Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Peter J7 schreef:@Risky: Hangmatten? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
hendrika schreef:zelf ben ik niet echt fan van dichtsmeren maar meer van lassen. maar das ook omdat ik zelf kan lassen. ik kan me voorstellen dat het niet altijd een makkelijke optie is, en glasvezel of andere middeltjes voldoende lang de roest kunnen vermijden. toch is het naar mijn idee en ervaring tijdelijk. waar roest is komt meer....
wat ik je wel zou aanraden is zoveel mogelijk roest verwijderen. dit middels een slijptol met staalborstel. daarna het goed behandelen met een roestomzetter/roestremmer, bijvoorbeeld een dinitrol rc900, RLS met owatrol of menie. daarna pas kitten/plakken metalcombi-en etc etc. ik zou ook heel de dakram in de roestomzetter/roestwerend spul zetten.
daarnaast kun je indien mogelijk een hemeltje of iets dergelijks (gedeeltelijk) loshalen en een bus Tectyl ML legen in de rand aan de binnenkant rondom.
succes!
hendrika schreef:oliefilter tang is erg handig. Je zet em erop en schroeft em los. met een bakje eronder haal je hem los en laat hem uitlekken in het bakkie.
Maar zonder kan ook prima. Je zet er een beitel op een hakt hem in de losdraairichting los. Wat er dan gebeurd is dat er een gat in het oliefilter komt, de olie er uit gaat, en via je beitel op je handen en als je geluk hebt in je mouw zo naar binnen . Als er een gat in zit kan je ook een standaard waterpomp tang met 1 bek in het gat en de andere aan de buitenkant het zaakje losdraaien.
Hendrika schreef:Vastzetten gewoon goed aandraaien met de hand, nooit met een tang.
Peter J7 schreef:Direct na het starten, als de motor koud is, loopt hij slecht. Als ik dan wil wegrijden, slaat hij af. Ik moet dus eerst stilstaand een tijdje lekker ruig op het gaspedaal pompen om te zorgen dat hij niet afslaat en weer oppikt.
Bij een koude motor loopt hij überhaupt niet stationair want als ik gas loslaat bij een koude motor slaat hij af. Als ik bij een koude motor een beetje choke slaat hij ook af trouwens.
Pas als de motor warm is, kan ik zonder horten en stoten weg rijden.
(Als je de choke uittrekt krijg je toch meer benzine in het mengsel? En hij gaat sneller lopen (meer toeren). Of zie ik dit verkeerd?)
welnee joh !Peter J7 schreef:@Harrie: Ik heb een oliefiltertang gekocht voor 4 euro. Lijkt me een subtielere tool dan een beitel of schroevendraaier. Dank voor de tip!
(Hoop trouwens niet dat je mij ook verwacht had bij het PCN-magazijn dit weekend. Las je post hierover in een andere thread en weet niet of ik me aangesproken moet voelen. Ik nl had eerder gezegd graag het magazijn eens te komen bewonderen en dan direct te kijken voor een v-snaar. Maar als ik kom, maak ik hierover graag een concrete afspraak. Zou anders erg lullig zijn als je moeite doet voor niks).
dan moet je de motor iets opkrikken.Peter J7 schreef:Hoi Harrie,
Dank voor de tip maar de motor ligt niet te ver naar voren of naar achter maar iets te diep zeg maar. De "voeten" van de motor die rusten op de motorsteunen lijken wel iets te dicht bij elkaar te staan. Dus niet wijd genoeg... of was het nu juist te wijd (ik ben het even kwijt en kan het niet voor de geest halen zo achter de laptop). Kan deze wijdte stand gesteld worden eigenlijk? Gr. Peter J7
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten