Hallo, Bas
een D3A is leuk, het is een leuk gekocht concept van Chenard et Walcker dat ze vlak voor de lancering op de Salon nog van een neusje hebben moeten voorzien omdat anders de 203 motor er niet in paste. Het rijdt zonder mee goed door de onafhankelijke wielophanging, maar de D3 komt wel tekort t.o.v. de D4. De 3bak met de 203 motor is wel aanzienlijk minder dan de 4-bak met de 403 motor. Maar ook dan ga je er niet voor je lol mee naar de Middellandse Zee...
Het leuke is dat als je kijkt naar de J7 je er nog steeds de D3 in ziet zitten, ze hebben er gewoon schuifdeuren omheen gezet. Ik vind zelf de bumperloze kont erg mooi.
Ik heb zelf ooit een absoluut verrotte D3 gekocht die sinds 1970 stil stond. Het was een rijdende winkel van Magasins J in noord-Frankrijk. Hij was zo rijdend weg gezet, de winkelrekken én de voorraad stonden er nog in, als een tijdcapsule. Kindervoeding, shampoo, jarretellen, tijdschriften, aanstekers, zuivel, prachtig! De onderdelen en het winkelinterieur zijn goed terecht gekomen in diverse Nederlandse D3's en D4's.
Antoine H heeft er vorig jaar een interessante serie artikelen over geschreven in de Lion, die zou je es moeten zien te bemachtigen. Veel plezier ermee!