Verschil in benzine/autogas

Over loodhoudende of loodvrije benzines, octaangetal, loodvervangers, LPG, diesel, PPO, motor-, versnellingsbak- en andere olie.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Verschil in benzine/autogas

Berichtdoor Jerroen » 07 maart 2005, 20:35

Tja vroeg ik me zo af: zit er nu daad werkelijk verschil in de verschillende brandstoffen, en dan met name autogas want dat tank ik zelf voor mijn 504.

Autogas:
Ik hoor verhalen dat daar zeker verschil in zit en een goede zou BK autogas zijn? Normaliter tank ik BK en nu LP ik heb geen verschil kunnen merken. Mijn oom zweert bij BK...

Benzine:
De dame van de Total (ook al zo iemand waar je op kunt vertrouwen) zei dat de ANWB beweerd dat de benzine bij de "goedkopere" tankstations (Tamoil, Tango) slechter is door de toevoegingen en dat de ANWB daar meer problemen mee ondervindt...

Is dat zo?
Laatst bijgewerkt door Jerroen op 07 maart 2005, 20:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor knutsul » 07 maart 2005, 20:39

om even iets te zeggen over de benzine, tango is gewoon van Q8 dus die kwaliteit is volgens mij hetzelfde.

En ja over gas heb ik een eigen mening, en die luidt "gas is om op te koken"
maar die mening valt bij sommige mensen verkeert. :-| :mrgreen:
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Verschillen in benzinesoorten en andere brandstoffen.

Berichtdoor Pininfarina504 » 23 apr 2005, 08:22

Zolang de motor niet pingelt op benzine gaat ie goed.
Op lpg rijden is een ander verhaal: de ontbrandingstemperatuur en verbrandingstemperatuur is hoger, lpg is heel schraal veel schraler dan welke benzine soort ook. Bij een Peugeot 104, 204, 304, 404, 504 verbranden en vergruizen de klepzetels een beetje, na 50.000km zelfs bij regelmatig stellen is het gedaan.

Iemand uit Tilburg heeft enkele maanden geleden een 504GLD van me gekocht hij rijdt 50% slaolie 50% diesel, gaat heel goed.
Kijk voor meer op: www.fmso.de

Ben zelf van 1956 heb de omschakelingen, aanpassingen en veranderingen wel meegemaakt. Toen ik 14 was experimenteerde ik al met brommers op petroleum laten rijden.Moest je eerst wel even op benzine starten overigens.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen


Keer terug naar Brandstoffen en smeermiddelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten