Wat voor gereedschap gebruiken jullie / raden jullie aan?

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Wat voor gereedschap gebruiken jullie / raden jullie aan?

Berichtdoor wowo » 14 jul 2004, 12:37

Mijn uit diverse merken bestaande verzameling van gereedschap is onlangs uit m'n eend gejat.
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe set, wat kunnen jullie aanraden?

Ik sta op het punt om Kratfwerk gereedschap te bestellen bij Rustbuster; http://www.rustbuster.nl/Kraftwerk/kraftwerk_sets.htm
(36-delige dop- en bittenset, K3005 en 10-delige set ring/steeksleutels, K3556) . Heeft iemand hier ervaring mee?

Bvd, groet
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor 404 » 14 jul 2004, 13:54

Dat ziet er professioneel uit! De prijs is er dan ook naar.
Als je hobbyist bent hoef je echt niet zulk duur gereedschap aan te schaffen, een goede doppendoos met 1/2 inch ratel en 1/4 "ratel heb je voor 100 euro (Force o.i.d.). Ik weet een adres in Utrecht waar ze deze verkopen. Alleen dat setje 3005, daar krijg je niet zoveel mee los. De steek-ringsleutelset is wel duur, Dat moet volgens mij ook goedkoper kunnen voor af en toe-gebruik.
Redelijke kwaliteit ring-steeksleutels, tangen, schroevendraaiers etc. koop je gewoon bij de Doe-het-zelfzaak, Gamma, Praxis. Voor af en toe gebruik goed genoeg, is mijn ervaring. Voor de meeste klussen geschikt.
Alleen het allergoedkoopste gereedschap kun je beter niet kopen, dat gaat snel stuk.
Je kan tegenwooordig ook niks meer in je auto laten liggen. :evil:
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor wowo » 14 jul 2004, 14:49

404 schreef:Dat ziet er professioneel uit! De prijs is er dan ook naar.
Als je hobbyist bent hoef je echt niet zulk duur gereedschap aan te schaffen, een goede doppendoos met 1/2 inch ratel en 1/4 "ratel heb je voor 100 euro (Force o.i.d.). Ik weet een adres in Utrecht waar ze deze verkopen. Alleen dat setje 3005, daar krijg je niet zoveel mee los. De steek-ringsleutelset is wel duur, Dat moet volgens mij ook goedkoper kunnen voor af en toe-gebruik.
Redelijke kwaliteit ring-steeksleutels, tangen, schroevendraaiers etc. koop je gewoon bij de Doe-het-zelfzaak, Gamma, Praxis. Voor af en toe gebruik goed genoeg, is mijn ervaring. Voor de meeste klussen geschikt.
Alleen het allergoedkoopste gereedschap kun je beter niet kopen, dat gaat snel stuk.
Je kan tegenwooordig ook niks meer in je auto laten liggen. :evil:


Tsja, de prijs is inderdaad behoorlijk. Ik heb alleen al zoveel sleutels kapot gedraaid dat ik liever iets koop dat de komende 20 jaar mee gaat.
Als je dit alles bij de Doe-het-zelf-boer los koopt (van Stanley oid) dan ben je volgens mij bijna zoveel (zoniet meer) kwijt.
Toch eerst maar 's goed kijken en vergelijken.
Als 't glimt wil ik 't, dat geldt zo te zien voor gereedschap als voor auto's :)
Vind net deze site; http://www.elise-shop.nl/nl/dept_12.html, ziet er goed uit inderdaad!
Dankje
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor 404 » 14 jul 2004, 15:15

Je doppenset is toch de basis van alles, ik werk nu 3 jaar met Force en het bevalt me prima. Er zit een verlengstuk bij waar een dophouder overheen schuift waar je weer een dop op kan zetten. Zelfs de meest vastzittende wielmoeren (vastgezet met slagmoersleutel op perslucht :evil: ) kreeg ik met een stuk pijp over het verlengstuk los, een enorme kracht heb ik er opgezet,maar het materiaal houdt prima. en het is betaalbaar. Mannesmann uit Duitsland heeft vergelijkbare doppensets, trouwens.
Wel heb je een paar extra verlengstukken nodig om overal goed bij te kunnen.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor leffe 404 » 14 jul 2004, 15:56

Ik zweer bij Facom, een betere prijs-kwaliteitverhouding vind je nergens.

Het kost wel iets, maar dan heb je ook wat de nodige auto's meegaat.

Op m'n werk lopen er 25 man met deze gereedschapskisten.

En het is nog Frans ook :-)

http://www.facom.nl
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor RondeB » 14 jul 2004, 17:19

Niet moeilijk doen, zoek een goede legerdumpzaak. Daar hebben ze meestal wel een bak ex-leger steek,ring en dopsleutels. Altijd Hazet/Gedore of een ander kwaliteitsmerk voor heel schappelijke prijzen.
:idea:
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Berichtdoor 404 » 14 jul 2004, 17:38

Hazet/Gedore is inderdaad het beste van het beste, als jij een dumpzaak weet waar ze dit tegen schappelijke prijzen verkopen, laat me het even weten. :P
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor RondeB » 14 jul 2004, 19:26

snuffeldump utrecht op de amsterdamsestraatweg, bogerd in leiden bij de groenoorhallen en anders kijk op www.members.lycos.nl/unifil/dump.html
voor een dump in de buurt en bel even of ze wat hebben. Vast wel want er zijn de laatste jaren massa's gereedschap in de handel gekomen.
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Berichtdoor 404 » 14 jul 2004, 19:42

Snuffeldump ben ik vaak geweest, maar ik ben er nog geen topgereedschap tegengekomen voor een schappelijke prijs.
Met een doppendoos van 80 euro, een paar extra verlengstukken en een stuk pijp ben ik tot nu toe al drie jaar prima geholpen, ik krijg alles los en ik doe behalve mijn eigen auto soms ook werk aan andere auto's.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor RondeB » 14 jul 2004, 19:59

Ik wil ook niet zeggen dat goedkoper gereedschap per definitie slecht is, ik gaf alleen aan dat merkgereedschap ook op een andere manier dan nieuw (voor veel geld) in de winkel te vinden (kan) zijn.
Ik kocht ongeveer een jaar terug uit de losse gereedschapbak van de snuffeldump een complete inch-maten dopset. Zoeken dus in de bakken, niet kijken naar wat er nieuw in de aanbieding ligt.
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Berichtdoor wowo » 16 jul 2004, 11:40

RondeB schreef:Ik wil ook niet zeggen dat goedkoper gereedschap per definitie slecht is, ik gaf alleen aan dat merkgereedschap ook op een andere manier dan nieuw (voor veel geld) in de winkel te vinden (kan) zijn.
Ik kocht ongeveer een jaar terug uit de losse gereedschapbak van de snuffeldump een complete inch-maten dopset. Zoeken dus in de bakken, niet kijken naar wat er nieuw in de aanbieding ligt.


Bedankt voor de tips allemaal, ik ga ook maar 's bij een dump rondkijken.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor PEUG_FAN » 10 sep 2004, 23:18

WAT DACHTEN JULLIE VAN PEUGEOT GEREEDSCHAPPEN :lol: GEINTJE
Avatar gebruiker
PEUG_FAN
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 15 mei 2004, 20:25
Woonplaats: WOERDEN

Hema

Berichtdoor Ivo van Duijn » 17 sep 2004, 20:30

Waarom heeft niemand het over de HEMA? De hema doppendoos met de 6kantige doppen is top en niet duur . Heb nog nooit een hemadoppendooseigenaar gesproken die ontevreden is . Zelf krijg ik altijd alles er mee los en het gaat nooit kapot . Je moet alleen wel even een hema vinden die de doos in z n assortiment heeft .
Ivo van Duijn
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 07 mei 2004, 17:49
Woonplaats: Utrecht

Re: Hema

Berichtdoor Mark » 17 sep 2004, 22:26

Ivo van Duijn schreef:Waarom heeft niemand het over de HEMA? De hema doppendoos met de 6kantige doppen is top en niet duur . Heb nog nooit een hemadoppendooseigenaar gesproken die ontevreden is . Zelf krijg ik altijd alles er mee los en het gaat nooit kapot . Je moet alleen wel even een hema vinden die de doos in z n assortiment heeft .

Jazeker, gebruik (of misbruik?) dat Hema-gereedschap al jaren, fantastisch merk: Reactor.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Gilletti » 18 sep 2004, 00:10

Momenteel heeft de Makro een paar leuke dingen in de actie.
- Gereedschapwagen met gelagerde laden à 89,- ex. BTW
- 10-Delige garageset met o.a. ligbed, assteunen, krik en magnetisch onderdelenbakje à 42 euro ex. BTW

Ik heb de kwaliteit nog niet gecontroleerd, maar ga wel even kijken.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor JT » 18 sep 2004, 21:44

Gilletti schreef:Momenteel heeft de Makro een paar leuke dingen in de actie.
- Gereedschapwagen met gelagerde laden à 89,- ex. BTW
- 10-Delige garageset met o.a. ligbed, assteunen, krik en magnetisch onderdelenbakje à 42 euro ex. BTW

Ik heb de kwaliteit nog niet gecontroleerd, maar ga wel even kijken.

Principieel ben ik tegen de Makro, maar dit lijkt me wel wat.
Graag, laat even weten of het ook echt wat is...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Gilletti » 18 sep 2004, 21:46

JT schreef:Principieel ben ik tegen de Makro, maar dit lijkt me wel wat.
Graag, laat even weten of het ook echt wat is...


Vroeger RaRa activist geweest? :? :wink:

Maar hierbij alvast de bijbehorende plaatjes:

Afbeelding Afbeelding
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor JT » 18 sep 2004, 22:01

Gilletti schreef:
JT schreef:Principieel ben ik tegen de Makro, maar dit lijkt me wel wat.
Graag, laat even weten of het ook echt wat is...


Vroeger RaRa activist geweest? :? :wink:


Damn, jij bent wakker!
Neen. Geweld is niet altijd de oplossing :)

Mijn afschuw van Makro is lang geleden al ontstaan door het feit dat ze daar alles verkopen waar ze iets marge kunnen maken. Ze doen dit onder het motto: "geen advies, geen service, alleen mainstream-producten, geen serviceonderdelen" en kunnen daardoor iets goedkoper leveren.
Ze hebben de naam van goedkoop, maar ze zijn eigenlijk duur voor de geleverde waar en aanvullende dienstverlening.

Let maar op, ze verkopen daar straks ook auto's.
In dit voorbeeld even verder doordenkend:
En dan kan de dealer weer vooraf verkoopgesprekken en achteraf garantiedingen en onderhoudsbeurten doen. En dan vinden een hoop mensen het gek dat de tarieven van de dealers omhoog moeten.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten