niet zo snel.
Wil je echt roterend werk, laat dit aan de vakman over!.

M. van der Meulen schreef:Merci! Ik vermoed dat ook na een intensieve behandeling met genoemde middelen en gereedschap dak en motorkap niet zo glad en op kleur blijven als de zijkanten.


Beste M, er is nog heel veel te halen op je motorkapje.
De kleur zal iets donkerder worden en de lak een stuk gladder.
Al betwijfel ik of er iets aan de vlekjes te doen is.
Waarschijnlijk zijn deze door de blanke lak gedrongen.

Meguirs is een merk, maar er zijn ook betaalbare (goede) producten.
Als je er wat meer van wil weten, of hoe je het best kan polijsten mag je me een pm sturen.

Ik weet zeker dat je kapje nog een heel eind kan opknappen
Jammer dat je niet in de buurt woont, ik krijg kriebels :mrgreen: :wink:
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Berichtdoor M. van der Meulen » 30 maart 2010, 17:50

@Ericon,

Die kriebels zullen snel over zijn als je onderstaande foto's ziet vrees ik :roll: Onder het chroom-embleem zit onbehandelde lak welke ook niet is aangetast door zonlicht. Ik heb geprobeerd de beste camerapositie te vinden om het zichtbaar te maken, daarbij eentje mét en eentje zonder flits.

De lichte plekken die je ziet zijn gewoon beschadigingen overigens. De kap is nu schoongepolijst, en ongeveer eenderde van het dak aan de rechterkant. Daarmee zijn de grauwe vegen verdwenen, maar niet de ingewerkte druppelplekjes. Ik vermoed verder dat op de meest horizontale delen als motorkap, dak en bovenkant van het portierplaatwerk de verweerde blanke laklaag grootstendeels afgesleten/gepoetst is, want op geen enkele plek krijg ik nu de diepe glans terug zoals onder het 104-embleem. Daar glimt-ie nog als een spiegel. Of ben ik nou iets te pessimistisch? Groet, M.

Afbeelding

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor jurgen » 30 maart 2010, 19:54

voor een diepe glans ben je al bijna verplicht van met een roterende polijstmachine met de goede producten en pads te werken. Daarna zal je met een exentrische machine nog een keer moeten nabehandelen om de werking van de rotary volledig te laten verdwijnen. En steeds afwerken met een verzegelend product om de lak voldoende te beschermen tegen de elementen.
En als het je kan geruststellen: ik heb al veel erger gezien dan dit en dat is toch allemaal mooi goed gekomen :wink:

Voor machinaal te polijsten kan je gebruik maken van de producten van 3M. Heel betaalbaar en die hebben voor elk soort van beschadiging wel een product. Als verzegeling kan je dan wel weer iets van meguiars gebruiken of een ander alternatief, zolang het maar een waxlaag op de lak legt.
Avatar gebruiker
jurgen
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 jul 2009, 11:14
Woonplaats: België

Berichtdoor M. van der Meulen » 30 maart 2010, 21:15

Dus, er is nog hoop aleer ik verval in een complete lakbeurt :o :D Gelukkig maar, en ik ga dus ook snel zoeken naar de goede spullen. Tot dusver was het härtester Knochenarbeit om de hele wagen te bevrijden van z'n lelijke grauwsluier. Vanavond heb ik het dak afgemaakt, het kofferdeksel, en nu ik toch bezig was ook maar meteen de beide zijkanten. Zou me niks verbazen als ik morgenochtend spieren heb als Schwarzenegger 8) Alleen nog opwrijven en als laatste met ruim water afspoelen en afdrogen. Daarna is het tijd voor iets professionelers. Bedankt voor de tips allemaal, ik hoop binnenkort het glanzende resultaat met wat foto's te onderstrepen :!: Groeten, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Harrie » 30 maart 2010, 22:10

M. van der Meulen schreef:Alleen nog opwrijven en als laatste met ruim water afspoelen en afdrogen. Daarna is het tijd voor iets professionelers. Groeten, M.
heb je de polish niet meteen goed uitgepoetst / verwijderd?
Dan kun je een lelijk resultaat krijgen. En geen water :!: :!: dan krijg je onherstelbare kalkvlekken die diep in de schrale lak trekken :!:
Op de schrale, gepolijste lak meteen goede wax zetten.
Ik had goede resultaten met TurtleWax Excalibur ( niet meer leverbaar ), nu met wax van SONAX.
Gisteren lelijke, diepe krasjes in de motorkap v.d. 406 gepolisht met 3M Finesse-It, daarna Sonax wax, is nu alsof het vers gespoten is. 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor M. van der Meulen » 31 maart 2010, 21:31

Dat afspoelen wordt geadviseerd op de gebruiksaanwijzing. Heb ik nu wegens tijdgebrek wat uitgesteld omdat de wagen toch in de garage staat. Meteen uitpoetsen doe ik altijd wel met een poetswax, en niet te veel m2 tegelijk, omdat dit in mijn ervaring vaak wat vettig is. De opgedroogde D2 cleaner is net krijt, dat onder het opwrijven de polijstende werking heeft. Wat nu het lelijkst wordt zijn b.v. de ruitrubbers, die zal ik naderhand nog eens schoonmaken en met iets van vaseline invetten denk ik.

Over het effect ben ik bepaald niet ontevreden, op de foto's zie je de staat alvorens er met de aanbevolen middelen en gereedschap op los te gaan. De grauwe laag is helemaal weg, de zijkanten glanzend, het dak vertoont een satijn-achtige glans, en is nu mooier dan ik het ooit gezien heb. Motorkap is iets minder, waarschijnlijk te wijten aan de warmteproductie van de motor. Lak is nog een beetje vlekkerig, hopelijk wordt deze straks net zo mooi egaal als het dak. Groet, M.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Harrie » 31 maart 2010, 23:29

als je tóch met water wilt werken ( wat ik ABSOLUUT afraad, en complete onzin vind ! ) , neem dan gedestilleerd water uit fles.
kost weinig in de supermarkt. grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor jurgen » 01 apr 2010, 11:41

voor de rubbers had je jezelf heel wat werk kunnen uitsparen: gewoon afplakken met de blauwe schildersplakband die je kan vinden in elke doe-het-zelf zaak

voor de motorkap zal je toch machinaal moeten gaan. Wil je dit zelf doen dan kan je opteren voor één van die goedkopere poetsmachines die je met twee handen moet vasthouden en ongeveer 30€ kosten. Geen professioneel stuk natuurlijk maar wel een heel pak efficiënter dan polijsten met de hand.
Avatar gebruiker
jurgen
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 jul 2009, 11:14
Woonplaats: België

Berichtdoor M. van der Meulen » 01 apr 2010, 17:14

Met dit resultaat ga ik zéker niet meer met water werken, en de 104 blijft voorlopig mooi in de garage, want dit was al pokkewerk genoeg :wink: Kalkvlekken zit ik niet op te wachten. De Ami staat nu onder de kap, dus ik heb alle ruimte eraan te werken. Ik moet tevens nog met de rechter koplamp bezig, op één plek onderaan laat de kit los, dus condens op de lens, en risico dat de spiegel gaat verkleuren.

Vreemdgenoeg zijn sommige delen van de ruitrubbers mooi glad, andere, vooral de benedenhoeken, weer heel ruw, van kalk of inwerking van algen vermoed ik. Bij een forumtopic over het reinigen van rubbers worden hierover nog tips genoemd.

Morgenmiddag begint om 14.00u in Groningen de Paasweekend Oldtimerbeurs, na het werk wil ik daar bij diverse stands ook nog m'n licht opsteken v.w.b. poetsmiddelen en gereedschap. Tuurlijk ook snuffellen naar onderdelen voor de 104 en de Ami, nu ik er toch ben. Mocht ik niet slagen dan zit in Groningen ook nog de AVA, een Brezan en de Lasaulec, met goede spullen verwacht ik. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor mars406 » 07 apr 2011, 19:45

Ik ben van plan een poetsmachine aan te schaffen en zie ook hierbij verschillende 'inpoets schuimschijven'..... zacht, middel en hard,
Wanneer gebruik je welk soort?

Wie heeft evt. tips tbv aanschaf van zo'n machine?
Op internet geeft bijv. de Einhell BT-PO1100E goede resultaten. Het is een vrij lichte haakse poetsmachine van 1100 Watt.
Groet,
Marcel
205 1.4 Generation 1998 blauw
306 1.8 Cabriolet Roland Garros 1996
406 2.2 GTX BREAK 2001 zwart
......en een Fiat 500F( 1e serie) uit 1965 ( 18 PK)
mars406
 
Berichten: 511
Geregistreerd: 16 apr 2007, 19:57
Woonplaats: Doesburg

Berichtdoor chr. » 07 apr 2011, 21:02

[quote="mars406"
Ik ben van plan een poetsmachine aan te schaffen
Wie heeft evt. tips tbv aanschaf van zo'n machine?
Op internet geeft bijv. de Einhell BT-PO1100E goede resultaten. Het is een vrij lichte haakse poetsmachine van 1100 Watt.
Groet,
Marcel[/quote]

Let ook op het aantal toeren wat de machine heeft en ook handig als je te toeren kan regelen.
Maar dan ga je gauw weer naar een hogere prijsklasse.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor eri©on » 07 apr 2011, 23:00

mars406 schreef:Ik ben van plan een poetsmachine aan te schaffen en zie ook hierbij verschillende 'inpoets schuimschijven'..... zacht, middel en hard,
Wanneer gebruik je welk soort?

Wie heeft evt. tips tbv aanschaf van zo'n machine?
Op internet geeft bijv. de Einhell BT-PO1100E goede resultaten. Het is een vrij lichte haakse poetsmachine van 1100 Watt.
Groet,
Marcel



Laat het idee van de BT-Po1100e asjeblief gaan, als je pas begint kun je met deze machine je lak ernstig beschadigen!.

Nogmaals, als je machinaal wil gaan polijsten begin dan met een roterend exentrische schuurmachine van 125mm.
Door de beweging van deze machine reduceer je de warmteontwikkeling en hologrammen aanzienlijk.
Als je een hele auto moet doen is zo'n machine veel beter hanteerbaar / beheersbaar met de nadruk op het laatste.
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Re:

Berichtdoor Break-Rider » 27 mei 2011, 11:18

Harrie schreef:Dat mag wel eens gepolished worden..
Dan haal je er dus een paar micron af.
Dat kan met middelen van Meguairs, ook zachte varianten van Commandant, of met 3M Finesse-It.
De laatste is mijn favoriet. Dat polysten moet met een redelijk harde poetspad van 3M, op een speciale klit-houder,
in een hoogtoerige luchttol of boormachine. Daarbij nooit op een plek blijven poetsen vanwege verbranding door warmte-ontwikkeling.
Met heen en weer gaande of roterende bewegingen kun je zo polysten.
Nadien stevig afnemen met zachte poetsdoeken, en daarna meteen in de wax zetten.
Meguairs heeft er een compleet programma voor, en ook een Zwitsers merk waarvan ik de naam even kwijt ben,
maar ja, dan moet je niet schrikken van de prijs.. :shock:
grt, Harrie


Harrie, ik zou als ik jouw was die boortol vervangen voor een accuboor omdat die lager in zijn toeren zit.
beter nog, bij KIJKSHOP verkopen een poetstol. Een soort haakse slijper die veel lager in zijn toeren zit. Als je die gebruikt met acrylpasta krijg je volgens mij een mooier eindresultaat met minder risico op het verbranden van de lak.
Nu kan metallic wel ff wat meer als gewone lak, maar ik zou toch niet snel met een electrische boortol aan de gang gaan.

Ik ben jaren autopoetser geweest bij VW(helemaal voor op cursus geweest bij importeur PON), later overgegaan naar monteur, en daar gebruikte wij exact zo'n poetstol. Werkte fabelachtig, maar het is wel secuur werk om er voor te zorgen dat je geen "banen" gaat trekken.

Voor zwarte rubbers en kunststof delen check:
viewtopic.php?f=47&t=18428
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Nuttige info over poetsmethodes

Berichtdoor EH Autoservice » 29 mei 2011, 18:08

Dual action poetsmachine , de DAP .

Dat is voor een beginner de absolute top !
Verder zweer ik bij producten van Poorboy's World .

Overtuig jezelf , kijk eens op Carclean.nl , en begin eens het forum daar te elzen , dan ben je voorlopig nog niet klaar :lol:

Wordt je wel heel wijs van , dat is handig om tot een juiste keuze en vervolgens een goed resultaat te komen ......

Als je nog beter van start wil gaan , dan doe je een workshop bij Carclean.nl :wink:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Nuttige info over poetsmethodes

Berichtdoor Break-Rider » 09 jun 2011, 11:09

Ik denk dat je op zich goede resultaten kunt behalen met poetsen, ongeacht met welke middelen je werkt qua merk. Meest belangrijke is dat secuur werkt, geen haast hebt, en pas tevreden bent als je auto staat te glimmen als een spiegel.
Ook met de hand kun je prima resultaten behalen, als je maar rustig aan werkt. Het is alleen wel erg arbeidsintensief en soms zelfs zwaar, maar de resultaten kunnen het waard zijn.

Waar ik vroeger mee werkte qua merk weet ik niet, dat kwam gewoon in 25 liter vaten vanaf de importeur en er stond alleen maar VAG op, en wat er in zat. Acrylpasta (voor de poetstol), Polish, kunststof reiniger, rubber reiniger, bekledingsreiniger etc.
Wel heb ik (stiekem) een paar keer een flesje gevuld met het 1 of het ander voor eigen gebruik, of voor een goede klant :D
Mocht eigenlijk niet, maar dat maakte het juist weer leuk :mrgreen:
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Nuttige info over poetsmethodes

Berichtdoor eri©on » 10 jun 2011, 16:13

EH Autoservice schreef:Dual action poetsmachine , de DAP .

Dat is voor een beginner de absolute top !
Verder zweer ik bij producten van Poorboy's World .

Overtuig jezelf , kijk eens op Carclean.nl , en begin eens het forum daar te elzen , dan ben je voorlopig nog niet klaar :lol:

Wordt je wel heel wijs van , dat is handig om tot een juiste keuze en vervolgens een goed resultaat te komen ......

Als je nog beter van start wil gaan , dan doe je een workshop bij Carclean.nl :wink:


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten!
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Re: Nuttige info over poetsmethodes

Berichtdoor René van M. » 08 sep 2011, 21:18

Ik heb een 1/2 blik Commedant 4 gekregen,kan ik deze met een poetspad en een oranje Bosch handschuurmachine combineren voor het verwijderen van oude waxlagen? Ik kwam erachter nadat ik een nieuwe stuggere spons had gebruikt. Zag allemaal vlekken onstaan van vuil en zag de oude lak weer.
Je bent lekkerder in een Peugeot

504GL 1976
Avatar gebruiker
René van M.
 
Berichten: 482
Geregistreerd: 25 jan 2010, 21:35
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant

Re: Nuttige info over poetsmethodes

Berichtdoor Harrie » 09 sep 2011, 00:05

Commadant 4 is wel erg grof, dus alleen voor ernstige situaties
met een machine poets je i.c.m. C4 zó door de lak heen :!: :!: :!: :!:

NIET DOEN dus !
C4 kan met de hand, plekje polijsten, meer niet.

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Nuttige info over poetsmethodes

Berichtdoor René van M. » 10 sep 2011, 11:27

Harrie schreef:Commadant 4 is wel erg grof, dus alleen voor ernstige situaties
met een machine poets je i.c.m. C4 zó door de lak heen :!: :!: :!: :!:

NIET DOEN dus !
C4 kan met de hand, plekje polijsten, meer niet.

grt, Harrie


Bedankt, ga ik iets anders kopen wat wel veilig is voor m'n 504GL :wink:
Je bent lekkerder in een Peugeot

504GL 1976
Avatar gebruiker
René van M.
 
Berichten: 482
Geregistreerd: 25 jan 2010, 21:35
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant

Re: Nuttige info over poetsmethodes

Berichtdoor René van M. » 13 sep 2011, 20:52

Ik heb van Auto GYM een hele lichte polijstpoets met wax in één gekocht.
De lak is heel mooi wit en glad geworden. Echt een aanrader als C4 te grof voor uw auto is.
Je bent lekkerder in een Peugeot

504GL 1976
Avatar gebruiker
René van M.
 
Berichten: 482
Geregistreerd: 25 jan 2010, 21:35
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant

Re: Nuttige info over poetsmethodes

Berichtdoor EH Autoservice » 14 sep 2011, 09:35

Kijken jullie hier wel eens :

www.carclean.nl

Daar wordt je wijzer van !!!
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Nuttige info over poetsmethodes

Berichtdoor jurgen » 16 sep 2011, 11:43

sinds kort via hun een dap900 en bijhorende pads, producten en dergelijke rijker

Ik had al een makita rotary polijstmachine, maar daar krijg je geen swirls mee uit de zachte peugeot lak. Iets waar de dap wel in uitblinkt (letterlijk en figuurlijk dus).

Net een detailsessie achter de rug met de swift van de schoonzuster en ik moet zeggen dat die nu mooi staat te blinken. Mag ook wel na 6 verschillende passes (met telkens een verschillende pad die elke keer minder hard waren met bijhorend product) met de twee machines. Laatste twee lagen waren een glaze om de lak te voeden en een sealant om de lak nu terug degelijk te beschermen.
Avatar gebruiker
jurgen
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 jul 2009, 11:14
Woonplaats: België


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten