kleurcodes J7

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

kleurcodes J7

Berichtdoor rovado » 17 jun 2005, 18:09

Heeft er iemand een kleurenkaart uit 1980 waar de kleur VA1377 opstaat?
Dat is legergroen, ik zou die kleur graag bij laten maken vandaar.
Alvast bedankt,
Rogier
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Jeetje » 20 jun 2005, 10:55

Staat ie hier wellicht tussen?

http://www.club-204-304.com/couleur204.html

Ons kleurtje "VA 1164" stond hier wel tussen (Beige Céramique)...

Succes!

Je moet gewoon naar een GOEDE verfhandel gaan en de kleur in laten scannen! Werkt perfect. Je hebt dat de kleurcode van de lak die het best bij de kleur van je auto past en je kunt alle soorten lak laten mengen (spuitbusje, industrielak, lak voor verfspuit, etcetera, etcetera)...

Je hoeft niet eens met je J7 er naartoe. gewoon je motorkap even goed oppoetsen (dat de lak zijn oorspronkelijke -onverweerde- kleur heeft) en met die motorkap naar de verfhandel. Scannen en klaar is klara! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor rovado » 20 jun 2005, 15:50

Jeetje schreef:Je hoeft niet eens met je J7 er naartoe. gewoon je motorkap even goed oppoetsen (dat de lak zijn oorspronkelijke -onverweerde- kleur heeft)


Zoals je zaterdag hebt kunnen zien poets ik niet zo vaak mijn plaatwerk, hahaha :D

Maar je hebt gelijk, ik zal eens op zoek gaan naar een goede verfhandel.
Rogier
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Oskar328 » 02 feb 2008, 23:34

Mijn beide J7's hebben dezelfde standaard, beige-achtige kleur (zie foto in mijn profiel). Is dat VA1164, beige ceramique? En kan een verfhandel met behulp van die benaming de juiste mengverhouding nog achterhalen of moet ik met de motorkap langs voor het beste resultaat?

edit: fotootje uit het profiel is te klein, ik bedoel deze kleur:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Oskar328
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 10 apr 2007, 18:19

Berichtdoor Jeetje » 03 feb 2008, 01:15

Haal de motorkap aan de voorkant er eens af. Dan zie je twee opstaande randen/schotten. Aan de rechterkant zie je het luchtfilter (die ronde toeter). Aan die kant tegen het schot (dat het luchtfilter scheidt van de radiator) staat de kleur van de carrosserie. Soms is dat schot heel smerig of zwart getectyleerd. Even met een beetje terpentine schoonvegen en grote kans dat je kleurcode verschijnt!

Ik ben met de motorkap van Jeetje naar een goede verfhandel (Regelink in Bovenkerk) met een scanner gegaan (maar dat kan tegenwoordig ook bij een goede Praxis of Gamma).

Daar hebben ze de scanner op de motorkap gezet en na een piep hadden ze een kleur die 'uitstekend' aangaf.

Toen heb ik een litertje industrieverf laten mengen in die kleur en die komt verbijsterend dicht bij de originele kleur! Bijtippen is nauwelijks zichtbaar en met een goed roller kun je ook grotere delen prachtig bijwerken: industrielak vloeit heel mooi, droogt praktisch sinaasappelhuidvrij op en is even sterk als autoverf als 'ie eenmaal goed uitgehard is. Na een week of 3 kun je deze lak zelfs polijsten.

Het kenmerk van industrielak is dat deze uit 2 harssoorten bestaat en niet uit eentje (alkyd is dat bij de meeste lakken die bij de doe-'t-zelf te koop zijn)...

Ik gebruik altijd deze:

Afbeelding

En daar ben ik zeer tevreden over!

Ik doe er zelfs nog een beetje Owatrol doorheen. Dat heb ik 3 jaar geleden ook bij het dakgootje gedaan en sindsdien heb ik het dakgootje niet meer hoeven bij te werken!

Normaliter was ik elk voorjaar aan het schuren, primeren en aflakken...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Oskar328 » 05 feb 2008, 00:55

Kijk, daar heb ik wat aan

Thanks Jeetje!
Avatar gebruiker
Oskar328
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 10 apr 2007, 18:19

Re: kleurcodes J7

Berichtdoor Rob & Sandra » 25 apr 2015, 22:10

Bedankt voor de duidelijke uitleg en tips, daar kan ik wat mee 8)
Rob & Sandra
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 31 jul 2014, 21:46
Woonplaats: Beilen


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron