Oeeh, what does this button do?!

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Oeeh, what does this button do?!

Berichtdoor deVreugd » 25 mei 2005, 20:13

Ik heb mijn 404 nu ongeveer een jaar en zo af en toe staar ik in gepeins verzonken naar een schakelaartje dat links van het stuur onder het dashboard zit. Het is een minuscuul schakelaartje met een wit bol knopje erop.

Ik kan het klikken naar hartelust, maar er gebeurt NIETS. Weet iemand misschien waar het voor had moeten dienen?
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Niek020 » 25 mei 2005, 20:23

hoi,dat is de parkeerlicht.waarschijnlijk werkt dat niet,althans bij mij niet.
Ik dacht dat dat vroeger verboden was.
Waarschijnlijk is er iemand van het forum dit daar meer vanaf weet

groetjes Niek 020
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Cabrio404 » 25 mei 2005, 20:36

hallo door dat knopje naar links te drukken zou de parkeerlichtje links moeten branden en voor rechts moet hij uiteraard naarrechts worden gedrukt .
Echter het grote probleem is slechte massa als je het tweekleurige lampje van je scherm eruit wipt dit zit klem erin gedrukt dan kanje het hele verlichtingsunitje eruit trekken.
Als deze eruit is zit er eenstalen beugeltje wat tegen blank metaal van je voorscherm contact moet maken veel succes en het is enorm leuk als ze branden want hier komt het ze knipperen ook gelijk met je knipperlichten

laat nog eens horen of het wat is geworden
Cabrio404
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 07 sep 2004, 17:54
Woonplaats: vlaardingen

Berichtdoor deVreugd » 25 mei 2005, 20:39

Ik dacht eigenlijk al dat dat het was, maar er brandt dus inderdaad niets...
Rondom die lichten zijn de schermen aardig aan het roesten en het rubber van de lampen is inmiddels ook zo goed als wit, dus dat moet tzt toch allemaal vervangen worden, misschien dat ik dan ook weer parkeerlichten heb!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Gilletti » 25 mei 2005, 21:57

Die parkeerlicht schakelaar zit toch rechts van het stuur, onder het dashboard, of is dat alleen bij de 404c?

Of bedoel je soms deze schakelaar (bij de pijl):
Afbeelding

Zie ook enige schakelaar discussie in het volgende topic:
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=512
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor deVreugd » 27 mei 2005, 19:06

Nee, rechts van het stuur zit bij mij een schakelaar voor de ruitensproeier. Deze schakelaar zit links van het stuur onder het dashboard (in het instructieboekje dat ik heb staat 'ie ook op die plek aangegeven, al is dat van een later type..)
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Peter van den Bosch » 01 aug 2005, 20:58

Hoi,

Ik heb ook hetzelfde schakelaartje (het witte bolletje) links van het stuur onder aan het dashboard zitten. En bij mij werken de parkeerlichtjes, (en dus de knipperlichtjes) storingsvrij!! Ik heb namelijk aan de metalen plaatjes een draad gesoldeerd, en deze vast gedraaid aan het chassis van de auto mbv. een bestaande moer in de deurstijl in de buurt van het betreffende lampje.

Groetje: Peter. :wink:
Avatar gebruiker
Peter van den Bosch
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Oudheusden


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten