306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, matthijs-b

Berichtdoor Harrie » 23 maart 2010, 22:31

Vandaag de veerpoten weer gemonteerd. Ook de voorwielen even gewassen, binnen+buitenzijde.
Een enorm verschil in hoogte: NU:
Afbeelding

VOORHEEN:
Afbeelding

Tevens bij de achteras de splines van de torsieveren ingespoten met WD40, zodat dat woensdag beter los gaat.
En de accu aan de acculader gezet. grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 20:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 02 apr 2010, 22:03

de monteur van mijn dealer is wel even flink druk geworden met de achteras.... :?
De splines van de torsiestaven zaten dus ( zoals bijna altijd) muurvast geroest.
Bovendien drukken de draagarmen de splines altijd radiaal op in 1 richting, het gaat dus daardoor ook nog eens extra vast zitten.
Donderdag hadden ze uiteindelijk 5 van de 6 uiteindes los, dus moest er 1 draagarm uit, met de torsiestaaf er nog aan,
om de torsiestaaf er uit te persen onder de hydraulische pers..
Toen bleek dat het buitenste naaldlager in de buis roodverroest was... dus ook aan de ander kant de draagarm gedemonteerd, hetzelfde liedje.
Nieuwe lagers en keerringen besteld, vrijdag alles gemonteerd, en aan het eind van de middag konden we onze 306 cabrio ophalen.
Ook de sporing gecontroleerd, die stond weer goed, en de koplampen afgesteld.
.
Resultaat: de 306 cabriolet rijdt weer zoals Peugeot het bedoeld heeft: Grande Confort ! WAT een verschil ! Heerlijk!
a.s. maandag mag ze dus mee naar de Paasrit, want de 304 cabriolet heeft wat kuren.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 04 mei 2010, 21:23

er mist nog een onderdeeltje.... het glaasje over de IR-ontvanger van de centrale vergendeling..
met een lelijk gat in de voorruitbalk als resultaat.
Vandaag kwam Marcel ( Mars406) even langs en bracht mij het ontbrekende glaasje ! :D :D :D :D
Marcel, nogmaals B E D A N K T ! :wink:
vanmiddag even met 3M Finesse-It het blauwe kapje mooi opgepoetst, morgen monteren.
ik ben er ERG blij mee 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor ton » 05 mei 2010, 09:58

Wat kunnen we soms toch blij zijn met het ontbrekende stukje van de puzzel :D
ton
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor mars406 » 05 mei 2010, 21:18

Harrie schreef:er mist nog een onderdeeltje.... het glaasje over de IR-ontvanger van de centrale vergendeling..
met een lelijk gat in de voorruitbalk als resultaat.
Vandaag kwam Marcel ( Mars406) even langs en bracht mij het ontbrekende glaasje ! :D :D :D :D
Marcel, nogmaals B E D A N K T ! :wink:
vanmiddag even met 3M Finesse-It het blauwe kapje mooi opgepoetst, morgen monteren.
ik ben er ERG blij mee 8)
grt, Harrie



GRAAG gedaan Harrie, dat weet je! 8) 8)
205 1.4 Generation 1998 blauw
306 1.8 Cabriolet Roland Garros 1996
406 2.2 GTX BREAK 2001 zwart
......en een Fiat 500F( 1e serie) uit 1965 ( 18 PK)
mars406
 
Berichten: 511
Geregistreerd: 16 apr 2007, 19:57
Woonplaats: Doesburg

Berichtdoor Harrie » 21 jul 2010, 21:34

we hebben onderhand al ruim 2000 km met de 306 cabriolet gereden.
de dealer maakte na de APK-keuring een opmerking: een geluid in de bak in de 5e versnelling...
:shock: zelf nooit gehoord.. :roll:
gisteren hoorde ik een irritant 'blikkerig' maar hard geluid, boven de 1800 rpm, ongeacht ingeschakelde versnelling.. :-|

Vanmorgen de motorkap geopend en de motor laten lopen. Het geluid komt uit het koppelingshuis...
diafragma defect? Het zelfgemaakte "dekseltje" aan het koppelingshuis gedemonteerd :

Afbeelding

en wat viel er uit? :shock:

Afbeelding

Dit is brok aluminium, nog een restant van de schade aan het koppelingshuis. Geraspt door drukgroep en starterkrans....

Het irritante geluidje is verdwenen, ze rijdt weer als een zonnetje in het zonnetje :D

grt, Harrie 8)
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 20:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor chr. » 21 jul 2010, 21:48

:shock: heb je veel geluk gehad. :shock:
had anders kunnen aflopen................
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor A.BRANDHORST » 22 jul 2010, 00:39

Bizar hoor!! Ik zit me af te vragen hoe zoiets in 1e instantie onopgemerkt kan blijven, dat een zo´n groot stuk nog rondzwierf in je koppelingshuis!?

Maar dit is weer een stukje geruster rijden!
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 669
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Berichtdoor Harrie » 22 jul 2010, 22:38

toch maar goed, dat ik er zo'n luikje in heb gemaakt... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

idd, had anders kunnen aflopen als dit brokje in de drukgroep was gevallen, maar dat kan niet tenzij ik de auto op z'n rechterzijkant leg.. :mrgreen:
ik heb destijds het koppelingshuis gecontroleerd, dit stukje zal ergens 'vast' hebben gelegen gedurende 2 jaar..
en met een gerust gevoel genieten we weer van de cabrio 8)
Dagelijks, want de 405 SRi is verkocht en de 604 GTI nog niet gereed...
de laatste weken was het hier elke dag 34 a 38 graden, dan is een cabrio geen straf 8) 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 06 okt 2010, 22:54

Vandaag de 306 cabriolet laten taxeren door Europe Expertise.
met het uiteindelijke waardebedrag ben ik zéér tevreden :D
Nu kan ik de WA ( zomer / winter ) verzekering om laten zetten in een youngtimer-klassieker casco (all-risk) verzekering.
Daarmee is de 306 goed verzekerd én kunnen we ook in de periode dat de 'wintertijd' geldt, rijden.
Tot nu toe was het WA-extra voor alleen 'zomertijd'-periode om het betaalbaar te houden.
De expert was lovend over de auto, ook over de 304 S cabriolet en de 604 GTI. Vandaag 3 auto's tegelijk laten taxeren 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Harrie » 16 okt 2010, 22:37

afgelopen woensdag de 'nieuwe' interstate M+S-banden laten vervangen door nieuwe Michelin's.

De 306 cabriolet rijdt nu héél anders ! Alle trillingen en het dweil-gedrag is weg, remweg is weer formidabel en betrouwbaar. :D
Ze rijdt nu zoals ze behoort te rijden, ongelooflijk hoe gigantisch veel verschil andere banden uit maken !
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor M. van der Meulen » 16 okt 2010, 23:00

Gister bij de 306 de achterbanden vanwege wat ruimer profiel omgewisseld naar voor. Zelfde merk en type (Meteor, geen idee waar ze vandaan komen/kwalitiet), tóch tussen 70/90 ineens een irritante zoem. Ging ook niet weg na een spanningcontrole :roll:

Komende week winterbanden halen, mag onderhand ook wel, en voor volgend voorjaar nieuwe kopen.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3270
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor fab405 » 17 okt 2010, 08:53

De beste banden hoor je juist àchter te monteren :wink:
Renault Megane cc
Peugeot 406 coupé turbo
Peugeot 405
Peugeot 206 XS
Peugeot 306 XS
Peugeot 406 Break
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor M. van der Meulen » 17 okt 2010, 09:17

Ik zeil door een fikse waterplas / spoorvorming liever niet de vangrail of de berm in. Zeker hier op de klei niet.... :wink: De achterbanden zijn binnenkort enkel nog als slicks te gebruiken :mrgreen:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3270
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: 306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Berichtdoor Harrie » 24 apr 2011, 17:53

een lang gekoesterde wijziging doorgevoerd... :D
bij 306 cabriolet met elektrisch bediende kap, moet de motor uit staan want de beveiliging haalt massa via
het oliedruk-contact. Het openen en sluiten van de kap is daardoor een zware belasting voor de accu.
Via het Franse 306 cabriolet-forum wist ik hoe dit te wijzigen: de massa voor de beveiliging komt na de
wijziging vanaf de handrem-schakelaar. Een draad trekken van PowerPack naar de middentunnel is redelijk
snel gedaan. Eenmaal aangesloten werkt het perfect :D Met draaiende motor kan nu de kap open en dicht,
en het gaat nu ook véél sneller 8)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Berichtdoor jan-03 » 25 apr 2011, 09:38

Harrie schreef:een lang gekoesterde wijziging doorgevoerd... :D
bij 306 cabriolet met elektrisch bediende kap, moet de motor uit staan want de beveiliging haalt massa via
het oliedruk-contact. Het openen en sluiten van de kap is daardoor een zware belasting voor de accu.
Via het Franse 306 cabriolet-forum wist ik hoe dit te wijzigen: de massa voor de beveiliging komt na de
wijziging vanaf de handrem-schakelaar. Een draad trekken van PowerPack naar de middentunnel is redelijk
snel gedaan. Eenmaal aangesloten werkt het perfect :D Met draaiende motor kan nu de kap open en dicht,
en het gaat nu ook véél sneller 8)
grt, Harrie

Oppassen dat het niet met 140 km p/u gebeurd Harrie, dan is geen cabrio meer maar een open wagen :mrgreen:
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: 306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Berichtdoor Harrie » 25 apr 2011, 21:03

janbachee schreef:Oppassen dat het niet met 140 km p/u gebeurd Harrie, dan is geen cabrio meer maar een open wagen :mrgreen:

daarvoor is die beveiliging via handrem Jan !
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Berichtdoor 305 friesland » 25 apr 2011, 21:20

hallo ,Harrie ,ik heb het meeste van dit verhaal pas even gelezen ,mar is een bult werk geweest zeg , je hebt vast wel eens gedacht van waar ben ik aan begonnen.
met schade weet je het nooit ,vooral als de motor geraakt is.
ik heb er een paar jaar terug een gekocht met voorschade, zag er raar uit , rechterpunt heel stuk naar beneden ,pers er tussen en koplamp en bumper vervangen, en niet eens gespoten ,alles kwam weer bij , frame van voorfront wel vervangen de gaan als eerste.
maar je weet nu wel wat je hebt.
volgende keer wel eerst naar de rdw en duane, dat scheelt echt geld ,zo word je gestraft voor al het werk wat je gedaan hebt en dar is de staat helaas heeel goed in :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
maar je kunt er nu lekker van genieten.
ik ga zelf donderdag met onze 205 naar de rdw voor omkeuren naar turbodiesel.
no een paar maandjes belasting betalen en dan is die ook vrij :lol: :lol:
we nemen gelijk de 505 mee kan die ook eindelijk op kenteken.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: 306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Berichtdoor Harrie » 14 jul 2011, 21:05

Vandaag is de 306 cabriolet APK gekeurd, en met vlag en wimpel : O.K. !
Bovendien een steekproef, de RDW -keurmeester vond ook geen afkeurpuntjes.
De handtekening op het keuringsbewijs is wel leuk: het is van de broer van Marcel W. :D :D

Ik heb tevens de onderste motorsteun door de dealer laten vernieuwen. En dat laat zich merken:
dat rijdt al weer veel beter, het motorblok ligt er weer lekker strak in. 8)

Nu staat ze buiten, in regen en wind.... :cry: Zaterdag mag ze mee naar Woudenberg, effe lekker de beentjes strekken :D
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Berichtdoor 305 friesland » 14 jul 2011, 21:49

geweldige auto maar hopen dat het nog een beetje weer word ,dan kunnen we diie dingen weer eens uitlaten :mrgreen: :mrgreen:
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: 306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Berichtdoor Harrie » 24 jul 2011, 14:58

tja, Hans...het is vandaag HERFST :cry: :cry:

ik had afgelopen woensdag de 306 cabrio mee naar Almelo, toen op de terugweg de motor telkens stil viel
als ik stopte / afremde. Erg irritant maar daar is wel mee te rijden dus goed thuisgekomen.
De klepdekselpakking zweet ( wist ik ) en ik had al een nieuwe besteld. Zaterdag de boel losgehaald om
de klepdekselpakking te vervangen. De bougiekabel van cyl. 4 was nat van de olie, dus aan te wijzen als oorzaak.

Afbeelding

Alles schoongemaakt en de bougiekabel en afdichtrubber met remmenreiniger ontvet.
Bougies gedemonteerd en schoongemaakt, de bougiegaten waren vuil dus met een PVC-elektrabuis
aan de stofzuiger netjes schoongezogen. Helaas maar 1 foto gemaakt, sorry :?
Zaterdagmiddag tijdens een boodschappenrondje met de cabrio gemerkt, dat het probleem opgelost is. :D
Nu, zondag, staat ze troosteloos in de regen.... :cry: :cry: :cry:
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 20 dec 2011, 20:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Berichtdoor jan-03 » 24 jul 2011, 16:42

@ Harrie
Ziet er weer gaaf uit!!! Zonde dat die nu in de regen moet staan.. Ik hoop dat je een goede plek voor de winter kunt vinden anders moet je naar de
bouwmarkt om Dekkleden vrees ik..
Je zou er maar haast een partytent boven plaatsen.
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: 306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Berichtdoor Harrie » 20 dec 2011, 20:18

het was effe werk, alle URL´s van de foto´s aanpassen vanwege andere locatie van
m´n website ( van planet naar kpn ) , nu is alles weer zichtbaar :wink:
.
( Daardoor staat er nu onder al mijn berichten ´Laatst bijgewerkt door Harrie, op --------, totaal 1 keer bewerkt `)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Berichtdoor Daan-405 » 20 dec 2011, 21:30

Zo kunnen we toch mooi blijven genieten van de foto's van deze beauty 8)
Avatar gebruiker
Daan-405
 
Berichten: 264
Geregistreerd: 24 aug 2006, 03:59
Woonplaats: Arnhem

Re: 306 cabriolet 1996 gerestaureerd

Berichtdoor Nothing Beats a Lion » 01 jan 2012, 16:57

Zo, das een mooi project 8)
306 XT 1.6 2000 Automatique Te koop!
605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique
Nothing Beats a Lion
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 28 mei 2007, 11:17
Woonplaats: Zutphen

VorigeVolgende

Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast