wat info over mijn 'nieuwe' aanwinst

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

wat info over mijn 'nieuwe' aanwinst

Berichtdoor rovado » 23 mei 2005, 11:16

Ik heb mij een goede maand geleden laten verleiden om nog een tweede J7 te kopen, eentje met schuifdeuren voor en aan de zijkant en een frietklep van achter, uit het jaar 74.
Rijden, remmen en schakelen is geen probleem, de 'carroesterie' is echter op sommige plekken dramatisch...
De bus is geheel kaal en wat er nog inzat hebben we er gisteren uit gesloopt.
Gisteren begonnen met een gat in de bodem te slijpen en de dorpel links achter, hetgeen ervan over was, eruit geslepen. Het ziet er nu al wel wat beter uit op die plaats, maar nu moeten we het natuurlijk wel weer mooi namaken en erin lassen.
Ik zal later nog wel wat foto's plaatsen.
De vorige eigenaar was begonnen met restaureren, door er polyester op te smeren, dat ben ik er nu allemaal aan het afslijpen, want ik wil de gaten mooi lassen, zodat de bus weer helemaal in orde is.
Misschien een beetje te ambitieus... Gelukkig heb ik een rijdende J7 die in redelijk goede staat verkeerd, ondanks dat hij dit jaar buiten gestaan heeft. :oops:
Ik hoop dat de bus over 2j weer in orde is, dan doe ik mijn huidige weg en hou ik de gerestaureerde. Als ik ondertussen niet ontmoedigd raak door de veeele slechte plekken. Gelukkig word ik geholpen door een
vriend van mij, zo leren we weer van alles bij, mooi lassen bijvoorbeeld.
groet Rogier
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Jeetje » 23 mei 2005, 11:23

Klinkt als een behoorlijk project!

Een volledig kale bus opknappen is volgens mij nog wel te doen, al is enig creatief laswerk wel vereist, vrees ik...

Heel veel succes met de 'roestauratie' en plaats even wat fotootjes...

(niet alleen van deze nieuwe aanwinst, maar ook van de voortgang van de restauratie! :wink: )
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

enkele foto's

Berichtdoor rovado » 23 mei 2005, 13:54

Afbeelding
Dit is hem dan, de vorige eigenaar is vooraan begonnen.

Afbeelding
Hij heeft tenminste wel een schuifdeur...

Afbeelding
Dit is denk ik de kant waar het meeste werk in gaat zitten.
Het dak ga ik eraf halen en vervangen door een verhoogddak, dat ga ik dus niet meer herstellen denk ik.


tot zover de bus vlak na de aanschaf. PS de nummerplaat klopt niet, want die is van mijn andere bus( had ik even vervangen wegens het verplaatsen)
Zoals je kunt zien verkeerd hij in kritieke toestand...


Afbeelding
linker achterdorpel, voordat de staalborstel erover gaat

Afbeelding
na het opschuren kregen we reeds beter zicht op de zaak.

Afbeelding
Hier is de bodem er al voor eenstuk uit en de dorpel weg.

Afbeelding
Zie hier het te dupliceren stuk staal, of toch een der stukken

Afbeelding
Nog een plaatje vanuit de bus, nog voordat we een deel van het spatbord weggeslepen hebben.


Afbeelding
Nog even een overzichtsfoto


Zoals jullie kunnen zien is er een hoop werk aan de winkel, ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen
Rogier
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Jeetje » 23 mei 2005, 14:26

Tja... Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar dit is inderdaad wat mij betreft de mooiste uitvoering: schuifdeuren aan de voorzijde, een schuifdeur aan de zijkant en een patatluik aan de achterkant.... :wink:

De drie even grote raampjes achter elkaar aan de zijkant (in de deur, en twee in het achtervlak) vind ik wel een geinig gezicht! :-)

Mocht je trouwens passende ramen voor achterin (de zijkanten) zoeken (gelaagd glas) die precies in de uitsparingen in het plaatwerk passen, dan heb ik er nog 2 staan (voor links en rechts). :wink: Ik zie dat er links een caravanraam zit (dat open kan, naar ik aanneem)... Hándig! Dat zou ik laten zitten! :wink:

Ik vind het een spannende onderneming, hoor!

De voorzijde ziet er best knap uit op de foto... Is dat ook zo, of moet daar nog wat aan gebeuren?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Gilletti » 23 mei 2005, 20:40

Leuk project. :D
Veel succes en hou ons op de hoogte!
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor 404 » 23 mei 2005, 22:39

Niet opgeven hoor! Als hij eenmaal af is is alles goed... (eigen ervaring) :P :lol: Veel succes!
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor rovado » 24 mei 2005, 00:29

De voorkant lijkt redelijk te zijn, daar ga ik mij voorlopig dus ook niet mee bezighouden. Dat van die ramen is vriendelijk aangeboden van je Jeetje, maar ik denk dat ik die zo ga laten ( maar ja je weet nooit..)

Morgen krijg ik een lascursus van iemand die ook een half automaat heeft en er zeer goed mee kan lassen (Vespa-scooters, kasten, meubels enz) Dus hopelijk gaat het dan beter dan het oefenwerk van afgelopen zondag, we zijn wel zo verstandig geweest om het te oefenen met 2 losse stukken staal ipv op de auto.
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor jesse » 24 mei 2005, 10:48

Leuk project!

Leuke J7!
Het ziet er allemaal nog niet zo ernstig uit toch! Daar is een leuke bus van te maken.

Zet hem op! 8)
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten