Bosch LE2 Jetronic

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Bosch LE2 Jetronic

Berichtdoor tjark63 » 01 jun 2005, 20:55

Heren techneuten, graag jullie aandacht voor het volgende:
Ik heb een GTI uit 1984, dus met het Bosch LE2 Jetronic injectie systeem. De motor stottert lichtjes rond de 2500 toeren bij geringe belasting. Zodra gas wordt gegeven verwijnt dit. Ik denk zelf aan een storing in de luchtmassameter (LMM) hoewel ik deze heb gedemonteerd en gereinigd en het euvel wel iets verminderde maar niet geheel verdween. Aan de het printplaatje in de LMM was overigens geen slijtage te zien, en dezelfde LMM heeft ook tijdelijk in een andere 505 dienst gedaan, zonder storing (dat was trouwens wel een automaat). De injectoren zijn ultrasoon gereinigd, bougies nieuw, klepspeling OK, geen vacuum lekkages. Ontsteking nog niets aan gedaan. Wie heeft de gouden tip, alvast bedankt!
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor knutsul » 02 jun 2005, 13:04

je kunt de veer van je luchtmassameter een of twee tandjes opschuiven dus strakker zetten, kan wel eens helpen. merk voordat je de veer losmaakt even de positie, zodat je het altijd terug in de beginstand kunt zetten.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor tjark63 » 14 aug 2005, 23:12

knutsul schreef:je kunt de veer van je luchtmassameter een of twee tandjes opschuiven dus strakker zetten, kan wel eens helpen. merk voordat je de veer losmaakt even de positie, zodat je het altijd terug in de beginstand kunt zetten.


Bedankt voor de tip, helaas geen verandering merkbaar. Ik heb de complete ontsteking nog verwisseld, nada. Ben naar Zuid Frankrijk en terug gereden met volle belading, in de heuvels begint de motor heftig te protesteren (pingelen misschien?) bij bergop rijden, terug naar 4 of zelfs 3 is dan onvermijdelijk. M'n vorige GTI had hier veel minder moeite mee. Iemand nog een idee of een adres waar ik terecht kan (regio Friesland bij voorkeur)? Gouden tip wordt beloond!
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron