interessepeiling 16" velgen tubeless voor j7 / j9

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

interessepeiling 16" velgen tubeless voor j7 / j9

Berichtdoor jezus » 26 aug 2005, 23:19

ik heb 2 j7's en banden is een "probleem" nu dacht ik zijn de velgen van de nieuwe tukse j9 niet te gebruiken?

als dit zo is zou het toch mogelijk moeten zijn om een palletje velgen te importeren.

ik heb een aantal turkse vrienden/collega's die me daar mee zouden moeten kunnen helpen.

maar zou er intresse zijn en wat zou een velg dan mogen kosten

geef svp wat reactie's

mvrgr

richard
J7py20 durazoti (1979) sind 25-3-2004 (camper) welke gereviseerd gaat worden. http://peugeot.web-log.nl en een j7pz10 (1977)
Avatar gebruiker
jezus
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 29 maart 2004, 08:11
Woonplaats: maarssen

Berichtdoor Jeetje » 27 aug 2005, 00:38

Dat schijnt heel erg moeilijk te zijn! Er hebben al eerder mensen geprobeerd om die velgen te 'importeren', maar voor zover ik weet, is dat nog niet gelukt...

Op zich zijn wij wel geïnteresseerd. Voor 4 stalen velgen voor 16" banden wil ik wel € 200,00 betalen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JeeZeven4Fun » 27 aug 2005, 08:59

ik heb nog wel 5 velgen met banden liggen..voor minder dan die importprijs..hehe..

Nee, klein vraagje..van 19 naar 16 inch...moeten er dan niet heeeel dikke banden onder? Anders verander je toch de totale diameter en is de giering weer anders? Of ben ik nu abuis?

gr. Dennis
HAHA, mijn duc past in me J7!!!!!!
JeeZeven4Fun
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 07 jun 2005, 22:19
Woonplaats: Alkmaar

Berichtdoor Mark » 27 aug 2005, 09:48

Opgelet, dit is een hot item. Waarover al 2 ouwe topics bestaan:

www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=108
www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=418

19 is dus allebehalve 19 inch! Forumlid Jos Overvliet heeft er trouwens veel verstand van. Heeft ook wel eens overwogen 16 inchers te importeren, bijvoorbeeld uit Turkije.

Toch nog maar eens reclame voor de zoekfunctie van het forum.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

velgen

Berichtdoor seven hills 2 » 28 aug 2005, 10:35

hallo, ik ben in 2002 in turkije op zoek geweest naar velgen 16" geen resultaat . 19/400 is in omtrek van de band nagenoeg gelijk aan de 16". nieuwe 19/400 banden kan ik op bestelling leveren.
seven hills 2
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 08 aug 2005, 23:21
Woonplaats: groesbeek

Berichtdoor jezus » 28 aug 2005, 11:39

ik wil ff duidelijk maken dat ik niet op zoek ben naar 400 mm banden of velgen a wil ik van de dure 400 mm banden af met name omdat het tubetype's zijn nu niet van michelin meer te leveren zijn.

ik heb een autobranche bedrijf waarmee ik al gekkere dingen voorelkaar heb gekregen dan een paar velgjes importeren waarschijnlijk leveren ze niet naar europa maar ik kan ze via nigeria (op papier) waarschijnlijk wel krijgen dat loopt al alleen de prijs is afhankelijk van de hoeveelheid ik ga nu voor 10 en (2 auto's ) kost me nu geschat 550 euro geleverd in rotterdam.

kijk dat vindt ik niet veel maar als ik er 100 laat komen kosten ze ongeveer 25% minder had ik nu 15 reactie's van ja ik wil dan ging ik er wel honderd laten komen.

ook heb ik inmiddels kontakt met drie velgen fabrieken die een prijs gaan geven maar minimaal moet ik er waarschijnlijk 1000 af nemen en dat zijn mij er teveel

ik houd je op de hoogte als de kogel door de kerk is.
J7py20 durazoti (1979) sind 25-3-2004 (camper) welke gereviseerd gaat worden. http://peugeot.web-log.nl en een j7pz10 (1977)
Avatar gebruiker
jezus
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 29 maart 2004, 08:11
Woonplaats: maarssen

Berichtdoor Jeetje » 28 aug 2005, 12:36

19/400 is in omtrek van de band nagenoeg gelijk aan de 16".


Dát wisten we al.... 8)

16" banden kúnnen wel om een 19/400 velg, maar dat is niet aan te raden, omdat ze een ietsiepietsie groter zijn, kunnen ze bij een heftige remactie verschuiven, de binnenband meenemen en bij het ventiel afsnijden, met alle gevolgen vandien!

Niet doen, dus!

@ Sevenhills: Welke 19/400-banden kun jij dan nieuw leveren? Firestones zeker?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jezus » 29 aug 2005, 11:54

:!: echt niet doen hoor 16 inch op een 400 velg :!:

ik ben ooit zo stom geweest om bij kwik-fit een paar banden te laten monteren onder m'n toen net drie jaar oude 305 wat hadden die sukkels gedaan :evil: tubetype's als tubeless gemonteerd en dat heeft dus wel de goede velgmaat maar ik nam een bocht (okee tikkie tehard) en verloor beide voorbanden. gelukkig kwam ik met de schrik vrij en kwikfit heeft nwe banden met binnenbanden gemonteerd. (zal dat het zijn dat ik geen bochten scheuder meer ben.)

dus ga niet kloten met banden en of velgen je brengt jezelf ,en anderen ernstig in gevaar.

ik kan je vertellen dat er veel mensen in de problemen zijn die hun nieuwe busje maar ook gewone auto's van licht metaal haden voorzien en na schade de verzekering casco schade niet wil vergoeden / en of de uitgekeerde w.a. schade probeert te verhalen, omdat de velgen niet de bij de type goedkeuring vemelde zijn, dit geld ook voor teweinig pr rating banden

gok niet ga op zeker
J7py20 durazoti (1979) sind 25-3-2004 (camper) welke gereviseerd gaat worden. http://peugeot.web-log.nl en een j7pz10 (1977)
Avatar gebruiker
jezus
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 29 maart 2004, 08:11
Woonplaats: maarssen

Berichtdoor Jeetje » 29 aug 2005, 12:26

ik kan je vertellen dat er veel mensen in de problemen zijn die hun nieuwe busje maar ook gewone auto's van licht metaal haden voorzien en na schade de verzekering casco schade niet wil vergoeden / en of de uitgekeerde w.a. schade probeert te verhalen, omdat de velgen niet de bij de type goedkeuring vemelde zijn, dit geld ook voor teweinig pr rating banden


Dat is dus een broodje-aap verhaal... :lol:

Verzekeraar zullen/kunnen geen casco-uitkering weigeren als een auto van lichtmetalen velgen zijn voorzien (zelfs als de maat niet helemaal klopt). Ook het verhaal van uitgekeerde wa-schade zal de maatschappij niet (kunnen) doen.

Goed passende banden monteren is natuurlijk wél heel belangrijk en inderdaad: niet in je eigen belang, maar ook voor de veiligheid van de medeweggebruikers/anderen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor dirkdeman » 07 sep 2005, 16:38

mij is door een man van profile tyrecenter aangeraden een paar milde jeepbanden op van 16" te monteren. ik heb er deze zomer 8500 km (op en neer italie en spanje) mee gereden en mij is niets raars gebeurd. Het is dus een beetje een gok denk ik.

voor de verzekering geldt wel dat je banden niet opnieuw mag insnijden..
dat had de eigenaar voor mij laten doen.
dat is dus echt levensgevaarlijk. Dit kan bij busbanden, maar bij mijn banden lag het staal al aan het oppervlak.
Avatar gebruiker
dirkdeman
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 13 jun 2004, 15:45
Woonplaats: Delft

wees wijs denk zelf even na

Berichtdoor jezus » 14 sep 2005, 18:49

er wordt door iemand geroepen dat verzekeringen graag uitbetalen.
hier nog maals ;

een bestel auto moet een laad index c hebben afhankelijk voor de maat is dat een 6 of 8 t/m 10 ply rating hebben. wordt je alleen al aangehouden met zo'n grote controlle ben je de sigaar als het een personen autoband is.

een sportwagen moet voorzien zijn van banden met een snelheids aanduiding sr bijvoorbeeld.

dit geld niet alleen voor de banden maar ook voor de velgen.

een vriend van me heeft een transporter en daar paste de opties het zelfde als orginele transporter licht metaal velgen onder van een golf ik kan je vertellen dat hij nu nog zit tebetalen omdat hij bij een noodstop in een bocht twee velgen brak en op z,n kant ging.

kijk eens in instructie boekjes van busjes en leer dat als het voertuig voor personen vervoer is uitgevoerd de ply rating vaak nog twee hoger ligt.

een gewaarschuwd mens teld voor twee

ps ik ben nog niks verder met die velgen gekomen ik ben razend druk geweest de laatste tijd

gegroet en houd het veilig.
J7py20 durazoti (1979) sind 25-3-2004 (camper) welke gereviseerd gaat worden. http://peugeot.web-log.nl en een j7pz10 (1977)
Avatar gebruiker
jezus
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 29 maart 2004, 08:11
Woonplaats: maarssen

Berichtdoor Jeetje » 14 sep 2005, 19:16

Een bekeuring krijgen is wat anders dan dat een verzekeringsmaatschappij geen uitkering zou (moeten) verstrekken!

Je gooit toch echt twee dingen door elkaar!

Dat een maatschappij een uitkering weigert omdat 'verkeerde banden en/of velgen' gemonteerd moet ik nog tegenkomen!

En als ze al een (casco)uitkering zouden weigeren, zouden ze na een klacht bij het Klachteninstituut Schadeverzekeringen (voorheen de Raad van Toezicht en de Ombudsman Schade) geheid bakzeil moeten halen!

Ik ben van mening dat je voorzichtig moet zijn met het verspreiden van 'halve waarheden' en verhalen 'van horen zeggen'...

Want wat is die vriend van je nou precies nog aan het afbetalen? Hoe was z'n auto verzekerd (want wat er is gebeurd, is alleen maar gedekt als de auto volledig casco ('all risk') verzekerd is en het is een schade die gevolgen heeft voor de korting voor schadevrij rijden (de zogenaamde bonus/malus of 'no claim').

Je verhaal is -met alle respect- wel heel erg kort door de bocht, onsamenhangend en onvolledig...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jezus » 15 sep 2005, 11:20

beste lezers,

Ik voel me behoorlijk aangevallen als er gezegd wordt dat ik roddels verspreid.

a: ik heb een hekel aan roddels
b: ik ben profesioneel in deze materie actief.( onderzoeksburo mbt vervoers middellen)
c: ik ben uitsluitend deelnemer aan dit forum omdat ik de j7 een verschrikelijk leuke auto vind en graag nog meer van die auto wil af wetenen ervaringen wil delen.

als ik op de reactie van "jeetje" af moet gaan kan ik alleen maar hopen dat zijn beweringen met een pak zout genomen worden.

ik heb in een zestal zaken advies moeten uitbrengen aan juristen om de schuld danwel de onschuld van niet deugdelijke materialen / onderdelen gebruikt op een voertuig welke schade had opgelopen dan wel schade had toegebracht aan derden aan te tonen, hierbij was uiteraard het onderdeel de AANLEIDING van de onstane schade ik roep dus niet dat bij een kopstaartje met busje op personenautobanden leidt tot verhaal van de schade door de maatschapij.

als je een tien tal meters touw en een anker tervervanging van je remsysteem aanbrengt zal dit wel gebeuren.

ik heb een zaak gehad waarbij een kruiwagenband onder een campingkar was gemonteerd en na klapband naast schade aan derden, casco schade had veroorzaakt waarbij de schuld naar de eigenaar van het voertuig is verlegd.

samenvattend kwam de uitspraak er op neer dat door het monteren van een langzaamverkeerband door de eigenaar deze de aanhanger ongeschikt had gemaakt voor achter zijn "snelverkeer" auto en daar dus niet aan het verkeer had mogen deelnemen. oneigenlijk gebruik van het verzekerde motervoertuig. (zoals verhuur, rally's en tourtochten dan werkt je verzekering ook niet)



bewijslast was onder andere dat de eigenaar daags voor het ongeval de band gepint had bij halfords en dus zelf bewust de band gemonteerd had.
alwaar hij niet om advies had gevraagd had hij dat gedaan en had de verkoper gezegd dat deze toepassing prima kon had de eigenaar zich kunnen beroepen op z'n "onkunde / lekenkennis" en had de verzekerings maatschapij richting halfords kunnen claimen

verloop na de uitspraak, de verzekeings maatschapij had naast de derden ook de casco schade betaald en er wordt een betalings regeling met de eigenaar getroffen de rechter gaf de eigenaar het voordeel van de twijfel en oordeelde dat alleen de casco schade niet door de verzekering hoeft worden betaald en uiteraard zal de eigenaar dit weer kunnen gaan proberen te claimen bij z'n aansprakelijkheids verzekering.

die vriend waar ik al eerder oversprak is nu nog z'n casco schade aan het betalen waren de wielen goed geweest was de schade niet onstaan danwel vele malen lager geweest was alleen de schade aan de berm inrichting ontstaan.

nogmaals iedere verzekering heeft aan een ding de pest en dat is betalen,
dus als ze een stok kunnen vinden om de hond te slaan zullen zij dit niet laten.

ik wil het hier bij laten dit wordt een welles nietes spelletje en wijkt ver van het onderwerp af.
voor je het weet worden er ook nog bolderkarren als aanhangers aangeboden lijkt me een zooitje.

mij gaat het puur om een paar goede velgen en banden om veilig te kunnen reizen / rijden.

als ik in november weer terug ben hoop ik meer uit turkije te weten.

gegroet
J7py20 durazoti (1979) sind 25-3-2004 (camper) welke gereviseerd gaat worden. http://peugeot.web-log.nl en een j7pz10 (1977)
Avatar gebruiker
jezus
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 29 maart 2004, 08:11
Woonplaats: maarssen

Berichtdoor Jeetje » 15 sep 2005, 11:57

Ik ben zelf hoofd van een schadeafdeling geweest bij een verzekeraar (een van de grootste ter wereld) en op dit moment ben ik senior schadebehandelaar bij een groot gevolmachtigd intermediair (met onder andere volmachten van ARAG Rechtsbijstand, Delta Lloyd, Europeesche, en Nationale-Nederlanden).

Schades passeren mijn bureau dus dagelijks en ik wil je verhaal niet afschieten, maar er staan wel wat zaken in de genuanceerd moeten worden:

- Op grond van de WAM móet een verzekeraar een wa-schade vergoeden als het voertuig een lopende WA-verzekering heeft. Als de maatschappij een dergelijke schade uitkeert, kan zij slechts in zeer beperkte gevallen de schade op de verzekerde verhalen (zelfs wanneer de verzekerde aantoonbaar ten tijde van het ongeval onder invloed van alcohol verkeerde kan dat niet meer). Een band op een verkeerde velg, of een verkeerde band op een goede velg, of een verkeerde band op een verkeerde velg levert op zich nog geen verhaalsrecht op! Als je bewust een kruiwagenwiel monteert op een aanhanger is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Dat is zo onzorgvuldig en roekeloos dat het aan opzet grenst en dát zou op zich wel een reden voor verhaal zijn! Als ik heel eerlijk ben, zou ik dat ook nog niet eens zo gek vinden, als een maatschappij in zo'n geval de WA-schade gaat verhalen op de verzekerde...

- Datzelfde geldt voor de Casco-schade (schade aan het eigen voertuig) als het voertuig WA plus casco ('all risk') verzekerd is. Alleen kan een maatschappij al eerder dan bij een WA-schade (schade aan/bij een derde) een uitkering weigeren en als achteraf blijkt dat een casco-uitkering is verstrekt, maar dat deze niet verstrekt had mogen worden, kan de maatschappij deze -ten onrechte- uitgekeerde vergoeding inderdaad terugvorderen!

- Ik weet niet bij welke maatschappij die vriend van jou verzekerd was, maar het feit dat 'normale' autobanden op 'normale' lichtmetalen velgen waren gemonteerd (maar er later bleek dat de SR (speed rating) of LI (load index) van die velgen/banden niet klopte met de voor dat voertuig vereiste SR en LI) levert geen reden op voor de maatschappij om een WA én Casco uitkering te weigeren, danwel deze op je vriend te verhalen! Als je vriend een rechtsbijstandverzekering (of een advocaat)heeft, zou ik die toch maar eens inschakelen! Die maakt geheid gehakt van het standpunt van de maatschappij in kwestie...

- Niet iedere verzekeraar heeft de pest aan uitbetalen! Als iets niet gedekt is, is het niet gedekt en dan zal er inderdaad geen uitkering volgen. Dat is toch niet zo raar? In de polisvoorwaarden staat duidelijk omschreven wat wel en niet gedekt is (en er zijn geen kleine lettertjes, want alles is even groot gedrukt) en de huidige polisvoorwaarden zijn geschreven in 'normale mensentaal' en voor iedereen begrijpelijk. Dat de gemiddelde Nederlander z'n polisvoorwaarden nog nooit heeft doorgelezen (en dus ook niet weet wat erin staat), is nou eenmaal een feit en ook dat niet alles verzekerd en/of verzekerbaar is!

Uit een onderzoek van de ombudsman is gebleken dat maatschappijen gemiddeld 7% van alle schadeclaims afwijzen. Dat valt toch wel mee?

Natuurlijk heeft iedereen een wrange smaak in de mond van verzekeraars: ze vangen elk jaar weer veel geld, terwijl als je schadevrij rijdt niets van een vergoeding krijgt. Tja... Dat is nou eenmaal zo... Kan ik ook niet veranderen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 15 sep 2005, 22:46

Zozo, er ontstaat een heus polemiekje. Wel leerzaam voor degenen die in deze materie geinteresseerd zijn.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Jeetje » 15 sep 2005, 22:59

Inderdaad :wink:

En weer 'back to topic':

Ik blijf geïnteresseerd in die 16" velgen voor de J7 :mrgreen:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

polemiek en banden

Berichtdoor jan eend + » 20 sep 2005, 23:54

Hoi alle lezers. Toch leuk om ondernemersdenken(=praktijk) en een ambtenaarsdenken(=regelgeving) met elkaar bezig te horen. Als ze willen kunnen ze er wel uit komen; deze twee wel tenminste, zo te lezen. Maar ff over banden: de J7 band = 19x400 , het laatste getal slaat (zoals gebruikelijk bij bandenmaten) op de velgdiameter. Omgerekend van 400 mm (=40cm) kom je op 15.76 inch (als velgdiameter), wat dus net iets minder is dan 16 inch. Het scheelt een paar millimeter, maar net genoeg om niet goed af te sluiten en de eerder in deze discussie genoemde "bandverschuiving" te veroorzaken. Kortom: onverstandig om te beginnen aan 16 inch banden op 400-velgen. Groetz allen, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron