Hulp-pitmanarm

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hulp-pitmanarm

Berichtdoor Tjeerd » 22 aug 2005, 15:38

Bij de laatste apk-keuring is een aantekening gemaakt over speling op de hulp-pitmanas (onderdeel van de stuurinrichting). Is deze speling makkelijk te verhelpen, oftewel een klusje wat ik zelf aankan en waar vind ik onderdelen.

Groeten Tjeerd
Tjeerd
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 28 jun 2004, 16:45
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor Jeetje » 22 aug 2005, 16:02

Ik ben niet technisch, maar ik heb ooit begrepen dat alle J7's en J9's daar enige speling op hebben. Dat schijnt zo te horen! (Net als de 'gebroken' veren achter waar ook tal van J7's en J9's op afgekeurd zijn) 8)
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bert » 22 aug 2005, 19:12

als je de arm bedoeld die op het stuurhuis gemonteerd zit, dan klopt het dat daar in de middenstand een beetje speling op zit, dat moet ook. zit daar geen speling op dan heb je kans dat het stuurhuis "vastloopt" als je je stuur geheel naar Rechts of Links draait.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Tjeerd » 22 aug 2005, 20:28

De hulp-pitmanarm is het scharnierpunt aan de rechterkant van de auto, die de beweging van de hoofdpitmanarm van de stuurarm doorgeeft aan het rechterwiel. Bij mij is het inderdaad een redelijke speling, waar overigens wel mee gereden mag worden. Ik heb tijdens mijn vakantie twee nieuwe voorbanden laten monteren en ik zou het zonde vinden als deze ongelijk afslijten door deze speling. Wanneer deze speling bij de "charme" van het voertuig hoort vind ik het ook goed, maar dan wil ik dat natuurlijk wel zeker weten.

groeten Tjeerd
Tjeerd
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 28 jun 2004, 16:45
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor Bert » 22 aug 2005, 22:07

de speling die ik bedoel is die van de arm die rechtstreeks op het stuurhuis (aan de linkerzijde van de auto onder het stuur) gemonteerd is. Verder is het beter als alle scharnierpunten spelingvrij zijn. Maar speling op het stuurhuis zelf is wel normaal ( in de middenstand)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Stuurkogels Pitmanarm

Berichtdoor Aad Baartman » 01 dec 2005, 10:38

Ik heb twee stturkogels voor de Pitmanarm vanaf het stuurhuis nieuw gekocht bij Peugeot Schipper in Nieuwveen.
Ze moesten uit Frankrijk komen, maar ik had ze de dag na de bestelling.
Prima service bij Schipper.!
Ik heb er al vaker iets besteld.
J7 zal blijven rijden
Aad Baartman
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 23 jun 2005, 10:23
Woonplaats: Nieuw Vennep


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten