Vraag aan de cabrio-rijders

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Vraag aan de cabrio-rijders

Berichtdoor Malle Pietje » 11 jul 2005, 15:59

Hoe krijg ik een vies pvc- dakje weer mooi wit?(dus geen stoffen) En waarmee kan ik zoiets het best behandelen zodat ie niet beschadigt en daarna goed beschermd is tegen zon, water, vuil etc?
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

cabriodak

Berichtdoor D » 11 jul 2005, 19:43

Daar ik jaren chef atelier geweest ben bij peugeot, werd deze vraag dikwijls gesteld.

Beste remedie, naar winkel gaan van boot artikelen, poetsmiddel vragen voor zeilen te poetsen.

Dirk
D
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 05 jun 2005, 18:47

Berichtdoor Malle Pietje » 13 jul 2005, 08:57

?????
Wat grappig!
Ik heb jarenlang wedstrijd gezeild en weet dat veel mensen dat goedje vaak gebruikten om hun zeilen weer schoon te maken... :o
Maar een autodealer vertelde me laatst dat je een goedje hebt dat je in moet spuiten, een uurtje laten inwerken en daarna weer afspoelen. Daarmee bescherm je direct de kap...weet jij wat hij bedoelt en is dat ongeveer hetzelfde als dat spul voor de zeilen waarvan ik de naam niet meer weet?
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor stoker » 13 jul 2005, 11:18

Malle pietje ? mischien een brutale vraag maar sinds wanneer mag jij ook een wit pvc dakje schoon maken ?? (er van uitgaan dat je een 205 RG Cabrio hebt nu :D :D ik ben natuurlijk ook beniewd hoe dit middel heet, want geld voor een nieuw dak zit er even niet in maar schoonmaken is mischien een optie .
Nu
- Peugeot 207 1.6HDI 110 Feline
Vroeger
- Peugeot 306 XND (TP_HR-54)
- Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
stoker
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 14 maart 2005, 21:33
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Malle Pietje » 13 jul 2005, 12:38

haha, nou nu nog even niet maar wel heel binnenkort! We, dat wil zeggen ik, maar mn vriendin gaat m kopen, hebben er een aantal op het oog, dit weekend gaan we een rondje nederland doen en de beste en meest aantrekkelijke que geld vs kwaliteit kopen....

probeer een beetje voorkennis op te doen natuurlijk want ik vroeg me in eerste instantie af of je zoiets uberhaupt nog wel schoon kreeg.....
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Malle Pietje » 13 jul 2005, 14:37

wie weet er een goed adres voor een cabriodak of allerhande cabrio onderdelen?
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor stoker » 13 jul 2005, 14:46

kijk eens op

http://www.fancycars.nl/

Ik denk erover om mijn kap (in de toekomst) daar te laten vervangen en dan voor een licht beige pvc kap (is minder besmettelijk dan origineel) de kosten komen dan op 580 euro en als de metalen strips aan de achterzeide vervangen moeten worden komt er 60 euro per strip bij ( je hebt er drie links, rechts en achterzijde voor aanhechting aan de carosserie zijn vaak verroest (te zien door hobbels aan de randen)). Plus er komen extra kosten bij als je tussen dek (een soort van dekbed dat tussen de binnen en buitenlaag zit) kapot is.

grt
Stoker
Nu
- Peugeot 207 1.6HDI 110 Feline
Vroeger
- Peugeot 306 XND (TP_HR-54)
- Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
stoker
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 14 maart 2005, 21:33
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Malle Pietje » 13 jul 2005, 17:14

hmmmmm, dat is nog enigszins te doen....
heb zostraks eens zitten kijken bij http://www.cabrio.nl maar dat is een partij duur! Ik moet heel eerlijk bekennen dat de site en de info die erop stonden me wel deden vermoeden dat het een heel goed en betrouwbaar bedrijf moet zijn, maar de prijzen inclusief:
montage
nieuwe parkers en bijbehorende montageblokken
nieuwe zijspankabels
klein matreiaal
btw
2 jaar focwa garantie

voor 795.- voor pvc en
voor 898.- voor sonnenland

ik moet eerlijk zeggen dat dit toch echt veeeel te veel is voor mijn budget!

Ik zoek maar even verder naar een cabrio met een goede kap zodat ik nog even de tijd heb om te sparen!

Overigens staat er op die site wel de nodige info om je kap te onderhouden....wel een aanrader eens door te bladeren...
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Steven » 14 jul 2005, 07:40

aleer je beslist om een beige dak op je roland garros te plaatsen zou ik toch eerst maar wat fotoshoppen, bij mij in de buurt rijdt een rolland garros rond met zwart dak erop, en ik kan je zeggen dat het echt lelijk is, past gewoon niet bij de rest van de auto.
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor Malle Pietje » 14 jul 2005, 09:33

daar heb je volledig gelijk in, afgelopen weekend zag ik in Ijsselstein een Roland Garros rijden met een zwart dak en sportvelgen! Ik kon wel janken, zo vreselijk zonde is dat!!!! Gewoon wit houden hoor, zo hoort het en dat is wel het mooist!@
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor stoker » 14 jul 2005, 15:47

een origineel wit dak is ! wel echt heeeel wit en er rijd geen enkele rg meer rond met een echt wit dak ! gebroken wit is ook leuk ! zwart en groen komt beide voor maar ik vind het beide niks !
Nu
- Peugeot 207 1.6HDI 110 Feline
Vroeger
- Peugeot 306 XND (TP_HR-54)
- Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
stoker
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 14 maart 2005, 21:33
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Malle Pietje » 26 sep 2005, 12:28

zo even een oud topic weer fris maken, de cabrio is dus gekocht (al wat weken geleden) en voor heeeel weinig geld! Maar dan reed ie ook niet :D Gelukkig heb ik m naar delft kunnen krijgen, eerst maar eens op vakantie gegaan en daarna met het hoofd onder de kap verdwenen...
Het lijkt er voorals nog na 6 weken rijden op dat het een super aankoop is geweest, want we hebben m voor iets meer dan de helft van de toch al lage vraagprijs gekocht en voor weinig geld weer rijdend gekregen met een vol jaar apk erbij, andere velgjes en een alarm erop (alles wel zelf gedaan natuurlijk)...

Maar om op het dakje terug te komen, die was behoorlijk vies! Maar met een pot groene zeep, twee zachte borstels en warm water werd ie wel weer heel mooi wit! Het dakje heeft welliswaar wel twee zwakke plekjes op de gebruikelijke plaats, maar daar kan best nog een jaartje plezier van worden verkregen.

Dus tot zover dit blije bericht!
Helaas dat het weer niet meer zo goed is, maar een kniesoor die daar op let :lol:
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten