Dinitrol (Jan van Egmond): ervaringen?

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Dinitrol (Jan van Egmond): ervaringen?

Berichtdoor Mathieu » 23 aug 2005, 18:15

Wie heeft er ervaring met de Dinitrol-behandeling zoals Jan van Egmond die toepast?
Ik heb op de site gekeken en het ziet er indrukwekkend uit.
Mathieu
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22

Berichtdoor Mark » 23 aug 2005, 21:44

Zie deze topic, daar staan wat ervaringen in: www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=878

Ik heb mijn 504 destijds laten inspecteren (jawel Eugene, de rekening en rapport zitten ergens bij je bullen :wink:, als het goed is) en was zeer onder de indruk van zijn professionaliteit. Uit DS-kring heb ik veel goeie verhalen gehoord, eigenlijk blijft geen DS in dagelijks gebruik fatsoenlijk zonder zo'n behandeling. Ons plaatwerk is wel iets beter, maar niet veel...
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Gilletti » 23 aug 2005, 22:37

Ben er geweest met mijn 304 voor een intake. Kost 50 euro.
Jan is een kundige man, die aan allerlei details kan zien hoe je auto er aan toe is en zelfs wat ie allemaal heeft meegemaakt.

Ben nu aan het sparen voor de behandeling van ca. 1000 euro.... :-|
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Dinitrol

Berichtdoor Pininfarina504 » 23 aug 2005, 23:25

Nou ja zo'n intake vind het een beetje ver gezocht.
Een vakman ziet in een oogopslag hoe goed of slecht een auto is, alhoewel bij coupe en cabriolet is het vaak iets moeilijker in te schatten.
Van Egmond is natuurlijk best zo'n vakman, maar die zijn er meer en zo verschrikkelijk ingewikkeld is het hele proces nu ook weer niet.
Ik weet ook wel aan iedere vorm van specialisme hangt een prijskaartje, maar hier lijkt het er een beetje alsof een simpele dinititrol behandeling tot een ware vorm van kunst verheven wordt en dat is het zeker niet.
Om een voorbeeld te geven de meneer waar ik meestal mijn auto's breng, werkt voor ongeveer 1/3 van eerder vernoemde prijs, hij verdient er dan natuurlijk ook nog aan, heeft 40 jaar lang bedrijfsmatig niets anders gedaan, werkt heel secuur en conscensieus en is bekend met de in en outs van bijna alle minder courante modellen en types van de verschillende merken.
De prijs die hij hanteert betreft dan wel de prijs voor de behandeling van gezonde,harde en roestvrije auto's, anders heeft het geen zin zegt hij meestal op voorhand.
Laatst bijgewerkt door Pininfarina504 op 24 aug 2005, 09:36, in totaal 2 keer bewerkt.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Dinitrol behandeling

Berichtdoor Ton de Graaff » 24 aug 2005, 09:20

Het wordt erg grondig gedaan bij Jan van Egmond. Ik heb nu 2 auto's er laten behandelen een Morris Minor Traveller en mijn huidige Peugeot 203.
De auto wordt eerst ontdaan van alle oude lagen tectyl en vuil zodat gelijk alle slechte plekken zichtbaar worden ( kan wel eens een teleurstelling opleveren). Zelf ben ik tussendoor even wezen kijken hoe hij er kaal uitzag. Er bleek gelukkig maar 1 klein slecht plekje te zitten op het rechter voorscherm (is inmiddels gerepareerd). Daarna is hij voorzien van een dikke laag dinitrol, (hij lekt nog enkele dagen), maar je krijgt garantie op papier dat hij niet verder roest of gaat roesten. Het kost wel een rib (zeg maar ribben) uit mijn lijf. Het schoonmaken zit niet in de prijs en kost extra. Ik was 1700 euro kwijt voor de 203. Maar als je de auto lang denkt te houden is het wel de moeite waard.

Groeten,

Ton de Graaff
Onze Leeuwen: een Peugeot 203 uit 1956 en een Toyota Prius uit 2005
Avatar gebruiker
Ton de Graaff
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 09 apr 2004, 23:31
Woonplaats: 's-Gravendeel

Berichtdoor Jeetje » 24 aug 2005, 09:36

Hoe lang geldt die garantie dan en waaruit bestaat de garantie?

Mocht er zich tóch nog een (roest)plekje vormen -waar dan ook- wordt dat dan gratis hersteld???
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

garantie

Berichtdoor Ton de Graaff » 24 aug 2005, 12:54

de garantie houdt in : 10 jaar tegen roest. Wel na 1 jaar even een controle laten uitvoeren en daarna ieder 3 jaar een controle. U krijgt een stempelkaart mee die u kan laten afstempelen bij de inspectie.
Aangetroffen roestgaten moet u natuurlijk zelf ergens laten repareren of zelf doen. Jan van Egmond kan natuurlijk ook niet helpen dat er roest onder het vuil of tectyl vandaan komt. U weet wel gelijk of u een kat in de zak heeft gekocht.

Ton de Graaff
Onze Leeuwen: een Peugeot 203 uit 1956 en een Toyota Prius uit 2005
Avatar gebruiker
Ton de Graaff
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 09 apr 2004, 23:31
Woonplaats: 's-Gravendeel

Berichtdoor Mark » 24 aug 2005, 22:38

Precies, en dat laatste is ook de reden voor die intake. Want er zijn auto's die op het eerste gezicht, ook voor de kenner, wel aardig lijken, maar inwendig toch slecht zijn. De kosten van de intake worden trouwens teruggeven als Van Egmond inderdaad de behandeling uitvoert. Buiten dat is het een erg leuk uitje. De zaterdagen waarop dat gebeurt zijn steevast volgeboekt.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Gilletti » 25 aug 2005, 00:09

Ha Wim, doe mij eens meer info over die andere Dinitrol persoon. :-)
Ik denk dat de 304 wel voldoet aan zijn voorwaarden.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: garantie

Berichtdoor Jeetje » 25 aug 2005, 00:18

Ton de Graaff schreef:de garantie houdt in : 10 jaar tegen roest. Wel na 1 jaar even een controle laten uitvoeren en daarna ieder 3 jaar een controle. U krijgt een stempelkaart mee die u kan laten afstempelen bij de inspectie.
Aangetroffen roestgaten moet u natuurlijk zelf ergens laten repareren of zelf doen. Jan van Egmond kan natuurlijk ook niet helpen dat er roest onder het vuil of tectyl vandaan komt. U weet wel gelijk of u een kat in de zak heeft gekocht.

Ton de Graaff


Dus als ik het goed begrijp, zal de beste meneer het repareren van een roestplek -waar die dan ook ontstaat- ná de dinitrolbehandeling vergoeden, mits die roestplek er ten tijde van de behandeling (nog) niet zat....

Dát vind ik nogal een ferme uitspraak!

Ik zou wel eens willen zien hoe hij ermee omgaat als er bij een perfect gerestaureerde auto (dus geen roest) na de behandeling binnen een jaar of wat roestbobbeltjes verschijnen...

Zal hij dan de reparatie (nieuwe plaatwerkdelen, laswerk, schuur- en spuitwerk etcetera) vergoeden???

Ik zou dat contract wel eens willen zien dat je krijgt en waarin dat staat!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Gilletti » 25 aug 2005, 07:51

Als roestgevoelige plekken lucht- en vochtdicht worden afgesloten d.m.v. Dinitrol, dan zal het nooit kunnen roesten of erger worden.
Om die garantie ook te kunnen geven zijn denk die controlebeurten nodig. Geen idee eigenlijk of dat gratis is of dat daar ook kosten aan verbonden zijn.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Dinitrol behandeling

Berichtdoor Pininfarina504 » 25 aug 2005, 10:19

Een dinitrol behandeling zorgt er voor dat de roestvorming vertraagd wordt, helpt aanzienlijk, sluit echter geen roestvorming uit. Is daarom geen wondermiddel er zijn ook nog andere factoren die een rol spelen bij de vorming van roest:kwaliteit en dikte metaal(hoeveelheid schroot),aanwezigheid van plaatsen/ruimtes waar water achter kan blijven,kwaliteit primer etc.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Dinitrol behandeling

Berichtdoor Gilletti » 25 aug 2005, 20:32

Wim van Boekel schreef:Een dinitrol behandeling zorgt er voor dat de roestvorming vertraagd wordt, helpt aanzienlijk, sluit echter geen roestvorming uit. Is daarom geen wondermiddel er zijn ook nog andere factoren die een rol spelen bij de vorming van roest:kwaliteit en dikte metaal(hoeveelheid schroot),aanwezigheid van plaatsen/ruimtes waar water achter kan blijven,kwaliteit primer etc.


Zie je wel, ik snapte er dus weer eens niks van. :wink:

Maar welk bedrijf/"mannetje" adviseer je nu?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Dinitrol

Berichtdoor leo greiner » 14 sep 2005, 13:04

Ik heb mijn 404 familiaal in 2000 bij JvE laten behandelen. Naderhand zijn we in Drenthe gaan wonen. Toen was de 2CV 1961 aan de beurt. We zijn toen naar Goslinga in Leeuwarden gegaan. Hij heeft toen ook de 404 nog eens geinspecteerd. Dat was schrikken, er waren nogal wat missers. De 404 heeft toen een herhalingbeurt in Leeuwarden gekregen. Over garantie of een bewijs of een kaart is nooit gesproken. Niet bij JvE en niet bij Goslinga.
leo greiner
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 07 jun 2005, 22:07


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten