Dat hadden wij met ons vorig campertje (Q-bus) ook...
Die auto was van 1969 en had voor Peugeot dienst gedaan als ambulance die op bedrijfsautotentoonstellingen had gestaan. Daarna heeft het nog 2 jaar (!) geduurd voordat de auto werd verkocht.
Hij werd gekocht door een Nederlandse (uit Leeuwarden) ambulancedienst en werd dus in 1971 geïmporteerd en omdat de auto nog nooit op naam was gezet en door de fabriek werd geleverd, kreeg de auto als datum eerste toelating 1971 mee (en het bouwjaar was op het kentekenbewijs niet (!) ingevuld...
Daardoor was het busje officieel voor de RDW van bouwjaar 1971...
Ik heb nog geprobeerd om -met behoorlijk wat bewijs; ook aangeleverd door Peugeot zelf- op het kentekenbewijs bouwjaar 1969 te krijgen, maar dat is niet/nooit gelukt...
Wat dat betreft kan de RDW behoorlijk koppig zijn!
Kun je op de een of andere manier achterhalen hoe dat verschil in bouwjaren is ontstaan? Is de auto niet 'omgekat' (met RDW-toestemming)? Dat gebeurde eind jaren 80 namelijk nogal eens... Dan werd van twee slechte exemplaren 1 goed exemplaar gemaakt (en bij bedrijfswagens was de RDW dan niet zo streng). Het bouwjaar dat dan werd opgenomen was het bouwjaar van het jongste voertuig; in jouw geval zou dat dan dus het voortuig uit 1981 zijn...
Dat gebeurde met name bij VW-busjes, maar ik kan me voorstellen dat ze zo'n truc ook bij een J7 hebben uitgehaald. Als het immers bij een VW mag, dan mag 't ook bij een Peugeot.... Toch???
Als dit het geval is, geef ik je overigens weinig/geen kans om een ander bouwjaar voor elkaar krijgen...