Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Gilletti schreef:Hee wat leuk man! Je hebt er ook het tempo inzitten zo te zien. Goed werk!
Volgens mij heb ik de auto wel eens eerder gezien in BE, stond ie in de werkplaats van een voormalige dealer?
Stiekem vind ik het wel een beetje jammer dat er toch weer niet voor groen gekozen is.
Dat heb ik nog nooit in het echt gezien op een cabrio en het was de enige kleur die de laatste jaren naast rood leverbaar was.
Wat betreft gordels, als de auto van vóór 1971 is, dan zijn gordels niet verplicht.
Als je hem langs de RDW laat gaan, dan kunnen ze het ook nog eens extra op het kentekenbewijs vermelden.
Een dakzeiltje (tonneau) kun je denk het beste namaken van een andere 204/304 cabrio.
Met een stuk skai, een naaimachine en een paar drukknoppen ben je al een heel eind.
Of bedoel je de kap zelf?
chr. schreef:Hi Matthijs,
Leuk, weer een cabrio op het forum. Zijn intussen wel zeldzaam de 204tjes.
De cabriokap heb ik in Duitsland besteld, scheelt aanzienlijk.
Let wel wat je gaat nemen, pvc of sonneland.
Het laatste is de beste optie alleen wel duurder, gaat dan wel wel langer mee.
Ben alleen de website gegevens kwijt.
Mss. dat Dieter het nog weet, heeft mij de vorige keer geholpen aan deze gegevens.
Nickname is peugeot-304
grt, Chris.
Gilletti schreef:Toen ik er was (zo'n 4 jaar geleden), was die dealer ook al jááááren dicht.
Er stond toen een van origine witte 204 cabrio waar al flink aan gelast was met alle onderdelen los erbij.
Harrie schreef:beste Matthijs , wat een mooi project !
204 cabriolet is zeldzaam !
mooie kleur, neigt het rood iets naar oranje ?
die boutjes zijn M7, sleutel 11.
Dat is veel voorkomend in Franse auto's
als je er om vraagt bij een ijzerwarenzaak, lachen ze je uit: "haha, M7 ? dat bestaat niet ! ".
Zal dus in RVS moeilijk verkrijgbaar zijn, misschien wel via Würth of Berner ?
over de gordels: ik heb ze af fabriek in mijn 304 S cabriolet ( 1973 ) zitten, en het is heel erg
lastig tijdens het rijden, je kunt niet voorover om bijv. de radio te bedienen, en de riem zakt telkens
van je schouder af.... En achter horen ze met clip-gespen in een speciale beugel vastgeklikt worden,
en daarom elke keer bij opzetten én neerlaten van de kap moet je die gesp los en vast maken,
anders knelt de gordel kapot tussen het kapframe... Niet monteren is mijn advies !
succes met het vervolg !
grt, Harrie
matthijskruithof schreef: ...overal RVS in...
matthijskruithof schreef:Harrie schreef:
mooie kleur, neigt het rood iets naar oranje ?
De kleur is buiten echt rood maar ik heb in mijn werkplaats 5 dubbele TL's hangen en doordat er relatief goedkope TL's gemonteerd zijn wordt het een soort oranje. Het is trouwens wel een peugeot kleur uit die tijd.
MiGS schreef:Wat een mooie wagen, ik ben erg benieuwd hoe dat eruitziet na voltooiing!matthijskruithof schreef: ...overal RVS in...
Hiermee moet je wel een beetje oppassen, RVS is in het algemeen minder sterk dan "gewoon" boutenstaal.
http://home.jtan.com/~joe/KIAT/kiat_2.htm
Als je een niet kritische 8.8 (of laagwaardiger) bout vervangt voor een RVS A2 of A4 kan het waarschijnlijk prima, als je plaatwerk afhangt ofzo, maar een kritische verbinding met 8.8 en alles daarboven zou ik nooit vervangen voor RVS, dat is niet sterk genoeg, zeker niet op afschuiving.
MiGS schreef:helemaal goed, let wel even op koudlassen, daar heeft RVS wat meer last van dan koolstofstaal, dus de schroefdraad altijd even een beetje smeren voor het aandraaien.
succes, Michiel
matthijskruithof schreef:Ik kwam vanavond trouwens nog wat tegen, aan de binnenkant van het rechtervoorspatbord heb ik een relais gemonteerd, een originele. Er loopt een gele kabel uit de rechter koplamp naar het relais toe maar verder zitten er geen kabels aan. Zou het kunnen dat het relais de verstralers aanstuurd? En de verstralers, zijn die origineel? Er zitten steuntjes onder die er heel professioneel uit zien.
Harrie schreef:matthijskruithof schreef:Ik kwam vanavond trouwens nog wat tegen, aan de binnenkant van het rechtervoorspatbord heb ik een relais gemonteerd, een originele. Er loopt een gele kabel uit de rechter koplamp naar het relais toe maar verder zitten er geen kabels aan. Zou het kunnen dat het relais de verstralers aanstuurd? En de verstralers, zijn die origineel? Er zitten steuntjes onder die er heel professioneel uit zien.
in 204 cabriolet horen koplampen met ingebouwde vérstralers, de zogenaamde Dubbele Parabool.
ik vermoed dat je die bedoeld.
Schema zal ik even scannen, of heb je het originele instructieboekje er nog bij ?
grt, Harrie
Harrie schreef:vérstralers op de voorbumper is een accessoire dat er later op gezet is.
is nooit af fabriek geleverd. mogen alleen tezamen met grootlicht branden,
dus met een relaitje voeden, plus vanaf accu met zwevende zekering, en de
stuurstroom van de draad van normaal grootlicht aftakken.
Als je het schakelbaar wilt hebben ( vanaf dashboard ), zet je de schakelaar
als onderbreker in de stuurstroomdraad , óf de massa van het spoeltje v.h. relais,
dan heb je maar 1 draad te trekken, de massa voor de andere pool van de schakelaar
maak je dan aan het stalen frame achter het dashboard.
grt, Harrie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast