Hoe toon je de echte leeftijd van een J7 aan?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hoe toon je de echte leeftijd van een J7 aan?

Berichtdoor peter scheltus » 25 mei 2005, 09:48

Onze J7 is volgens de papieren van 1981. De verkoper zei dat hij van 1976 is. Is er ergens een adres waar wij ons chassienummer zouden kunnen aanleveren aan de hand waarvan wij de werkelijke leeftijd kunnen bepalen?
De fiscus wil graag dat wij dit jaar nog 500 of zoiets betalen voor rondrijden op nerlands wegen. Wij als het niet hoeft, liever niet. Dat is ongeveer het bedrag voor 5 nieuwe banden, toch?

Groeten, peter scheltus.
Wij zijn veel onderweg naar Kroatie. Ons busje is ons buitenhuisje onderweg en daar op ons landje. Ook als we in Nederland zijn.

Groeten, Peter Scheltus
peter scheltus
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 26 maart 2005, 16:02
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor Steven » 25 mei 2005, 12:10

Je kan contact opnemen met L'Aventure Peugeot in Frankrijk. Zij kunnen een "attestation de date" afleveren waarop de datum staat wanner de auto de fabriek heeft verlaten.
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor Mark » 25 mei 2005, 13:05

Nederlandse auto of import? In het eerste geval kan Peugeot NL cq de RDW wellicht wat voor je betekenen.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Jeetje » 25 mei 2005, 13:23

Dat hadden wij met ons vorig campertje (Q-bus) ook... :?

Die auto was van 1969 en had voor Peugeot dienst gedaan als ambulance die op bedrijfsautotentoonstellingen had gestaan. Daarna heeft het nog 2 jaar (!) geduurd voordat de auto werd verkocht.

Hij werd gekocht door een Nederlandse (uit Leeuwarden) ambulancedienst en werd dus in 1971 geïmporteerd en omdat de auto nog nooit op naam was gezet en door de fabriek werd geleverd, kreeg de auto als datum eerste toelating 1971 mee (en het bouwjaar was op het kentekenbewijs niet (!) ingevuld...

Daardoor was het busje officieel voor de RDW van bouwjaar 1971...

Ik heb nog geprobeerd om -met behoorlijk wat bewijs; ook aangeleverd door Peugeot zelf- op het kentekenbewijs bouwjaar 1969 te krijgen, maar dat is niet/nooit gelukt...

Wat dat betreft kan de RDW behoorlijk koppig zijn!

Kun je op de een of andere manier achterhalen hoe dat verschil in bouwjaren is ontstaan? Is de auto niet 'omgekat' (met RDW-toestemming)? Dat gebeurde eind jaren 80 namelijk nogal eens... Dan werd van twee slechte exemplaren 1 goed exemplaar gemaakt (en bij bedrijfswagens was de RDW dan niet zo streng). Het bouwjaar dat dan werd opgenomen was het bouwjaar van het jongste voertuig; in jouw geval zou dat dan dus het voortuig uit 1981 zijn...

Dat gebeurde met name bij VW-busjes, maar ik kan me voorstellen dat ze zo'n truc ook bij een J7 hebben uitgehaald. Als het immers bij een VW mag, dan mag 't ook bij een Peugeot.... Toch???

Als dit het geval is, geef ik je overigens weinig/geen kans om een ander bouwjaar voor elkaar krijgen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Leeftijd vaststellen.....

Berichtdoor peter scheltus » 25 mei 2005, 13:40

Dank alvast voor deze antwoorden! Ik ga proberen uit te zoeken via de gegeven kanalen hoe oud ons paleisje is.

Wordt vervolgd. (Ook de RDW)

Peter :twisted:
Wij zijn veel onderweg naar Kroatie. Ons busje is ons buitenhuisje onderweg en daar op ons landje. Ook als we in Nederland zijn.

Groeten, Peter Scheltus
peter scheltus
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 26 maart 2005, 16:02
Woonplaats: Leiden


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten