Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
janbachee schreef:Plaatwerk poppen werd vroeger volgens mij altijd zo gedaan.
Ik heb ooit een keer een Lancia gehad die ik bij een sloper hier in de buurt heb laten op knappen.. de wielkastranden werd toen gewoon een rand staal tegen gepopt en geplamuurt.
RondeB schreef:Met die rotte profielen in de achterbinnenschermen heb je direct 1 van de meest zwakke plekken te pakken....bijna altijd slecht..... kijk ook goed naar de toestand van de plaat er boven, met name in de hoek waar binnen/buitenscherm en dakplaat samen komen, op de foto ziet dat er verdacht uit
Heb je nog mazzel dat je een B7 hebt, zijn de binnenschermen tenminste kaal en niet beplakt met een stof die je amper weg krijgt...tis toch al niet de meest fijne plek om aan te werken....maar je zal wel moeten...heb nog al eens een 403 carrosserie gezien die daar knikt door rotte plaat..
A.B.203 schreef:Mooi Serge dat je de 403 van het roestspook gaat verlossen. Jaren geleden repareerde ik alles met polyester en later wat fijner met epoxy. Binnenkort (zeker dit jaar nog) kom ik je opzoeken. Ben zelf inmiddels ook pek en teer aan het wegschrapen om te kunnen lassen. Jij gaat in ieder geval wat harder, misschien kan ik hier nog eens vragen of er gloeibougies zijn tegen een billijker tarief. Geef maar een PB met de juiste gegevens.
gr Aart Br.
305 friesland schreef:Daar moet zeker gewerkt worden ,maar nog even terugkomend op het hele verhaal ,is dit soms een auto die is omgebouwd naar diesel vanwege vreemde montage retourleiding en de problemen met het cardan wat snelheid betreft.
Het werd vroeger wel vaker gedaan ,ik doe het nog steeds ,van benzine naar diesel vandaar.
Wat die gloeiers betreft , ik weet een adres die verkoopt ze voor mercedes die zijn van iets ander model waardoor het gloeioppervlak groter is en daardoor starten ze beter, dat is mischel hollander in lemmer aan de kadijk , maar dan moetje voor de zekerheid wel de maat opmeten van de schroefdraad.
Volgens mij zat de prijs voor 4 rond de 90 euro.
maar ik hou het in de gaten.
RondeB schreef: kijk ook goed naar de toestand van de plaat er boven, met name in de hoek waar binnen/buitenscherm en dakplaat samen komen, op de foto ziet dat er verdacht uit
janbachee schreef:Serge al goed bezig en je hebt een 4 potig hulpje zie ik!!!
A.B.203 schreef:Serge,
mijn 203 lekt ook olie uit de carterontluchter, mensen zijn dan ook niet blij dat ik op hun mooi bestrate erf heb gestaan. Ik wil geen gesloten systeem aanbrengen maar gewoon een plastic fles met een slangenklem aan de ontluchting bevestigen. Bovenin de fles een stuk of wat gaten boren zodat de lucht wel kan ontsnappen, hopelijk valt de nevel van olie dan op de bodem. Zou zoiets gaan werken ? Ik kan je verzekeren dat op je rug onder de auto liggen en zo pek en teer krabben een rotklus is, voor een ander zou ik zoiets dan ook niet doen, maar ja voor je eigen hobbyobject ligt dan anders he. Onder de teer kom ik trouwens gaten, gaatjes en roest tegen.
gr Aart
403diesel schreef:Goud waard zo'n hulp. Kan veel en let op veiligheid.janbachee schreef:Serge al goed bezig en je hebt een 4 potig hulpje zie ik!!!
gr Aart
ik vermoed pininfarina504 ( Wim v.B.) ; effe zoeken in 'onderdelen aangeboden'.403diesel schreef:Nog eens zoeken of er gebruikte pompen zijn. Een tijd geleden had iemand een aantal pompen te koop hier op het forum waaronder één of twee nieuwe. Ik kan het bericht niet meer vinden. Iemand een idee? Groet, Serge
Harrie schreef:Maar ik denk dat er ergens lucht wordt aangezogen door een lekkende aansluiting ( koperen ringetjes vernieuwen ) ? Zo'n pomp gaat niet zó maar stuk...
Er is geen opvoerpomp, dus de brandstofpomp zuigt zelf de diesel aan vanuit de tank !!
RondeB schreef:kijk ook goed naar de toestand van de plaat er boven, met name in de hoek waar binnen/buitenscherm en dakplaat samen komen, op de foto ziet dat er verdacht uit
risky schreef:wil ik vanmorgen wegrijden koppelingscilinder stuk....
dan denk je wel eens waarom rijd ik met dat oude spul
Harrie schreef:Serge, als je de moed en tijd weer hebt:
als er nog een stukje van het afgebroken boutje boven het pomphuis uitsteekt,
kun je proberen die er uit te draaien als de deksel er af is.
Harrie schreef:een draaibank is al decennia een wens van me...! maar ja, ruimtegebrek...
Keer terug naar 403, 203 en ouder
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten