blij dat ik rij!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

blij dat ik rij!

Berichtdoor Malle Pietje » 12 aug 2005, 14:48

Eindelijk heeft mijn vriendin de zo lang gewilde roland garros cabriolet gekocht! Er moest wel eerst wat aan gebeuren want hij startte niet, dus proefrijden konden we ook niet, maar dat risico hebben we afdoende afgekocht!
Thuis aangekomen de wagen aan de praat gekregen maar echt betrouwbaar was t niet, hij viel een aantal keren uit onderweg.

Uiteindelijk bleek het te liggen aan de injectiemodule en de bobine, die overigens aan elkaar vast zitten. Na die te hebben vervangen brandde er nog steeds een zelf-diagnoselampje dus dat werd uitlezen. Helaas kon ik de betreffende stekker niet vinden om het zelf met behulp van engelse en duitse beschrijvingen zelf te doen, dus maar naar de garage. Daar bleek de potentiometer(stationair toerentalmeter) kapot te zijn. De peugeotdealert had me van te voren gewaarschuwd dat als die kapot was, dan kon ik dat onmogelijk zelf doen en dat zou circa 350 euro gaan kosten. ....HA! 35,- euro bedoelde hij zeker, want een huisgenootje had er nog een liggen (zelfde type en nummer) en daarmee was het probleem volledig opgelost!

Vervoglens even een nieuwe apk overheen gegooid, de trekhaak moest er (gelukkig) af en ik heb een handremkabeltje moeten vervangen, maar dat was de schade!

Nu hebben we voor heel weinig geld een volledig gave Roland Garros Cavbrio met een volledig jaar apk!
En rijden dat ie doet! Helemaal tegek!

Het volgende project is nieuwe banden onder andere velgen (nu nog 1.9 speedlines maar dat staat zo agressief!) daar moeten nu 1.6 speedlines onder, die vindt zij dan weer mooi.....

Misschien moet dit ondert het grote vreugde topic, maar misschien zijn er mensen die hetzelfde startprobleem met hun 205'je hebben, probeer eerst eens de bobine en de injectiemodule te vervangen (2e hands te koop voor circa 50,- samen) en het probleem kan al opgelost zijn!
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Gilletti » 12 aug 2005, 20:33

Leuke wagen. 1.6 velgen worden regelmatig aangeboden op internet.

Ik weet nog wel iemand voor als je de Speedlines wil verkopen (mits in een acceptabele staat). :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Malle Pietje » 13 aug 2005, 13:06

pfff, ze zijn werkelijk schitterend met nog best wel hele goeie banden eronder. Ik heb ze nu op marktplaats staan voor vraagprijs 250,-, iemand vertelde mij dat ze dat in die staat met deze banden zeker nog op moesten brengen. Ik hoef trouwens absoluut geen winst te maken, we willen gewoon 1.6 speedlines met het liefst 4 nieuwe banden hebben en quit lopen, er is inmiddels al iemand geinteresseerd.

Mocht je nog iemand weten die ze voor tegen de 250 wil hebben, dan doe ik dat liever dan de eerste de beste via marktplaats (liever een echter peug liefhebber)....De velgjes zijn namelijk in hele mooie staat, met echt heel weinig beschadigingen, en de banden zijn van Dunlop, maat 195 50 R 15 met nog circa 5mm profiel.
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Malle Pietje » 16 aug 2005, 12:26

nog steeds blij dat ik rij, helemaal nu ik er een windscherm in het gezet, perfekt voor op de snelweg, het scheelt ontzettend! En voor een habbekrats!

De velgjes zijn nog te onder voorbehoud te koop, want Richard is de eerste gegadigde... Ik ben zelf nu op zoek naar 1.6 speedlines met nieuwe banden of hele slechte of zelfs geen.....iemand?
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Gilletti » 16 aug 2005, 20:15

Malle Pietje schreef:De velgjes zijn nog te onder voorbehoud te koop, want Richard is de eerste gegadigde... Ik ben zelf nu op zoek naar 1.6 speedlines met nieuwe banden of hele slechte of zelfs geen.....iemand?


Hij wil ze nog steeds erg graag hebben. Liefst natuurlijk nog voor de APK.

Maar op Speurders en Marktplaats worden toch genoeg 1.6 velgen aangeboden? Zag ze al voor 80 euro de 4.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Malle Pietje » 16 aug 2005, 21:36

ja, ik ben inmiddels weer met een ander setje bezig ook via marktplaats. En het de betaalbare velgen zijn overigens bijna allemaal al verkocht maar nog niet van de site verwijderd....
Ik heb Richard vanmiddag nog via de email gesproken en hopelijk lukt het me voor zijn apk nog andere velgen en banden te regelen.
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten